וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסע של טעמים בטוקיו: הכירו את מסעדת TYO

מסעדת TYO

19.11.2020 / 15:41

השף יאמה סאן החל את דרכו בניו יורק, התאהב בישראלית והגיע ארצה. כאן הוא הפך במהרה למקצוען, שמייצר אוכל יפני אותו אפשר להשוות רק ליצירות אומנות. רוצים לטעום בעצמכם? נסו את TYO, כולל תפריט המשלוחים המיוחד לתקופה זו

נדמה שהאוכל האסיאתי בישראל הפך למקשה אחת, ומדי יום צצות מסעדות "אסיאתיות", שמגישות בליל טעמים עם זיק אוריינטלי. מי שטועם את אותו מטבח אסיאתי כנראה יבין בקלות כי הקשר בין מטבח הודי למטבח סיני קלוש, למרות ששניהם מגיעים מאותה יבשת מסתורית. אבל אין ספק שהמטבח היפני הוא הפרח הנדיר שבחבורה, זה בעל סכמת הטעמים המיוחדת, העדינה והמורכבת ביותר מבין המטבחים האסיאתיים, וזה שקשה לשכוח, אחרי שמתאהבים. לחוויה יפנית שתטיס אתכם לטעמי טוקיו, כאן בישראל, הכירו את TYO, בית לטעמי יפן.

מסעדת TYO 1. יח"צ,
מסעדת TYO 1/יח"צ

כמו הרבה מן הדברים הטובים ביותר בעולם, גם ההרכב המנצח של TYO נרקם כמעט במקרה. המסעדה הוקמה על ידי מספר שותפים, שמחברים יחדיו את עולם הקולינריה ועולם חיי הלילה ויחסי הציבור. חיים לוזון, אחד השותפים, מספר: "אחרי 20 שנה בתחום המועדונים, בהן הקמנו וניהלנו את המועדונים הכי טובים בתל אביב, רצינו לעשות את המעבר הטבעי לעולם המסעדנות. בטעות זה הצליח".

למרות הצניעות, ברור ששום דבר במסעדה המוקפדת והיפהפייה הזו לא נבחר או התרחש בטעות. למעשה, ניתן לראות את ההקפדה, השאיפה לשלמות והחתירה למצוינת שמאפיינת את המטבח היפני, חולשת על כל היבט במסעדה. החל מבחירת המקום, עיצוב האווירה, וכמובן יצירת התפריט, עליו אמון השף היפני המוכשר יאמה סאן.

נוסע בעקבות האהבה

יאמה סאן גדל ביפן והוא, כפי שמעידים השותפים (ויעיד גם האוכל שהוא יוצר) אומן בנשמתו. את תחילת דרכו החל יאמה סאן בניו יורק, שם איתר אותו השף המפורסם מסהרו מורימוטו, האיירון שף המוכר, שלקח אותו תחת חסותו ולימד אותו את תורת הסושי על בוריה. ההמשך נדמה כי יצא מסרט רומנטי: יאמה סאן הכיר את קרן, בחורה ישראלית, התאהב ונסע אחריה לארץ הקודש. כאן הוא חבר לצמד הקולינרי מבין בעלי המסעדה והשאר היסטוריה.

היד של יאמה סאן, שהייתה גולמית ומפליאה בתחילת דרכו, הפכה במהרה ליד מקצועית, מלוטשת ומופתית. "עוד לפני פתיחת המסעדה, לפני שבע שנים, יאמה סאן עשה לנו יום טעימות", מספר אחד השותפים, עדי וכלר. "לא היה אדם אחד שטעם ולא נשמטה לו הלסת, גם אלה מאתנו שסעדו בעבר במסעדות מישלן. הסתכלנו אחד על השני וידענו שיש לנו משהו אמיתי ביד".

מסעדת TYO 2. יח"צ,
מסעדת TYO 2/יח"צ

חוויה שלמה

לאחרונה, לאחר שבע שנים טובות, עברה TYO ממשכנה הקודם בשכונת נווה צדק למשכנה החדש, בסך הכל 100 מטרים במרחק אווירי מהמשכן הקודם, לרחוב שבזי. "הקפדנו לשמור על הקווים העיצוביים של המקום הקודם", אומר עדי, "אבל אין ספק שהמעבר עשה לנו רק טוב. אפילו בתקופת הקורונה, למרות העדר התיירים, ראינו צמיחה וגידול. ראינו איך לאט לאט מגיעים אלינו יותר ויותר פודיז, מכל רחבי הארץ, וממקום של בילוי זה הפך למקום שאסור לפספס קולינרית. יותר מבילוי או מאוכל, זו חוויה שלמה".

מערך המשלוחים

אומנם מערך המשלוחים של המסעדה פעל באופן יציב בשנים האחרונות, אך כעת, כאשר המקום פועל רק במתכונת משלוחים לכל תקופת הסגר, השותפים בחרו להמשיך ולהיצמד לאידיאל היפני של שלמות, ומלבד אוכל, לעשות את המיטב כדי לשלוח אל הסועד את כל החוויה. מלבד 20 אחוזי הנחה שמוצעים על כל תפריט הסושי במשלוחים, TYO הוסיפו גם את האפשרות לקבל את הקוקטיילים הייחודים שלהם הביתה במשלוח, במעין ערכה להרכבה עצמית.

"TYO משלב גם קולינריה וגם בילוי ברמה גבוהה", אומרים השותפים. "אנחנו עושים הכל כדי לנסות לקרב את החוויה לבית של הסועד. הוא יכול לערוך לו שולחן, לשתות קוקטייל או יין מתפריט היינות שלנו, לאכול סושי ולהרגיש הכי קרוב שהוא יכול ליציאה למסעדה".

אם זה לא מספיק, הסועדים, שמקבלים את המשלוח באריזה מוקפדת ואלגנטית, נהנים גם מקינוח במתנה בכל אחד מהמשלוחים. המשלוחים זמינים בכל אזור גוש דן רבתי, הרצליה, רעננה, הוד השרון, חולון, בת ים, פתח תקווה, ראשון לציון וכל מה שבאמצע.

מסעדת TYO 3. יח"צ,
מסעדת TYO 3/יח"צ

אוכל, קדימה אוכל

ואחרי כל זה, מה אוכלים? התפריט כמובן בנוי על טהרת המטבח היפני כאשר הסושי מככב בראש. שף יאמה סאן מקפיד על שימוש בחומרי הגלם ברמה הגבוהה ביותר, כולל אורז סושי מיוחד אותו מייבאים מקליפורניה, וכמובן, דגים טריים. "זו ממש חוויה לראות איך כשמגיע משלוח של דגים טריים", מספר עדי, "השף בוחר אותם באופן ידני, רק מה שאיכותי, נבחר".

לצד הסושי, תמצאו גם מנות מפתיעות בספיישלים מתחדשים ומתחלפים, כמו למשל המבורגר מבשר ואגיו בציר ייחודי, שהוא שילוב של יין אדום וסויה, או גיוזה יפנית רכה ומיוחדת. "הדרך בה השף מטפל בחומרי הגלם ועובד במטבח היא מעוררת השתאות", מספרים השותפים. "וזה מה שיוצר את הטעם הייחודי. כשאתה לוקח ביס, אתה יודע שאתה אוכל TYO".

מסעדת TYO

כתובת: שבזי 58, תל אביב

טלפון: 03-9300333

לאתר המסעדה: http://tyo.co.il/

אינסטגרם

פייסבוק

מסעדת TYO
  • עוד באותו נושא:
  • אוכל יפני
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully