וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"להחזיר את פעם להיום באמצעות כתיבה נכונה": היוצר עוז גנון חולם לפרוץ בגדול

19.11.2020 / 11:52

במערכת הנבחרים אנחנו אוהבים לנחש מי יהיה הדבר הגדול הבא במוזיקה. ההימור שלנו הוא על עוז גנון

עוז גנון. סתיו יאיר,
עוז גנון/סתיו יאיר

בקרב עורכי מערכת ''הנבחרים'' ישנם חובבי מוזיקה מושבעים. אחד מהתחביבים המהנים ביותר במערכת הוא לנסות לזהות את הפריצה הבאה בעולם המוזיקה באמצעות האזנה לאומנים אנונימיים יחסית ביוטיוב. אחד מהיוצרים שצד את אוזננו לאחרונה הינו עוז גנון. נפגשנו איתו לשיחה מרתקת ומעוררת השראה אודות החלום הגדול שהוא בטוח שעם נחישות והתמדה יזכה להגשים - לפרוץ בגדול.

עוז (25) גדל באור יהודה כחובב ספורט אך עם נפש של אומן "כבר מגיל קטן הייתי אוהב לצייר, במיוחד בסגנון הריאליסטי, משהו בהקפדה המדוקדקת והירידה לפרטים עשה לי את זה." הוא מספר "אני פרפקציוניסט ידוע וכנראה שזה לא פסח גם על התחום האומנותי."

הדרך של עוז במוזיקה התחילה לפני כ3- שנים, במהלכן עבד בשיתוף פעולה מוזיקלי פורה עם רזיאל אלבז. השניים הקליטו שלושה סינגלים משותפים שזכו לאלפי ציפיות ביוטיוב, ולאחר מכן פנו לדרך עצמאית. "אמנם כעת כל אחד הלך לדרכו אבל אין לי ספק שעוד צפויים לנו שיתופי פעולה רבים יחד בהמשך הדרך."

עוז מספר כי תחילת דרכו המוזיקלית לא הייתה פשוטה, וכי הוא נתקל באתגרים רבים במהלכה. "שמעתי המון 'לא' בתחילת הדרך. המון אנשים הזהירו אותי שהדרך להפוך לזמר מאוד קשה ושמדובר בתעשייה שקרית שכמעט ולא ניתן להצליח בה. אך האמונה בעצמי וביכולות שלי והתמיכה של הסביבה הקרובה שלי גרמו לי לא להוריד את העיניים מהמטרה. אני מרגיש שזה בוער בי ולכן אני מאמין בעצמי ויודע שאני בסוף אצליח בגדול."

נקודת המפנה בקריירה של עוז הייתה עם שחרור הסינגל הראשון שלו "אבא אהוב", שמוקדש כולו למנטור המוזיקלי שלו - אביו. "אבא שלי כותב בחסד עליון", הוא מתגאה. "העובדה שאבי כותב ויוצר השפיעה עליי המון - כל שיר שאני כותב אני נותן לו כדי שיחווה דעת והוא מתקן ברמת האות או ההגייה הלא נכונה והוא מסייע לי למקצע את זה לשפה הנכונה. הוא מקפיד על דברים קטנים שכבר לא מייחסים להם חשיבות במוזיקה. הוא חלק מאוד גדול מהמוזיקה שלי."

השיר זכה להצלחה גדולה ואף חצה את רף ה-100,000 צפיות ביוטיוב. ההצלחה והתגובות האוהדות מהמאזינים הן שהניעו את עוז להמשיך וליצור ובימים אלו עוז שיחרר את הסינגל השני שלו, "עוד פורק", בהפקתם המוזיקלית של זוהר ברק וליאור אברמוב.

השיר עוסק בגעגוע עז של היוצר לאהובתו הרחוקה. באמצעות שילוב הרמוני בין מילים עוצמתיות ללחן יפיפייה הוא טומן בחובו פוטנציאל להפוך ללהיט גדול.

עוז עשוי מהחומר ממנו בנויים כוכבים - זמר יוצר בעל קול נוגה שאמון על כתיבה והלחנה של כל השירים שבאמתחתו. בכל הקשר לסגנון המוזיקלי שלו, עוז מספר כי הוא לא מרגיש כבול לסגנון אחיד. "כל השירים שלי עוסקים באירועים שאני חווה בחיי. בתהליך יצירת השיר אני משתדל לשלב בין סגנונות שונים, אך הדבר החשוב לי ביותר הוא שמירה על האותנטיות. אני לא מנסה לרצות יותר אף אחד בסגנון הכתיבה ובשירה שלי, אלא להפך- להוות מודל להשראה עבור אחרים. אני חולם להחזיר את הסגנון של פעם להיום באמצעות כתיבה נכונה ונוגעת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
עוז גנון. אבי בן זקן,
עוז גנון/אבי בן זקן

מי הם מקורות ההשראה שלך?

"אני מאוד אוהב את איתי זבולון ("טונה) ורביד פלוטניק "נצ'י נץ'', אמנם סגנון המוזיקה שלהם שונה משלי אבל אני מאוד מתחבר לאותנטיות שבכתיבה שלהם. מבחינת סגנון מוזיקלי, עדן חסון מהווה עבורי מודל להשראה."

איך השפיעה עלייך תקופת הקורונה בתור אומן?

"את רוב התקופה האחרונה אני מבלה בישיבה בגג הבית בלילות, במהלכה אני מוצא את עצמי יוצר המון. תהליך היצירה שלי מתחיל מחיבור הלחן, אני יוצר מנגינה עם הגיטרה ורק לאחר מכן יוצר את המילים המתאימות. ללחן יש משמעות גדולה בעיני."

הכישרון והפוטנציאל הטמונים בו, הצניעות הגדולה והשמירה על האותנטיות לא משאירים בקרב עורכי המערכת מקום לספק - עוז גנון הוא ההימור שלנו לפריצה הבאה בעולם המוזיקה הישראלי. זכרו איפה שמעתם עליו בפעם הראשונה.

לעמוד היוטיוב

לעמוד הפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • מוזיקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully