וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Manar Bshara, עולם של עוגות וקינוחים שהדהימו את סצנת הקולינריה המקומית

בשיתוף Manar Bshara

16.11.2020 / 15:54

כבר במשך שנתיים שהעיר טירה מהווה מקום עלייה לרגל עבור רבים מרחבי ישראל בזכות עוגות וקינוחים יוצאים מגדר הרגיל המוגשים ב-"Manar Bshara"

Manar Bshara. יח"צ,
מנאר בשארה/יח"צ

מפיק חבר המערכת קפץ לבקר ב Manar Bshara בטירה על מנת לראות על מה מדובר, הוא חזר מאושר עד הגג לאחר שפגש בקונדיטור צעיר ומוכשר.

כמו כל עיר ערבית מסורתית גם טירה ידועה בזכות מסעדות הבשר, כנאפה ובקלאווה המשובחות שלה. אולם מי שלקח את העולם הקולינרי המקומי צעד אחד קדימה הוא מנאר בשארה, בן 29 שמייצר בשנתיים האחרונות עוגות וקינוחים חוצי גבולות.

Manar Bshara. יח"צ,
Manar Bshara/יח"צ

אל עולם הקונדיטוריה בשאר הגיע מתוך תחביב ומשם הדברים התגלגלו עבורו בלי לשים לב. הוא החל להתעמק יותר ויותר במתכונים באינטרנט ובסרטוני אפייה ביו-טיוב, בשלב מסויים החליט לקחת את הדברים באופן מקצועי ויצא ללמוד במכללת "בישולים" בתל אביב וללמוד על התחום בחו"ל, על כך הוא סיפר לי: "במשך 8 שנים הייתי עסוק באפייה של כל מיני דברים וטסתי לטיולים קולינריים בעולם, עברתי בין מסעדות, קונדיטוריות ועוד מקומות כדי ללמוד על עוגות וקינוחים מקומיים ושאבתי משם ידע עצום. בין היתר הייתי בתאילנד, הודו, יפן, סין, אנגליה וטורקיה ומכל מקום לקחתי מספר תובנות ואת כל אלו היום אני מביא לידי ביטוי".

היד המקצועית והראש היצירתי של מנאר הובילו אותו להציג ליין של מוצרים שמזוהים איתו בארץ, עוגות בסטייל טורקי ומדינות המפרץ, עוגות גבינה, מוסים, שילוב של מילקשייקים, וופלים וקרפים בטעמים חדשים. מה למשל? שילוב של אטריות, לוטוס גרוס, כרמל מלוח, סופלה עם שערות סבתא ועוד הפתעות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
Manar Bshara. יח"צ,
Manar Bshara/יח"צ

לאחר שטעמתי מספר עוגיות והתענגתי על כל ביס, שוחחתי עם מנאר על העוגות המרהיבות שהוא מציג, עוגות בכמה קומות ושלל צבעים, על כך הוא סיפר לי: "עבור עוגות לימי הולדת ושאר אירועים אני מקבל הזמנות שבוע מראש, משום שמדובר בעבודה שדורשת מיומנות והשקעה של כמה שעות ולעיתים אפילו יום עד יומיים".

נכון להיום לצד בשאר עובדים גם אמא שלו, אחותו ועוד מספר אנשי צוות שחותכים, מקשטים ומוכרים, אולם הוא היחיד שמכין בפועל את כל העוגות וקינוחים. "זה מתיש אבל אני אוהב את זה", סיפר מנאר והוסיף, "התכנון העתידי הוא לעבור למקום גדול יותר בטירה, לעסק בן שתי קומות לפחות.

Manar Bshara. יח"צ,
Manar Bshara/יח"צ

אני כבר מדמיין בראשי מפעל יצרני בקומה העליונה, שם אוכל להעביר גם סדנאות אפייה ולמטה יהיה בית קפה ביחד עם הקונדיטוריה, בדיוק כפי שראיתי במקומות מסויימים בעולם, כך גם לא כל העומס יפול על הכתפיים שלי בלבד".

לטווח הקרוב מנאר כבר החל לעבוד על תפריט לחג הרמדאן שיחול בחודש מאי בשנה הבאה. לפי קצב ההזמנות שכבר מקבל מציבור בערים הערביות בצפון הארץ עבור העוגות הטורקיות המיוחדות שלו, כדאי לו להיערך מראש.

Manar Bshara. יח"צ,
Manar Bshara/יח"צ

"Manar Bshara" נמצא ברחוב 24 הצפוני בטירה ופתוח לאורך כל ימות השבוע בין השעות 14:00 עד חצות הלילה.

מנאר עצמו נמצא על הרגליים במטבח כבר ב 8 בבוקר לאפות ולהכין שלא יחסר דבר.

היתה לי חוויה קולינרית מדהימה, פגשתי איש צעיר ומוכשר שחשב מחוץ לקופסא כאשר השאיר את הקינוחים הערבים המסורתיים לאחרים והקים קו ייחודי משלו עם עוגות וקינוחים שונים וטעימים במיוחד.

לפרטים נוספים והזמנות ניתן ליצור קשר בטלפון: 050-288-5201


פייסבוק

לאתר

בשיתוף Manar Bshara
  • עוד באותו נושא:
  • קינוחים
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully