וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמיר צור, פיזיותרפיה וציונות נפגשים יחדיו באילת

בשיתוף אמיר צור

19.11.2020 / 11:29

עם התגברות הספורט כתחבי כך גם מתרבות פציעות הקשורות לספורט. לתושבי הדרום יש כתובת מושלמת לטיפול בהן

אמיר צור. יח"צ,
אמיר צור/יח"צ

בשני העשורים האחרונים יש מגמה מבורכת בישראל במסגרתה עשרות אלפי ספורטאים חובבים בוחרים לעסוק במקצועות הספורט השונים. אם בעבר היו אלו ענפי הספורט עם כדור שנחשבו לפופולרים ביותר -כדורגל, טניס או כדורסל, כיום אלו גם ענפי הריצה, רכיבה על אופניים, שחייה, פיתוח הגוף ואחרים שמושכים רבים.

חלק בלתי נפרד ממי שעוסקים בספורט חשופים לפציעות טורדניות שיכולות להיגרם כתוצאה מעומס יתר או אימונים שנעשים בצורה קלוקלת. לכן, במסגרת כתבות מערכת "הנבחרים" על המרפאות השונות ברחבי הארץ, ביקשנו למצוא גם את מי שנותנים מענה לאותם אלו שעוסקים בספורט ברמה תחרותית או ברמת התחביב.

בחרנו להתחיל דווקא בעיר אילת, שם מצאנו מרפאה אשר מעניקה מעטפת גדולה במיוחד למי שסובלים מבעיות וכאבים מכל סיבה שהיא. מפיק חבר המערכת ירד אל עיר השמש הנצחית ופגש את אמיר צור, ספורטאי מקצועי בעברו וכיום מנהל מכון פיזיותרפיה מרשים.

אמיר צור. יח"צ,
אמיר צור/יח"צ

אמיר צור בן 42 נשוי+3 הוא פיזיותרפיסט מוסמך, מתמחה בטיפול בבעיות אורתופדיות, באבחון ושיקום פציעות ספורט ובדיקור מערבי (IMS) תחת אולטרסאונד. אל עולם הרפואה הוא הגיע לאחר קריירה ספורטיבית בה היה סיף, כאשר בין היתר ייצג גם את נבחרת ישראל.

את לימודיו עשה באוניברסיטת תל אביב ולפני 14 שנה החליט לעבור לעבוד באילת למשך שנה אחת בלבד, אך שנה אחת הפכה למפעל חיים שהקים בעיר הדרומית. "בגלל שהגעתי מעולם הספורט באופן טבעי חיפשתי ללמוד משהו שיהיה לו נגיעה ספורטיבית גם כן ובפיזיותרפיה יש המון מזה. עברתי לאילת עם מחשבה שיהיה זה לפרק זמן קצר שבו אוכל לנוח קצת מהרעש וההמולה של העיר הגדולה. עבדתי בקופת חולים כללית 12 שנים, ב-7 השנים האחרונות בתפקיד סגן מנהל מחוז והחיים עשו את שלהם והיום אני סוגר כבר 10 שנים פה עם מרפאה פרטית משלי ויש בזה המון סיפוק", סיפר אמיר.

מעבר למקצועיות והניסיון שצבר לאורך השנים כפיזיותרפיסט, היתרון הגדול של אמיר בא לידי ביטוי שבעברו כספורטאי מקצועי הוא חווה על בשרו פציעות ויודע מה מרגישים אחרים פיזית ומנטלית כאשר צריכים לעבור מסע של החלמה מפציעה, החל משיקום בסיסי ועד חזרה למגרשים או מזרונים.

קודם להגעה שלי למרפאה ערכתי חיפוש באתרי האינטרנט השונים על למצוא חוות דעת של מטופלים שונים של אמיר צור, הבדיקה העלתה מסקנה חד משמעית, מדובר באיש מקצוע משכמו ומעלה.

בין היתר דוד סבח כתב: "אמיר מטפל מעולה ומקצועי ביותר, בעל ידע גדול וכישורים רבים. עד היום הוא נותן לי מענה רב בענייני כושר ועוזר המון, אני ממליץ בחום".

גם חן אוליאל פירגנה: "ללא ספק הטיפול היעיל ביותר שעשיתי בחיי. בכל פעם שאני מגיעה לאמיר הבעיה נפתרת תוך מספר טיפולים בודדים. אני ממליצה לכל אחד שמושך את הכאב שלו יותר מדי זמן והפסיק להאמין שיש דרך לטפל להגיע אל אמיר, הוא עולה על הבעיות במקצועיות וברמה גבוהה. אפשר להגיד שאיכות החיים שלי השתפרה בזכותו".

רחלי שוורצשטיין העידה: "כל דקה אצל אמיר היא כמו קסם לגב שלי, פשוט קוסם".

מלבד מטופלים פרטיים, אמיר צור מלווה גם את קבוצות הטריאתלון ואומנויות הלחימה המקומיות ואת ספורטאי וינגייט השונים שמגיעים להתאמן ולהתחרות באילת. באופן טבעי מדובר גם בגולשים האולימפיים של ישראל כמו שחר צוברי או קטי ספיצ'קוב ונוי דירהן שמתאמנות בימים אלו לקראת אליפות העולם.

לאורך השנים אמיר צירף סביבו אנשי מקצוע בכירים נוספים וביחד הם בנו מעטפת מושלמת של טיפולים.

אביטל עציון - פיזיותרפיסטית להתפתחות ושיקום ילדים, כולל תינוקות ופעוטות. אביטל מטפלת בכל בעיית התפתחות שהיא ובנוסף מטפלת בבעית רצפת אגן של נשים, צניחת איברים, בריחת שתן וגם בעיות פחות מוכרות של כאבי אגן, ירך וגב תחתון.

נדב גלעד - פיזיותרפיסט שמעביר טיפולים נוירולוגים לאחר אירועים מוחיים ומתמחה בטיפולים לסחרחורות.

איילת לוי - פיזיותרפיסטית ומטפלת בעקמת בשיטת שרוט, לילדים ובני נוער מגיעה מנהריה לאילת.

מדובר בגישת טיפול פיזיותרפיסטית ספציפית בה מתייחסים למבנה המפותל ב-3 מישורים של עמוד השדרה מבחינה אנטומית, ביומכנית ופיזיולוגית כדי לאזן את השרירים והיציבה האסימטריים. למעשה זו השיטה היחידה הקיימת שמצליחה להפחית מעלות של עקמת ולמנוע ניתוחים בעמוד השדרה.

ענבל גיא ודניאלה צרפתי - פיזיותרפיסטיות אשר מטפלות בבעיות רצפת אגן לגברים וילדים שמגיעות מאזור המרכז.

עדן זלמן, גלי פבזנר, אלינה גוזינובה וסבטלנה גולדברג הן מאמנות שמעניקות טיפול משלים דרך פעילות ספורטיבית, פילאטיס (כולל פילאטיס שיקומי ומכשירים).

משלימות את המעטפת הגדולה הן דורה ורד, מטפלת ב-NLP והדר כרמלי, מטפלת בשיטת גרינברג, שיטת רפואה אלטרנטיבית אשר מיועדת לאנשים שסובלים מכאבים כרוניים.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אמיר צור. יח"צ,
אמיר צור/יח"צ

לפני סיום הייתי חייב לשאול את השאלה המתבקשת, מרפאה כל כך רחבה ואיכותית במקום קטן יחסית ומבודד כמו אילת, מדוע לא לעבור למרכז? אמיר חייך והשיב: "תתפלא, למרות שאילת עיר קטנה יחסית אין שבוע שבו לא מגיעים אליי מטופלים שעבורם זו הפעם הראשונה ושואלים אם אנחנו חדשים באיזור, גם לאחר עשור של פעילות במרפאה.

"מעבר לזה, אם עד היום מי שסבלו מכאבי שרירים ושלד כתוצאה מדלקת והיו צריכים לנסוע לבאר שבע או למרכז הארץ, היום הם מגיעים אליי כי אני היחיד באזור שמטפל בבעיות מסוג זה בעזרת מכשיר לטיפול בגלי הלם, כך שיש עבודה ללא הפסקה ויש לי סיפוק גדול כאשר אני יכול להנגיש את הטיפולים המתקדמים ביותר גם למי שגר באזור המרוחק הזה בישראל ולא פחות חשוב, אני אוהב לגור באילת, העיר והאנשים כאן מדהימים".

כרטיס ביקור

בשיתוף אמיר צור
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully