וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נפתלי ארטסינל ספיריטס": מורשת של טעמים בלתי נשכחים

בשיתוף נפתלי ארטסינל ספיריטס

17.11.2020 / 12:22

מתי יצא לכם לטעום משקה אלכוהולי ייחודי באמת? כזה שמיוצר ממרכיבים טבעיים ובתהליכי ייצור מורשתיים? משקאות כמו האבא של הוודקה, האבא של הטקילה ושאר תוצרים אנינים ומסקרנים? ב"נפתלי ארטסינל ספיריטס" החליטו שגם לישראלים מגיע להתפנק ברמות היסטוריות

נפתלי ארטסינל ספיריטס. יח"צ,
נפתלי ארטסינל ספיריטס/יח"צ

היתקלות מקרית עם משקה לאומי במקסיקו, שינתה את חייו של נפתלי סטג לחלוטין. מסוג ההיכרויות שיוצרות מפנה בחייו של אדם. מפנה שהפך אותו לסוג של חוקר תרבויות ומשקאות לאומיים. משקאות האלכוהול שהוא מייבא לישראל ממקסיקו, מרוסיה ומתרבויות נוספות, מהווים שילוב מנצח של איכות, מורשתיות וייחודיות.

נפתלי ארטסינל ספיריטס. יח"צ,
נפתלי ארטסינל ספיריטס/יח"צ

כיצד הגעת לרעיון של יבוא משקאות היסטוריים?

מדובר בחברת יבוא שנולדה מרצון להביא משקאות איכותיים יחודיים וטבעיים לארץ. נסעתי למקסיקו לעסקים אחרים וגיליתי שם משקה ותיק ששותים שם, מעין משקה לאומי, שטרם הגיע לארץ. משקה שנקרא 'מזקל' (Mezcal IBA האבא של הטקילה) שהוא משקה מקסיקני היסטורי ומסתורי, שהמקומיים משתמשים בו לחתונות והלוויות. מעין סם אהבה לדבריהם. טוב לזוג שרוצה להתאהב (אפרודיזיאק). אנחנו הראשונים שייבאנו לארץ מזקל ארטיזנל ממקסיקו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
נפתלי ארטסינל ספיריטס. יח"צ,
נפתלי ארטסינל ספיריטס/יח"צ

האבא של הטקילה? נשמע מעניין...

בהחלט. זהו אפילו המשקה הלאומי של מקסיקו ולא הטקילה, בניגוד למה שרבים חושבים. מדובר במשקה עשוי אגבה (כמו קקטוס ענק שגדל בהרים, חותכים את העלים שלו ומה שנשאר זה הלב), שמכינים בדרך מסורתית בעבודת יד. ישנם המון סוגים של אגבה במקסיקו שמהם מכינים מזקלים, כך שעולם המזקלים מגוון ומרתק. לאחר שנתקלתי ב'מזקל' אמרתי לעצמי שמגיע לישראל משקה כזה והחלטתי להקים את NAFTALI ARTESANEL SPIRITS ולייבא לארץ.

נפתלי ארטסינל ספיריטס. יח"צ,
נפתלי ארטסינל ספיריטס/יח"צ

בכלל, להאזין לסיפוריו של נפתלי סטג, הבעלים של "NAFTALI ARTESANEL SPIRITS", הוא סוג של חוויה בפני עצמה. כל משקה שגילה במסעותיו בעולם וכעת מייבא לארץ, הופך לסיפור היסטורי מרתק של תרבויות עתיקות בשילוב טעמים. סיפורים אותם הוא משמיע גם במסגרת חוגי בית שהוא עורך ללקוחות אנינים שמעוניינים בערב בלתי נשכח.

נפתלי: "מזקל IBA - הוא משקה אלכוהולי מימי האצטקים. אגדות מספרות שהוא קיים קרוב ל-2,000 שנה והתגלה לעולם מחדש בעשור האחרון עם הטעמים היחודיים והמעניינים שלו. טקילה הוא משקה צעיר יחסית שמכינים רק מאגבה כחולה. מזקל הוא שילוב של טקילה עם מתיקות וטרואר של האזור שבו גדל האגבה ומתהדר בסיומת מעושנת כמו של סינגל מאלט".

נפתלי ארטסינל ספיריטס. יח"צ,
נפתלי ארטסינל ספיריטס/יח"צ
נפתלי ארטסינל ספיריטס. יח"צ,
נפתלי ארטסינל ספיריטס/יח"צ
נפתלי ארטסינל ספיריטס. יח"צ,
נפתלי ארטסינל ספיריטס/יח"צ
נפתלי ארטסינל ספיריטס. יח"צ,
נפתלי ארטסינל ספיריטס/יח"צ

בשלב מסוים, לאחר מקסיקו, הפכת ממש לחוקר תרבויות בהקשר של משקאות לאומיים...

המקרה הזה בהחלט משך אותי להמשיך ולחקור משקאות היסטוריים של מדינות ותרבויות שונות. מה שהוביל אותי למדינות נוספות, לחפש אחר המסורת שלהן. בין השאר הגעתי לרוסיה ושם מצאתי את ה'פולוגר'. וודקה רוסית היסטורית. מה שהיה ברוסיה לפני הטכנולוגיה של הזיקוק הרציף. משקה טבעי, ללא כימיקלים. מדובר למעשה באבא של הוודקה, עם חומרי גלם טבעיים: מים איכותיים, דגנים, תבלינים, פירות וירקות מקומיים. כל תהליך הייצור טבעי, ללא תמציות כימיות. מדובר באחד המשקאות הכי מעניינים ומסקרנים שהבאנו לאחרונה. משקה שקדם לוודקה המודרנית שכולנו מכירים, שקיימת רק מסוף מאה 19. לפני כן שתו ברוסיה 'פולוגר' - משקה מחיטה ושיפון המזוקק שלוש פעמים במיכלי נחושת. משקה שיצרו ברוסיה מהמאה ה 16 ושתו בכל העולם כ-Russian bread wine.

"ה'פולוגר' מגיע בכמה סוגים", מסביר נפתלי. "בארץ יש לנו כרגע את פולוגר 1 (המופק מחיטה ושיפון) בעל טעם לחמי עשיר וחלק. את פולוגר 4 (דבש ופלפל אנגלי) בעל טעמים מעט מתובלים עם מתיקות דבשית עדינה, ואת פולוגר 10 (ג'ין רוסי עתיק עם ערער וצמחים סיביריים, פירות יער ואסטרובלים ), סוג של ג'ין יוצא מן הכלל!

סוג נוסף שאנו מייבאים כעת לארץ הוא פולוגר שרי (משקה דובדבן היחיד בעולם שהוא יבש, שעבר השרייה של דובדבנים רוסיים חמוצים, ללא תוספת סוכר),בעל טעם עשיר ועסיסי של דובדבן".

נפתלי מקפיד להסביר גם על הרגלי השתיה של כל משקה שהוא מייבא, תוך אהבה אמיתית לתחום: "פולוגר למשל הוא משקה שמתאים לשתיה נקיה כי הוא נעים וחלק. אמורים לשתות אותו בלגימות קטנות ומענגות לצד ארוחה. לא בבת אחת, להנאה מקסימלית".

מסעות החקר של נפתלי נמשכים וממשיכים להניב ממצאים היסטוריים החדשים לשוק הישראלי. בקרוב הוא מבטיח משקה מסקרן נוסף: וודקה מאנגליה שעשוי מחלב. משקה שמיוצר באמצעות שילוב של טכניקה מונגולית עתיקה לייצור אלכוהול מחלב מותסס, ושיטות צפון אירופאיות לייצור משקאות צלולים באחוז אלכוהול גבוה. בקיצור, יש הפתעות נוספות מ-"NAFTALI ARTESANEL SPIRITS". כאלו ששווה לחכות להם.

את משקאות האיכות של NAFTALI ARTESANEL SPIRITS ניתן לרכוש במגוון חנויות מובחרות ברחבי ארץ, כמו גם ישירות מהחברה באמצעות משלוח עד הבית (מבאר שבע ועד חיפה) בעזרת דף נחיתה באתר החברה. כמו כן, מקיימת החברה אירועי קידום והסברה לקהל הרחב ואף חוגי בית לקבוצות קטנות בבתים פרטיים. ניתן לעקוב אחר פעילויות החברה באינסטגרם ובפייסבוק.

את מבחר המשקאות תוכלו למצוא בחנויות בתל אביב: חינאווי יפו, חינאווי קרליבך, סניפי אפריטיף, מנדלה, אליאסי יהודה הלוי, יום טוב בוטרגה, מבחר המשקאות, ג'וני משקאות, שר המשקאות, יינות וטעמים בבורסה, הרמיטאז' ראשון לציון ועוד.

בירושלים: אבי בן, בית הפיסטוק, האחים נחמיה וסרגייב פאלאס. בחיפה והצפון בסניפי הרמיטאז', ובאשדוד בחנות הדליקטסים "קח בשר".

לסיכום מסביר נפתלי: "ישנה נטיה בישראל למוצרי בוטיק אורגניים. לחובבי האלכוהול חשוב כיום מה בדיוק הם מכניסים לגוף. מעניין אותם מוצרים ייחודיים, ממקורות אמינים ורקע מעניין כמו סיפור והיסטוריה. המטרה שלנו היא להפוך את השתיה לחוויה אמיתית ולא שגרתית, בשילוב איכות בטעם ובמרכיבים. קלאסיקה ללא פשרות".

ליצירת קשר:

050-4350744

פייסבוק

אינסטגרם

אתר

בשיתוף נפתלי ארטסינל ספיריטס
  • עוד באותו נושא:
  • אלכוהול
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully