וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועצת המשפחתית שתעזור להחזיר את השליטה לידיכם

בשיתוף ציפי ויסמן

18.11.2020 / 10:45

משבר הקורונה השאיר אתכם בלי אויר? מרגישים שהפכתם למשרתים בבית? איבדתם שליטה על הילדים? ציפי ויסמן, יועצת זוגית, משפחתית, הורית ומנחת קבוצות הורים, פיצחה את השיטה. כדאי שתשמעו את מה שיש לה לומר

ציפי ויסמן. חגית פרנקל איפור ליטל מיאלי,
ציפי ויסמן/חגית פרנקל איפור ליטל מיאלי

שגרה משפחתית בימי סגרי הקורונה כללה יותר מדי ארוחות, יותר מדי מסכים, יותר מדי עצבים, הרבה יותר מדי שעמום. מכירים את זה? הקורונה נכנסה לכל משפחה בישראל והתחלנו כולנו להסתגל לבלות עם בן/בת הזוג ועם הילדים במשך ימים מלאים ברציפות. לא פשוט, נכון?

כולנו - הורים, מתבגרים, ילדים קטנים - נאלצנו להתרגל למציאות מורכבת ובעיקר למצוא דרכים לפתח מחדש אמנות אבודה: תקשורת בין משפחתית. אם היה לכם קשה במיוחד, זה בסדר, אתם לא לבד. אם הקורונה גרמה לכם להבין שיש על מה לעבוד בתוך הבית, חשוב שתכירו את ציפי ויסמן.

ויסמן היא יועצת משפחתית, הורית, זוגית, מנחת קבוצות הורים ובעצמה אמא לשתי בנות מתבגרות.
את דרכה המקצועית החלה כמנהלת צהרון. שם נתקלה בילדים עם צרכים שונים וקשיים שונים והחלה להסתקרן. היא ראתה את השוני בין הילדים, את השוני בין המשפחות ובעיקר הבינה עד כמה שונה הדינמיקה המשפחתית של היום, לעומת זו של לפני 20 שנים ויותר. הסקרנות הובילה את ויסמן ללמוד הנחיית הורים ורק חיזקה אצלה תובנות לגבי הייעוץ.

ציפי ויסמן. חגית פרנקל איפור ליטל מיאלי,
ציפי ויסמן/חגית פרנקל איפור ליטל מיאלי

הורים, לא חברים

"אני מסתכלת על משפחה כמערכת שלמה. משפחה אחת לא דומה למשפחה שנייה, כך שבתחילת תהליך הייעוץ אני מסתכלת על כמה פרמטרים שעוזרים לי להבין את הקושי ומכן להוביל את המשפחה לפתרון הנכון עבורה", מסבירה ויסמן.

לשיטתה, הנטייה של לא מעט הורים היא להאשים את המסגרות החינוכיות בקשיים שמתעוררים אצל הילד, בעוד שלעיתים הקושי העיקרי טמון בתוך המשפחה. הקושי מתבטא באווירה שבין ההורה לילד או בהגדרה של גבולות וסמכויות שמתחילה מגישה מודרנית של הורים שמחפשים פתיחות יתר עם הילדים. "כשהורה מסתכל על הילד כמו חבר יש טשטוש גבולות ואנחנו מאבדים את הסמכות ההורית. לא מעט הורים מתבלבלים בין אהבה לפינוק", מחדדת ויסמן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ציפי ויסמן. יח"צ,
ייעוץ של ציפי ויסמן/יח"צ

פיתוח מודעות הורית או תפיסת המודעות ההורית

במסגרת פגישות הייעוץ שלה, מספקת ויסמן מענה למשפחות דרך התבוננות בזוגיות הקיימת בין ההורים. "אני מתעסקת קודם כל בזוגיות על מנת לשפר את איכות החיים כזוג. אנחנו מהווים לילדים שלנו מודל לזוגיות וההתנהגות שלנו משפיעה עליהם. ילד שחווה קשיים צריך ברוב המקרים את ההורים שלו לכן מי שצריך לקבל כלים הם ההורים ולא הילד", מסבירה ויסמן וממשיכה. "אני מראה להורים שאם לא יעשו שינוי בתפיסה ההורית ובמודעות ההורית, לא יהיה שינוי בהתנהגות של הילד".

ויסמן מדגישה כי אי אפשר לתת ייעוץ משפחתי או הורי, בלי לבחון את הזוגיות בין ההורים, וכי אם קיים קושי בזוגיות הוא בהכרח יביא לקושי בהורות. "כאשר בני הזוג נותנים אחד לשני לגיטימציה לשים את הזוגיות בצד כדי להתמקד בהורות, עלולים להיווצר ביניהם סדקים ואפילו שבר", היא מתארת. לפיכך, "טיב הזוגיות משפיע על טיב ההורות".

מתוך הבנה זו, ויסמן פתחה סדנה שעוסקת כולה בתפיסת המודעות ההורית. הסדנה כוללת 10 מפגשים בני שעה וחצי עד שעתיים והיא מעודדת את ההורים לשתף דרך תהליכים חווייתיים שממחישים את התנהגות הילד. "בסדנאות אני מעניקה כלים לבניית סדר יום, גבולות, עידוד, תקשורת נכונה, שת"פ שיח ופתיחות. תקשורת נכונה היא הבסיס לכל דבר", מסבירה ויסמן ומדגישה כי מטרת הסדנה היא שהורים ייצאו ממנה עם כלים פרקטיים ושינוי זווית ראייה ושיבינו שהם לא לבד.

ציפי ויסמן. חגית פרנקל איפור ליטל מיאלי,
ציפי ויסמן/חגית פרנקל איפור ליטל מיאלי

הורות בימי הקורונה

לצד אתגרי היומיום עמם מתמודדת כל משפחה בישראל, ובתוכן בני הזוג, נכנס אל התמונה משבר הקורונה וכפה על רובנו זמן משפחה אינטנסיבי וממושך. ביום בהיר אחד, כולנו נסגרנו יחד בבית עם בן/בת הזוג והילדים ואם לומר את האמת, לא כולנו ידענו להתמודד עם זה. "הקורונה לא יצרה את הקשיים בבית, היא העצימה אותם", טוענת ויסמן.

"לא מעט הורים התקשרו אלי לקבל טיפים". אכן, ההורים שבינינו הפכו להיות מורים, מחנכים, מפעילים, טבחים ומומחי זום. פתאום נולד צורך לבנות סדר יום ברור כדי שלא נהפוך לנותני שירותים שמשרתים את הילד הרעב והמשועמם 24/7.

אז איך שומרים על שפיות? "הקורונה החזירה להורים את השליטה לידיים, אבל בסוף היום אין להם אוויר לנשום. כשאני מדברת על שליטה אני לא מתכוונת לשליטה על הילד, אלא לשליטה של ההורה על התגובה של עצמו. התגובה ההורים מעוררת את האירוע הבא שהילד מייצר. בתוך סיר הלחץ שנוצר, הצעתי להורים להקפיד על זמן אישי וזמן משפחה, זמן איכות עם כל ילד ולא לשכוח את הזמן הזוגי. אם אני לוקחת הפסקה של חצי שעה-שעה ביום להליכה או קפה אני מגיעה עם אנרגיות חדשות וכמובן שאסור לשכוח את הזוגיות, לשתף, להקשיב ולבקש עזרה. כשעובדים בשיתוף פעולה, כל מערכת המשפחה מנוהלת נכון".

ויסמן מקבלת זוגות ומשפחות באופן פרטני ממקום מושבה בראש העין וכאמור מדריכת סדנאות הורים. המנטרה שלה ברורה: להחזיר לכם את השקט והרוגע הביתה. "אני מאמינה בכלים ליישום שממוקדים לכל המשפחה משפחה באופן ספציפי. אפשר לחיות אחרת, זה בידיים שלכם. אפשר לקבל כלים ולהציל את האווירה בבית, את המשפחה והזוגיות. רק אנחנו קובעים איך אנחנו רוצים לחיות. אין כיף יותר מהורים שאמרו לי שהיו להם חיים לפני הסדנה וחיים אחרים אחריה".

התקשרו לציפי ויסמן ותקבעו פגישה

טלפון:

0544498380

ציפי ויסמן בפייסבוק

וגם באינסטגרם

בשיתוף ציפי ויסמן
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully