וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ביג בייט" - הביס שיעשה לכם את השבוע

בשיתוף ביג בייט

19.11.2020 / 16:25

בכל יום מחדש, לקראת שעת הצהריים, עולה לה השאלה: "אז מה אוכלים היום"? לנו, יש את התשובה! וממש עוד רגע גם אתם תדעו

ביג בייט. יח"צ,
ביג בייט/יח"צ

כחלק ממסעות החיפוש שלנו אחר המסעדות הטובות בארץ, יצאנו בתחילת חודש ספטמבר לבדוק את עולם הקולינריה שבאזור טירה. טיפ שקיבלנו מאחד מחברי עובדי המדור המליץ לנו להגיע ולאכול במקום שנקרא: "ביג בייט". יצאנו לבדוק על מה מדובר והיום גם אתם תוכלו לדעת על מה מדובר.

"ביג בייט" ממוקמת ברחוב טארק עבדאל חי בטירה והיא למעשה מסעדה ייחודית אשר מגישה מנות מעוררת תיאבון המבוססות בעיקרן על לחם הפרנה המרוקאי ולחם דורום. הגענו אל המקום וכבר בכניסה הבנו שזו הולכת להיות חוויה מיוחדת. שם המסעדה מחייב, העיצוב מושך את העין ועל הטעם, טוב, את זה אתם תצטרכו לבדוק בעצמכם!

ביג בייט. יח"צ,
ביג בייט/יח"צ

לאחר שקיבלו אותנו בשמחה בכניסה, ישבנו להחליף מס' מילים עם בעל המסעדה- מג'ד. הבנו שהמסעדה נפתחה לאחרונה אך כבר צברה לה שם של מסעדה איכותית עם מנות ייחודית ומסקרנות. שאלנו את מג'ד מה הביא אותו לפתוח מסעדה, דווקא בתקופה כ"כ מאתגרת והוא ענה: "אני 16 שנה טבח וכל החיים שלי עסקתי בעולמות המטבח. למדתי את עולם הזה, עבדתי בהמון מקומות, חווייתי מטבחים מסוגים שונים- איטלקי, מזרחי ויפני ולמרות כל מה שקורה כרגע בארץ ובעולם, היה לי ולאחי חשוב להכניס אוכל חדש עם קונספט ייחודי שלא קיים בטירה. וזה מה שקרה."

הצצנו בתפריט וגילינו שלכל מנות הדגל יש שם ייחודי ואותנטי ממרוקו. למשל, מנת קזבלנקה- שזו מנת לחם פרנה עם נתחי אנטריקוט עסיסי בשילוב של ירקות טריים ומגוון רטבים מיוחדים. מנה נוספת שעניינה אותנו במיוחד היא- מראקש שזה חזה עוף במרינדה עם ירקות טריים ורטבים מקפיצים בתוך לחם פרנה. פשוט חוויה של טעמים וריחות מעוררי תיאבון שברגע גרמו לנו להרגיש כאילו אנחנו במרוקו, בלי שבאמת יצאנו מהארץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
ביג בייט. יח"צ,
ביג בייט/יח"צ

אם מרוקו לא מספיקה מרגשת אתכם, יש גם נציגות לטורקיה במנות המסעדה, כמו למשל מנת איסטנבול- נתחי שווארמה פרגית לצד ירקות טריים, עמבה, טחינה המוגשים בלאפה דקה מקמח דורום.

במרחק שני שולחנות לידנו ישבו קבוצת צעירים שהייתה בשקט יחסי ולא אופייני לנערים בגיל כזה. הבנו, שהם פשוט עסוקים ונהנים מהאוכל ולכן הכול מאוד רגוע באזור שלהם. פאדי, סיפר לנו על החוויה שלו במקום: "אני משתדל להגיע לכאן בין פעמיים לשלוש בשבוע. יש כאן את המנות הכי טובות באזור והלחם פרנה הוא זה שעושה את ההבדל. אם אתם שואלים אותי- אין כמו הטעם של מנת מראקש".

לצד מנות הדגל המיוחדות, ניתן למצוא גם מגוון סלטים כמו סלט עוף עשיר ומפנק, סלט פטוש והסלט הטוב מכולם- סלט חלומי מעולה. כחלק מן המנות הראשונות תוכלו להנות מטבעות בצל, מיני נקניקיות, סיגרים וציפ'ס טעים וקארנצ'י. כמובן שכל המנות מוגשות לצד ממרחים ורטבים מוכנים במקום לפי מתכונים סודיים ממרוקו וטורקיה.

ביג בייט. יח"צ,
ביג בייט/יח"צ

אחרי שסיימנו לאכול את המנות שלנו, תפסנו את דודו, אח של מג'ד שמנהל יחד איתו את המקום ורצינו לשאול גם אותו על החוויה שלו כבעל עסק בתחום המסעדנות. דודו מספר שהוא הגיע מעולם האדריכלות, אבל האהבה למטבח תמיד הייתה שם וחיכתה לרגע הנכון לפרוץ החוצה: "אני מאוד נהנה מהעשייה במטבח, וחשוב לי שאנשים ייהנו ממה שהם אוכלים פה. מאוד משמח אותי לשמוע את התגובות ולקבל פירגונים מהלקוחות שלנו. זה סיפור מצחיק אבל יש כאן אנשים שבאים במיוחד רק בשביל המנות הראשונות שלנו. אבל, כל אחד ומה שעושה לו טוב!"

רגע לפני שעזבנו את המסעדה מרוצים ושבעים, קיבלנו הצצה אל המטבח של המסעדה, שם קורה כל הקסם. דודו הראה לנו כיצד הם מתייחסים אל לחם הפרנה שהוא הדבר הקדוש במסעדה.
הפרנה נאפית בהתחלה על אבני נחלים בתהליך שהוא חצי אפייה, ולאחר מכן מקבלת השלמת אפייה בתנור ענק מאבן רגיל. בצורה הזו, הטעם, המרקם והקלילות שבלחם נשמרת עד שהיא מגיעה אל הלקוח. מג'ד הוסיף ואמר: " אני בטוח שהמנות שלנו יצברו אהדה ושם באזור ולא רחוק היום שאנחנו נפתח מקום נוסף. זה פשוט קונספט מנצח".

יצאנו מהמסעדה מלווים בריחות המיוחדים שמגיעים ישירות ממרוקו, אחרי שקיבלנו שירות ברמה גבוהה ומנות שעליהן אנחנו נחשוב עוד הרבה. המסעדה פעילה בכל יום במשך השבוע בין השעות 13:00 לשעה 00:00 בלילה ומעניקה שירותי משלוחים באזור טירה.

"ביג בייט"

רח' טארק עבדאל חי , טירה

טלפון להזמנות: 09-771-4716

פייסבוק

אינסטגרם

בשיתוף ביג בייט
  • עוד באותו נושא:
  • טירה
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully