וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רואים עתיד בטוח עם רו"ח אורן לוי

בשיתוף רו"ח אורן לוי

17.11.2020 / 9:55

התפשטות נגיף הקורונה הביאה לכך שבעלי עסקים רבים בישראל מתמודדים עם משבר כלכלי. דווקא בתקופה זו הסברה היא שעסק זקוק לסיוע וליווי צמוד של רואה חשבון איכותי, וכזה הוא בדיוק רו"ח אורן לוי

אורן לוי, רו"ח/אולפן הנבחרים

ערימות של ניירת עד התקרה? תשכחו מראיית חשבון של עידן הטרום-אינטרנט. רואה החשבון אורן לוי (דוד סחרוב 5, ראשל"צ) לקח את התחום עשרה צעדים קדימה, או פשוט אל המאה ה-21. איפה החידוש? בייעול התקשורת עם הלקוחות, באמצעות הכלים הטכנולוגיים החדישים ומתקדמים ביותר שיש.

"כל תחום ראיית החשבון, ולא רק הוא, הולך לקראת קיום ללא נייר", מסביר אורן. "אני, למעשה, מקדים את העתיד לבוא, ותוך כדי כך מייעל את חיי הלקוחות שלי. למשל, אין יותר צורך להגיע אלי למשרד כדי למסור מסמכים או לחתום על טופס. אני עובד עם שתי אפליקציות מתקדמות לניהול עסקים, ובאמצעות הפלטפורמות האלה אני מתנהל מול הלקוחות - כל קבוצת לקוחות והאפליקציה המתאימה לה".

במה היעילות הזו באה לידי ביטוי?

"ראשית, הלקוח מתעדכן אונליין ובאופן שוטף בכל הנתונים שלו, באמצעות האפליקציה בנייד או במחשב הביתי, ללא צורך להגיע למשרד או אפילו להרים אלי טלפון. ברגע שלקוח זקוק למסמך מסוים, אני יכול להעביר אותו אליו תוך שניות או דקות, בלי סיבוכים מיותרים ובלי לבזבז זמן. בכלל, בקרוב כל הדוחות למס הכנסה יוגשו רק בקבצים אלקטרוניים ולא בנייר פיזי".

וכיצד הלקוחות שלך יודעים לתפעל את התקשורת המתקדמת הזו?

"אלה פלטפורמות פשוטות ואינטואיטיביות. אני נפגש עם הלקוחות פרונטלית, כדי ללמד אותם את כל הצד הטכני. פגישה אחת מספיקה, משום שהכלים הללו פשוטים ביותר לתפעול ויעילים להפליא".
אורן לוי הוא מבעלי המקצוע שידעו עוד משחר ילדותם לאן פניהם מועדות. אחרי יותר מ-20 שנה בתחום ראיית החשבון, הוא נזכר כיצד כבר בגיל צעיר היה ברור לו משלח ידו העתידי. "בכיתה ה' הייתי אלוף הכיתה בחשבון והמורה שאלה אותי מה ארצה לעשות כשאהיה גדול. אמרתי לה 'רואה חשבון', כי כבר אז היו רואי חשבון במשפחה שלי. בסוף זה באמת התגלגל ככה... אמנם לפני שלב הלימודים האקדמיים שלי התלבטתי בין מדעי המחשב לראיית חשבון, אבל אחרי שלמדתי כמה קורסים בתכנות, הרגשתי שזו עבודה סזיפית ושחורה. בסופו של דבר, בחרתי בראיית חשבון. עד היום אני שמח על הבחירה הזו".

התמחותו של אורן היא בשירותי ראיית חשבון לחברות פרטיות ולעוסקים מורשים ופטורים. נוסף על כך, הוא עוסק בתחום החזרי המס לשכירים שלא ניצלו את הטבות המס שלהם. "אחרי כל כך הרבה שנים בתחום, יצא לי להתעסק עם הכל, מלמטה למעלה", מסביר אורן. "עבדתי במשרדי ראיית חשבון כשכיר, שם עשיתי כל פעולה אפשרית במסגרת המקצוע ולמדתי הכל, מקטן עד גדול. אני לא רואה חשבון שיגרתי".

מה לא טיפוסי אצלך?

"אני יודע לעשות הכל בעצמי, גם את הפעולות הטכניות הכי קטנות וגם את המאקרו ואת מה שדורש ראייה רחבה יותר. רוב רואי החשבון בעלי המשרדים הם סוג של מנהלים, ולא תמיד יודעים לבצע את העבודה בעצמם על תוכנות המשרד. אצלי כל התוכנות והקבצים יושבים בענן, מה שמאפשר לי לטפל בכל לקוח באופן פרטני ומידי, ולשגר אליו אישורים או תעודות במקום. אני גם זמין כמעט בכל שעות היממה וכל לקוח שלי נענה מידית, ביעילות יוצאת דופן. למשל, אם לקוח מקבל קבלה בתחנת דלק, הוא יכול לשדר אותה אלי באותו הרגע או לראות אונליין בכל רגע נתון דוחות הרווח וההפסד של העסק שלו שמתעדכנים מידי שבוע, ללא צורך להמתין לדוח השנתי. סוג של שיקוף כלכלי עם המון סדר.
"נוסף על כך, אני לא מעסיק הרבה פקידים וללקוח יש קשר ישיר אלי. אני מלווה אותו אישית ושולט בכל תיק ותיק, גם בפרטים הקטנים. אני קורא לזה 'רו"ח שעושה את עבודתו', לא מנהל גדול שרק משקיף מלמעלה על הנעשה".

מה קורה עם חברות?

"בגלל הצרכים שיש לחברות, עבורן השיטה קצת שונה. בחברות יש לעתים הנהלת חשבונות כפולה ולפעמים כמה חשבונות בנק. יש פיצויים לעובדים, התחייבויות, מאזנים, נכסים ועוד. חברות זקוקות לעבודה פרונטלית יותר והשקעה של עבודה אישית שלי. עבורם דרוש טיפול יותר מורכב מזה שמציעה הבינה המלאכותית שבאפליקציות".

ומה לגבי הטיפול הכללי בכל תיק ותיק?

"אצלי הלקוח מקבל שיקוף מלא של כל הנתונים הרלוונטיים לו, כולל דוחות הוצאות והכנסות, ומתן יעוץ לניצול מקסימלי של הטבות מס להקטנת נטל המסים. הכל, כמובן רק במסגרת החוק. במקביל, אני עושה ביקורת של דוחות כספיים לחברות, מגיש דוחות כספיים למע"מ ולמס הכנסה, וגם מסייע ונותן מענה לכל שאלה של לקוח בתחום העסקי. יש לי ידע רב שבו אני יכול לצייד את הלקוח וליעל עבורו את המציאות הכלכלית של ניהול העסק. בקיצור, כל לקוח שלי מקבל מעטפת מלאה של ליווי, יעוץ ודאגה לזכויותיו, לא רק ראיית חשבון 'צרה'".

רשימת הממליצים על אורן לוי ארוכה במיוחד. לקוח בשם גיא, למשל, כתב עליו לאחרונה: "מדובר ברואה חשבון שזמין עבורך בכל שעה, ועוזר לך הרבה מעבר למה שאתה מצפה. מדובר במקצוען אמיתי ו'מגדיל ראש' בכל דבר ועניין. ממליץ בחום".
לקוחה נוספת בשם שרה ציינה כי אורן הוא "רואה חשבון מצוין. מלווה אותנו מפתיחת העסק. תמיד זמין ואנחנו מאוד מרוצים".
הלקוח אדיר הוסיף כי "אורן לוי הוא רואה חשבון ברמה גבוהה, יחס אדיב, שירות מצוין ותמיד זמין לכל שאלה. ממליץ בחום".

מהי תפיסת העולם הכללית שלך ביחס לעסק שבניהולך?

"המוטו שלי בראיית חשבון הוא לא להתעסק רק בהנהלת חשבונות ובתכנוני מס לעסק, אלא לייצר כימיה אמיתית עם הלקוח. ההנאה שלי מהעבודה נובעת לא מהמספרים ומהחישובים, אלא מהקשר עם הלקוחות ומשביעות הרצון שלהם. למרות האפליקציות, שמאפשרות כאמור יעילות שיא, אני דואג לשמור על קשר אישי צמוד עם כל לקוח. זה לב העניין. בשביל להיות רואה חשבון טוב לא מספיק להיות חבר לשכה עם ידע מקצועי נרחב. הידע אמנם הכרחי, אבל בלי חיבור ללקוח ובלי להיות מעין שותף שלו, זה לא יעבוד. אומרים שעצמאי מתייעץ עם רואה החשבון שלו לגבי העסק ועם האשה, או הבעל, לגבי כל שאר הדברים. אלו שני האנשים הכי משמעותיים בחייו".


050-5955601

פייסבוק

אתר

mailto:orencpa@gmail.com

אורן לוי 1. צילום מסך, צילום מסך
אורן לוי, רו"ח/צילום מסך, צילום מסך
אורן לוי 2. צילום מסך, צילום מסך
אורן לוי, רו"ח/צילום מסך, צילום מסך
בשיתוף רו"ח אורן לוי
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully