וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דימיון ויצירה במטבח" - מפגש בין רגש אהבה ואוכל ביתי

בשיתוף דימיון ויצירה במטבח

18.11.2020 / 9:51

בעקבות כמה אירועים מצערים שחוותה בשנים האחרונות, החליטה ענת אלישע לצאת לדרך חדשה בחייה, דרך מלאה ברגש, אהבה, געגוע והמון תשוקה למטבח ואוכל ביתי. עם סיפור חיים מעורר השראה, המון אמונה ומשפחה תומכת, "דימיון ויצירה במטבח" הוא העסק שיעשה לכם טוב על הלב

דימיון ויצירה במבטח - ענת אלישע. יח"צ,
דימיון ויצירה במבטח - ענת אלישע/יח"צ

בעקבות פידבקים להם זכתה ענת אלישע מהסביבה הקרובה על מאפי השמרים והעוגות שהכינה ובעקבות הביקוש הרב שנוצר במטבחה, החליטה ענת להעביר את הידע הרב והניסיון שצברה הלאה ומהר מאוד הפך העסק לסדנאות בישול מקצועיות ואישיות לאוהבי הבישול והמטבח. סדנאות הבישול אלו הן חוויה שלמה של טעמים וריחות אשר גורמים למשתתפי הסדנות לחוויה עמוסה ברגשות וזיכרונות מתקופת הילדות וממאכלים ביתיים עליהם גדלו.

פגשנו את ענת בעלת העסק ורצינו לשמוע יותר על "דימון ויצירה במטבח": "אני מבשלת למעשה זכרונות. אני מלמדת את המשתתפים להתחבר לטעמים של פעם ואת הדרך שבה אפשר לשמר מסורות שלא ילכו וייעלמו עם השנים. כל הרעיון התחיל לאחר פטירתה של אמי ז"ל כשנפל האסימון לי ולאחיותיי - מי יכין את כל התבשילים שלה? מה נאכל מעכשיו בחגים?" היא מוסיפה: "אני זוכרת שכל מאכל היה בעל ייחודיות בטעמים ובריחות שלו, ולצערי- לא נשארו לנו מתכונים ממנה. מאותו הרגע, התחלתי לבשל מתוך הזיכרונות שלי ממנה ומתקופת הילדות שלנו. יחד עם אבא שלי יצאנו למסע בעקבות הטעמים, הריחות, והמתכונים. שיחזרנו מתוך התמונות ומתוך תנועות הידיים של אמי וכך נולד למעשה הרעיון לעסק".

דימיון ויצירה במבטח - ענת אלישע. יח"צ,
דימיון ויצירה במבטח - ענת אלישע/יח"צ

הסדנאות שפיתחה ענת היוו בעבורה תרופה לכאב הרב שחוותה. בזכות האהבה שקיבלה מהסובבים אותה ובזכות שיחה שביצעה עם אחותה אשר נתנה לה את ה"פוש" הראשוני, ענת החליטה לקפוץ אל המים העמוקים ולהמשיך בכל הכוח במטרה אחת- לחשוף את סיפורה וחווית העבר שלה לכמה שיותר אנשים, ולחבר אותם יחד במפגש מעורר זיכרונות ורגשות. "הזכות ללמד אנשים לבשל, מתוך הניסיון שצברתי לאורך השנים ומתוך המתכונים הייחודים של אמא שלי, החיו אותי ונתנו לי כוח. הפידבקים, ההשקעה האינסופית בכל סדנא שאני מעבירה, זה הכול בשבילי".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
דימיון ויצירה במבטח - ענת אלישע. יח"צ,
דימיון ויצירה במבטח - ענת אלישע/יח"צ

ענת, נשואה ואמא לארבעה ילדים, מאמינה כי באמצעות סיפור החיים שלה והדרך שבחרה היא מצליחה להעביר להם מסר חשוב : "לעזוב את כל מה שאתה מכיר ועם הרבה חששות להחליט ללכת לכיוון אחר, זה בכלל לא דבר שפשוט לעשות. זה אומר להתגבר על הרבה מכשולים אישיים שבדרך, על זכרונות מהעבר בפעמים שניסו להגביל אותי ובכל זאת- האמנתי בדרך שלי. ברגע שהתגברתי על הפחד- שם הכול התחיל". היא מוסיפה: " אני חייבת המון לבן הזוג שלי, שעמד מאחורי לכל אורך הדרך, האמין, תמך, ספג והרים כשהיה קשה. הרבה מזה זה בזכותו".

ביקשנו מענת לספר לנו על מפגשי הסדנאות אותן היא מעבירה וישר ראינו איך מופיע לו החיוך והניצוץ בעיניים. "כל סדנא היא למעשה סדנת קונספט. אני מלמדת את המשתתפים איך להכין ארוחת שישי כמו שאני זוכרת את ארוחת השישי בבית שלי. אם זה צלי, דג מרוקאי, קציצות וכל מה שמסביב". ענת מספרת שלצד הסדנא המרכזית שלה, ישנן עוד סדנאות פופולריות והן:

סדנת ממולאים-בה היא מלמדת כיצד להכין כמה סוגים של ממולאים.

סדנת הכנת קובות- סדנא המשלבת הכנת קובות מכמה מטבחים.

סדנת קוסקוס- בה היא מלמדת להכין קוסקוס לצד שני סוגי מרקים.

דימיון ויצירה במבטח - ענת אלישע. יח"צ,
דימיון ויצירה במבטח - ענת אלישע/יח"צ

ואחרונה חביבה, סדנת שמרים בסיסית, בה היא מלמדת את המשתתפים איך לאפות בעזרת שמרים וכיצד להתגבר על הפחד המוכר של רבים בתחום האפייה והבישול. בסיומה, ידעו המשתתפים כיצד לאפות חלות של שישי, עוגות קראנץ' שמרים, בייגל, רוגעלך ופרנות.

אל סדנאות הבוטיק של ענת בביתה בנתניה מגיעים נשים וגברים ובני נוער מכל רחבי הארץ. בכל סדנא לוקחים חלק כ-8 משתתפים ונהנים מסדנא שלמה, חווייתית, מרגשת עם המון אוכל ביתי משמח. "בסוף הסדנא כולנו יושבים לארוחת מלכים (לא פחות מזה) ונהנים מכל מה שבישלנו. מעבר לזה, אני תמיד אוהבת להוסיף פינוקים ודברים מיוחדים שאני מכינה לאורחים שלי".

ביקשנו לדבר עם אחד המשתתפים שלקחו חלק בסדנא לאחרונה. ורד- שלקחה חלק בסדנת שמרים מספרת לנו: "אני, אלופה במטבח! יודעת הכול, אבל- אחרי שחוויתי את הסדנא של ענת הבנתי שאני לא יודעת באמת 'ה-כול'. כל דבר שעשינו, היה חדש מבחינתי. אם זה טכניקות ושילובים של מרכיבים. זו הייתה חוויה מעצימה".

דימיון ויצירה במבטח - ענת אלישע. יח"צ,
דימיון ויצירה במבטח - ענת אלישע/יח"צ

הקשנו על ורד ושאלנו אותה למה היא מתכוונת ב-"מעצימה": "כל החוויה עם ענת היא חוויה שמשלבת בישול ואפייה אבל מעבר לזה יש חוויה תקשורתית מהנה. השיחות, האמירות, הסיפור של ענת- הכול נותן לך כוח ומוטיבציה לחיים האישיים שלך".

מבחינתה של ענת, בכל סדנא היא חווה רגש אחר ומצליחה להינות מחדש. "אני נמסה יחד עם הלקוחות שלי והם יקרים לי מאוד. אני מקפידה לשמור על קשר איתם גם לאחר הסדנא ומשאירה אותם בעצם חלק מהמשפחה שלי. משפחה שגדלה מסדנא לסדנא".

רגע לפני שסיימנו את הריאיון עם ענת, שאלנו אותה מה המסר המרכזי שכל משתתף בסדנא חייב לקחת ממנה והיא ענתה: "מבחינתי, זה לבשל באהבה. תמיד יש רגש אצלי בכל דבר ובכל צעד שאני עושה. אני רוצה שאנשים יתחברו למקום הזה של רגשות וזיכרונות. זיכרונות זה לזכור הכול לטוב ולרע. לצערי, טבע האדם הוא לזכור בעיקר את הדברים הרעים, אני רוצה דווקא לנסות ולשחזר את הדברים הטובים".

"דימיון ויצירה במבטח"

אינסטגרם

בשיתוף דימיון ויצירה במטבח
  • עוד באותו נושא:
  • בישול
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully