וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים כהן מאמן אישי - מאיר את הדרך עבור הדורות הבאים

בשיתוף חיים כהן מאמן אישי

18.11.2020 / 12:46

במסגרת כתבות "הנבחרים" על אנשי המקצוע המיוחדים ביותר החלטנו להתמקד בתחום האימון האישי. כדי להגיע למאמנים הטובים ביותר ביקשנו את עזרתם של 2,500 קוראים אשר רשומים במערכת, אלו היו צריכים לציין עבורנו שם של מאמן או מאמנת שעזרו להם לעשות שינוי משמעותי בחיים

חיים כהן. יח"צ,
חיים כהן/יח"צ

אחד השמות שקיבל מספר רב של המלצות הוא חיים כהן, בן 57 ובעל קליניקה בסנטר של ראש פינה. לאחר 35 שנות שירות במשטרת ישראל החליט כהן לתלות את המדים ולהביא לידי ביטוי את ניסיון החיים שלו על מנת לכוון אחרים להצלחה. מפיק חבר המערכת פגש אותו לשיחה בה למד על התובנות שמנסה להנחיל לבני נוער ומבוגרים.

בדרך כלל כאשר מעלים על השפתיים את השם חיים כהן מתכוונים לשף המפורסם בישראל, אולם בכל הנוגע לעולם האימון האישי ישנו חיים כהן אחר שעושה חיל כבר במשך שנתיים.

לאחר 35 שנות שירות במשטרה כאשר בין היתר כיהן כראש צוות זה"ב (זהירות בדרכים) בישראל, איש תנועה ומרצה לענייני תעבורה, החליט חיים כהן לפרוש ולצאת לקריירה שנייה.

על הכיוון החדש בו בחר הוא סיפר: "לא תכננתי להפוך להיות מאמן אישי בחלק השני של החיים שלי, אבל בלי לשים לב תוך כדי השירות במשטרה, המשרד שלי הפך להיות מקום עלייה לרגל לא רק בהקשר של פעילות מבצעית אלא כששוטרים ושוטרות הרגישו בנוח לבוא אלי, לשפוך את הלב ולבקש לקבל עצות. בשלב מסויים חלק ממי שהיו מתייעצים איתי על בעיות מהחיים שאלו אותי מדוע אני לא עושה מזה מקצוע? מאחר ותמיד ידעתי לתת להם את המילה הנכונה במקום ובזמן הנכון, שם נפל לי האסימון לגבי מה צריך להיות הייעוד החדש שלי".

על מנת לעשות את הדברים בצורה מקצועית כהן חקר אודות כל המכללות השונות בארץ ובחר ב"מכללת יזמות", שם למד את תורת האימון האישי והתמחה במערכות יחסים של יחסים, ילדים ובני נוער ולכן שמו נרשם בלשכת המאמנים בישראל.

בנוסף ללימודי תורת ה-NLP, כך שכיום הוא מביא מעטפת אימון ייחודית המותאמת במיוחד לכל מתאמנ/ת.

החל מהרגע הראשון בפגישה שלי עם חיים כהן לא יכולתי שלא להתרשם מהאישיות של האיש בעל הקול העבה הרדיופוני שנמצא בין הבס לטנור ומשרה סמכותיות ורוגע. מאחורי הטיפוס הגברי הזה מסתתרת נפש עדינה ורגישה וסיפור חיים מעורר השראה.

כהן הוא אבא לתאומים כאשר אחד מהם (אור) מתמודד עם אוטיזם. האומץ ואתגר שמגלה הבן שלו מהווים עבורו מצפן לחיים. "בחודשים האחרונים קיבלתי עשרות פניות מצד הורים שהרימו ידיים בנוגע להתמודדויות שלהם מול הילדים ובני נוער שמטפסים על הקירות משעמום בגלל הסגר או בדידות בעקבות הקורונה. חלקם היו על סף שבירה וחיפשו רק איך לשבור את הכלים, אם של המערכת הזוגיות ובכלל.

הדבר הראשון שידעתי כי צריך לעשות מול התלונות הללו זה להכניס אותם לפרופרציה הנכונה. לי יש ילד שמהיום שהוא נולד ובמשך 23 שנים הוא נמצא בסגר פנימי שלא מרצון (אוטיזם) ועכשיו כאשר מקום העבודה שלו נסגר בגלל המצב אז הוא נמצא בסגר כפול, כך שכל מי שחושב שקשה לו שיחשוב פעמיים. אתה לא תאמין איך פתאום ברגע אחד כאשר הכנסתי אותם לפרופורציה הנכונה ירדה להם אבן מהלב והם יכלו לטפל בבעיות הפנימיות ממקום הרבה יותר נקי ורגוע", סיפר כהן.

חיים כהן. יח"צ,
חיים כהן/יח"צ

על התכונה הכי חשובה שצריכה להיות למאמן אישי הוא סיפר: "בניגוד לפסיכולוגים שיש להם דעה מאוד נוקבת, אני משאיר את הדעות שלי לעצמי. מאמן טוב צריך לגרום למטופל להגיע לתובנות בעצמו והתפקיד שלי הוא רק להאיר להם את הדרך, זה הכל.

"הבעיה העיקרית היא ערכים, אלו מושרשים אצל כל אחד מאיתנו מגיל צעיר על ידי ההורים ואותם אנחנו בדרך כלל מעבירים הלאה לילדים שלנו. העניין הוא שהורים לא יודעים לעשות התאמה לזמנים חדשים. הרי מה זה מרד הנעורים אם לא קריאת תיגר על ערכים?

"אני לא מדבר כמובן על חוקי יסוד של אל תרצח או אל תגנוב, אלא שאבני דרך שהיו נכונים לשנות ה 50 או ה 60 לא מתאימים לשנת 2020".

אחד הדברים שחיים כהן זועם עליהם הם התכנים שמופיעים היום ברשתות הטלוויזיה השונות ומרעילים לטענתו את המוחות הצעירים. "אם פעם היה כיף לצפות באח הגדול, התוכנית הזו הפכה להיות לאלימה ממש. אם בעבר התוכנית המירוץ למיליון היתה מלהיבה בזכות התמדה אינסופית, היום זו תוכנית שיש בה בעיקר קומבינות, הדבר נכון גם לתוכנית הישרדות. כל זה מחלחל לדורות הצעירים וכאן צריכה לבוא לידי ביטוי עבודה קשה וחשובה של ההורים ואני נותן להם את הכלים הנכונים להתמודד ולשנות".

על הבעיות של הדורות הצעירים הוא המשיך להרחיב: "לא הייתי רוצה להיות ילד או נער בתקופה הזו של החיים. שמעתי לא מעט סיפורים על חוויות לא נעימות שילדים עוברים בבתי הספר ואפילו בימים אלו כאשר השיעורים נערכים דרך הזום, למשל שיש מקרים בהם כל הכיתה מחשיכה את המסך כאשר ילד מסויים מדבר, זה חרם וירטואלי שמכניס רבים למצוקה נפשית. גם ככה בני הנוער כיום מרותקים יותר למסכים מאשר לחיים שבחוץ, זה משתרש כל כך עמוק שיהיה להם קשה שלא לקבל שריטה נפשית.

"ילדים מדברים אל מסכים, מתמכרים אליהם, זה אסון, כי הם לא מסגלים לעצמם כישורי חיים ואת זה אני מנסה לשנות באימונים שלי מולם או מול ההורים".

לפני סיום הפגישה ביקשתי מחיים לספר לי עוד על תפיסת עולמו: "אני תמיד אומר כי יש לי שני ילדים בבית ואלפיים בחוץ. כל מי שלימדתי אותו אני רואה בו כילד שלי לכל דבר, אני רואה בגילאים הצעירים כפרוייקט חיים וחשוב לי מאוד שלאחר פרק האימון שלי מולם הם יצאו מחוייכים ומחוזקים לקראת אתגרים נוספים שמחכים להם בחיים".

חיים כהן מאמן אישי, היתה לי פגישה מרתקת עם איש חכם, רגיש וייחודי.

לפרטים נוספים ניתן ליצור קשר בטלפון: 054-8893090

פייסבוק

פייסבוק עסקי

בשיתוף חיים כהן מאמן אישי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully