וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד שמעון צור: "אל תתנו לחובות לתפוח - שיקום כלכלי במקום פשיטת רגל"

בשיתוף עורך דין שמעון צור

22.10.2020 / 10:18

עו"ד שמעון צור, בעל משרד עורכי דין וגישור עם ניסיון של 20 שנים, מתמחה בליווי צמוד בתהליך השיקום הכלכלי תוך שימוש בגישות מקוריות הנתפרות לכל לקוח באופן אישי, בניית אמון, שמירה על דיסקרטיות והישגים מוכחים

עורך דין שמעון צור. ענת קזולה,
עורך דין שמעון צור/ענת קזולה

תקופת הקורונה, וזה למרבה הצער לא סוד, הביאה עסקים וחברות רבות לקשיים כלכליים גדולים ולמצבים שבהם עליהם להתמודד עם חובות גדולים לבנקים, ולעיתים קרובות גם לחברים ולקרובי משפחה. פעמים רבות, קשה לבעל עסק או חברה להכיר בכך שעליו לסגור את מפעל חייו, שאותו בנה בעשר אצבעות, פשוט כדי שיוכל להמשיך להתקיים ולקיים את משפחתו בכבוד, וכמובן לצאת לדרך חדשה.

מי שנתקל באנשים רבים כאלה הוא עורך דין שמעון צור בעל משרד עורכי דין וגישור בחיפה ובהרצליה. עו"ד צור הינו מומחה בחדלות פירעון ובתהליך של שיקום כלכלי ובעל ניסיון של 20 שנים בייצוג חברות, עמותות ומלכ"רים, ובייעוץ וייצוג לקוחות בתחום דיני העבודה וביטוח לאומי. צוות המשרד, המונה ביחד עם צור שלושה עורכי דין נוספים, משרת לקוחות פרטיים ועסקיים, חברות וארגונים מכל רחבי הארץ, ומתמחה בתחומים נוספים כאשר השאיפה היא כמובן להגיע לתוצאה מקסימלית בתיק, תוך שילוב יכולות ומומחיות.

משרד עורכי דין צור הינו בעל הישגים רבים בתחומו, שומר על ניהול מערך דיסקרטי מלא עם לקוחותיו ומאופיין בדרכי פעולה ייחודיות, הנשענות על תחקירי עומק, גישות מקוריות שנתפרות לכל מקרה לגופו וניסיון עשיר ומוכח בסגירת מקרים רבים - ואף מורכבים ביותר - תוך שיתוף מלא של הלקוחות.

"ייחודיות המשרד הינה בקשר הצמוד ובונה האמון בינינו, עורכי הדין, ללקוחות", מדגיש צור, "והקשר הזה מאופיין בליווי צמוד ותמיכה מלאה בכל שלבי ההליך המשפטי, תוך ניצול הניסיון העשיר בתחומי התמחות המשרד".

כשאנחנו שואלים את צור מהם בדיוק תחומי ההתמחות שלו ושל משרדו, הוא עונה כי "אנחנו מתמחים במקרים של חדלות פירעון, שיקום כלכלי וכל מה שקשור להקמה ולפירוק חברות". לדבריו, "אף אחד לא רוצה כמובן להגיע למצב של חדלות פירעון. אנשים מגיעים לשם מתוך הכרח ואף אחד לא רוצה להיכנס להליך כזה. הבעיה היא שאנשים מנסים למשוך זמן, ואנחנו רואים את זה במיוחד עכשיו, בתקופת הקורונה. אז לוקחים עוד הלוואה מהמשפחה, מהדוד, מהדודה, או יותר גרוע, מהבנקים, ונאלצים להתמודד עם ריביות מטורפות".

ליווי צמוד, בניית אמון וניסיון עשיר עו"ד צור במשרדו. אוהד דיין,
ליווי צמוד, בניית אמון וניסיון עשיר. עו"ד צור במשרדו/אוהד דיין

מה בעצם קורה לאנשים ולעסקים שאתה מטפל בהם?

"הרבה אנשים לא יודעים מתי לסגור את העסק שלהם, ומצב של אדם שאומר לעצמו 'יאללה, אני לא מכניס, רק מוציא וחי רק על הלוואות' הוא המצב הכי מטורף שיש. אני רואה עסקים שבהם, למשל, היו בחודש יוני חובות של חצי מיליון שקלים, ובסוף אוקטובר הם היו כבר עמדו על מיליון ו-100 אלף שקלים, הכל מהלוואות ומריביות מטורפות.

"אם אנשים היו מתעוררים כשהחוב היה חצי מיליון, שזה הרי כבר הרבה מאוד כסף, ואומרים לעצמם 'אוקיי, אין מצב שאני יכול לקיים את העסק ככה, עדיף ללכת להליך של חדלות פירעון מאשר שיתבעו אותי בהוצאה לפועל והסכומים יתחילו להכפיל את עצמם', הם היו יכולים להיות במצב הרבה יותר בריא וטוב.

"צריך להבין, כשבהוצאה לפועל מגישים תביעה נגדך, יש שכר טרחת עורך דין וחובות נוספים, ולדוגמא תיק עם חוב של 1,000 שקלים שמגיע להוצאה לפועל הופך לתיק עם חוב של 2,300 שקלים, אלה סדרי הגודל, וכל אחד יכול לעשות את המכפלות בעצמו ולהבין מה קורה כשהחוב גדול מ-1,000 שקלים. להגיע להוצאה לפועל זה הדבר הכי גרוע שיכול להיות, כי מעבר לחוב המקורי אתה משלם ריביות עצומות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

איך בכל זאת משכנעים אדם לסגור את העסק שבנה? הרי זה מאוד לא פשוט

"כשאני נתקל באנשים שקשה להם להבין שהם צריכים לוותר ולסגור את העסק, ואני יכול כמובן להבין זאת, אני מבקש מהם שיביאו את המשפחה, שזה כמעט תמיד גם האנשים שמהם הם לוו כספים. חשוב לי שיביאו את בן או בת הזוג, או את ההורים, כלומר את מי שהם לוו ממנו כסף או מממנים להם את המזון, את שכר הדירה, את המשכנתא וכולי. אני אומר להם שכדי לקבל החלטה באופן הכי טוב כדאי להם להביא את אותם קרובי משפחה, כי הם קול ההיגיון.

"לאחר מכן, בפגישת ייעוץ, אני בא ואומר 'בואו נבחן את ההכנסות, את ההוצאות, ונראה בדיוק מה המצב'. אנשים כמובן לא אוהבים לראות את זה, ויש כאן אלמנט של אגו ושל הודאה בכישלון, כשאף אחד לא אוהב להודות בכישלון, אבל אני תמיד אומר שמכישלון אפשר ליפול רק קדימה. מכישלון אפשר רק לצמוח, ולדעת להבא איך לעשות את זה נכון.

"אני עושה 'התערבות', שזה מושג קלאסי, ואתה רואה את האישה או את האבא, שאומרים 'יאללה, תסגור, זה לא כישלון'. התהליך הזה עם בני המשפחה תמיד מצליח. אם אני נפגש עם הלקוח לבד, הוא מתחיל לבקש ממני להגיע להסדרים, או לחלק הלוואות, שזה רע מאוד כי הריביות עולות בהתאם ובסופו של דבר חייבים להחזיר הרבה יותר כסף.

"שינוי החשיבה הוא קריטי, ואני לא קורא לזה להיכשל אלא לעשות סוויץ' בראש. חייבים לעזור לאדם להגיע לשם, כי אחרת הוא ימשיך לעשות טעויות. ברגע שהאסימון הזה נופל, הכל הולך הרבה יותר בקלות ואני יכול לומר שהמון אנשים באו אחרי שנה או יותר ואמרו לי 'שמע, הצלת לנו את החיים, את המשפחה'".

בתקופת הקורונה, במצב הכלכלי הקשה, צור רואה עלייה גדולה במקרים של סגירות עסקים. "אחת המטרות העיקריות שלי עם לקוחותיי היא שהם לא יגיעו להוצאה לפועל", הוא מדגיש, "תמיד עדיף לפרק את החברה או את העסק וללכת לתהליך של שיקום כלכלי, ויפה שעה אחת קודם.

התזמון כאן חשוב מאוד, כי הרבה יותר נכון כמובן להתחיל את התהליך לפני שאי אפשר לשלם ולפני שחוזר אפילו צ'ק אחד. צריך לפנות אליי כמה שיותר מהר, כי אם העסק נמצא כבר בהוצאה לפועל, כלומר מישהו כבר תבע אותו שם, חוב של חצי מיליון שקלים הופך בקלילות לחוב של 800 אלף.

"אם מגיעים אליי לפני שהתחילו לחזור צ'קים זה אידיאלי, כי אני מגיש את הליך השיקום הכלכלי ואז הלקוח חייב לדווח על כל החובות שלו. כשהוא אומר, למשל, יש לי בבנק כזה או אחר הלוואה של כך וכך, וזה עדיין לא בהוצאה לפועל, בית המשפט קובע שהוא ישלם איקס כסף בחודש, כי זה מה שהוא מסוגל, ולבנקים שהוא חייב להם אין דרך למנוע את זה. זה צו של בית משפט והם כבר לא יכולים לגשת להוצאה לפועל".

"אומרים לי 'הצלת לנו את החיים, את המשפחה'".. עו"ד צור. ענת קזולה,
"אומרים לי 'הצלת לנו את החיים, את המשפחה'". עו"ד צור/ענת קזולה

אתה משתמש במונח של שיקום כלכלי, זה לא נקרא פשיטת רגל?

"שיקום כלכלי הוא אכן מה שנקרא פעם פשיטת רגל. בפשיטת רגל היה בא השופט ואומר 'אתה חייב לזה וחייב להוא, אז אנחנו נגיע להסדר, ניקח לך את הרכב ונעקל לך רכוש כזה או אחר.

"היום, או למעשה החל מספטמבר 2019, נכנס לתוקפו חוק חדש שנקרא חדלות פירעון ושיקום כלכלי. החוק החדש מגדיר שלוש מטרות עיקריות - להביא ככל הניתן לשיקומו הכלכלי של החייב, לפרוע כמה שיותר מחובות שלו לנושים, ולקדם את שילובו מחדש של חייב שהוא יחיד במרקם החיים הכלכליים.

"מאז שנכנס החוק, בתי המשפט שינו פאזה והיום הם חושבים 'איך אני יכול לגרום לאותו חייב להיות בעל יכולת להחזיר כמה שיותר כסף, גם כדי שגם הוא יקטין את חובותיו וגם כדי שהנושים שלו יקבלו כמה שיותר מהחוב. אם הוא, למשל, עובד עם הרכב שלו, לא ניקח לו את הרכב. יש לי לקוח שפתח מחדש את אותה חברה שנסגרה, הפעם על שם אשתו ובאישור בית המשפט, כדי שיוכל להכניס כסף ולהחזיר את חובותיו".


טלפון - 050-8461977

אתר - tzur-law.co.il

כרטיס ביקור

פייסבוק

מייל - shimon@tzur-law.co.il

בשיתוף עורך דין שמעון צור
  • עוד באותו נושא:
  • פשיטת רגל
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully