וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספיר גמליאל - קונדיטורית: להגשים טעמים אישיים, ובטעם של עוד

בשיתוף ספיר גמליאל

16.11.2020 / 9:28

לאפות זה סוג של אמנות. תשאלו את ספיר גמליאל; קונדיטורית שיוצרת עוגות ייחודיות, בהתאמה אישית לטעם הלקוח עם שילוב של מרקמים וטעמים בכל מאפה. "אם לקוח רוצה טעם שאין לי, אצור אותו עבורו"

ספיר גמליאל. יח"צ,
ספיר גמליאל/יח"צ

"ספיר גמליאל-קונדיטורית" היא לא עוד קונדיטוריה ביתית. מדובר בסוג של סדנת אמן, הממוקמת בביתה. לחקור טעמים, לשלב מרקמים, ליצור חידושים. זהו הדרייב שלה. ובהתאם לכך התוצרת המיוחדת שלה, ממיטב חומרי הגלם. חלקם כבר הפכו למנות דגל. אך על כך בהמשך. וגולת הכותרת; הכל בהתאמה לטעמכם אתם.

הגענו לספיר דרך עמוד האיסטגרם המרשים והייחודי שלה, אותו הופתענו לגלות שהיא מתפעלת בעצמה. איכות התמונות והעריכה המקצועית, משקפות את אנינות הטעם ואת הדיוק שלה, גם במישור השיווקי. לאחר שנהנינו והסתקרנו, פנינו אל ספיר כדי שתספר לנו על עצמה.

ספיר, מה מייחד את הקונדיטוריה הביתית שלך?

"הדברים שאני עושה הם בהתאמה אישית ללקוח. יש לי תפריטי עוגות, כמובן, אך כמעט לכל לקוח אני יוצרת משהו במיוחד בשבילו. לפי טעמו. ואם לקוח רוצה טעם שאין לי, אצור עבורו את הטעם. חלק מאותן בקשות שהגשמתי, אפילו נכנסו לקטלוג שלי והפכו לתוצרים טרנדיים. דברים כמו עוגת חלבה ופסיפלורה, עם צנוברים ופיסטוקים שבניתי ללקוחה ובהמשך הרכבתי קינוח בהשראתה. אני יוצרת נטו בשביל הלקוחות.

"העוגות שלי לא סטנדרטיות. מורכבות לפחות משלושה ארבעה מרקמים וטעמים שונים כדי ליצור ביס מפתיע, מעניין ומעורר רצון לעוד. המטרה שלי היא שבכל ביס ירגישו מרקם אחר וטעם אחר. עוגות שמשאירות טעם לעוד".

ספיר גמליאל. יח"צ,
ספיר גמליאל/יח"צ

לא מפחיד אותך להכין דברים לראשונה?

"מה שעוד לא הכנתי לא מפחיד אותי, כי אם דווקא מסקרן אותי. לפתוח את הראש וליצור דברים חדשים - זה כל העניין מבחינתי. כל הסיפוק. אני ממש נהנית מהאתגר.

"כשלקוח מבקש עוגה עם טעם שלא בתפריט, אני יושבת ומרכיבה עוגה קודם כל על הנייר. מציירת את השכבות וממש מתארת לעצמי איך כל הטעמים ישתלבו. אם אין לי בטחון מלא בשילוב הטעמים שהרכבתי, קודם אנסה ואטעם בעצמי ורק אז אציע את העוגה ללקוח".

ספיר גמליאל. יח"צ,
ספיר גמליאל/יח"צ

כיצד הגעת לפתיחת עסק בתחום הקונדיטוריה?

"מגיל צעיר המטבח סקרן אותי, אבל רק כשעזבתי את הבית שבו גדלתי והיה לי מטבח משלי, הרשתי לעצמי להתחיל להתנסות ולהכין דברים חדשים. מפה לשם נהייתי זאת שבימי הולדת אחראית על העוגה. בשלב מסוים, בעקבות תאונה שעברתי עם קורקינט חשמלי, הייתי מושבתת לשלושה חודשים בבית. שכבתי עם שני שברים בברך ונקע רציני בקרסול. הרופאים אסרו עליי לדרוך על הרגל. פתאום התפנה עבורי המון זמן, כשכל מה שהיה לי להפיג עמו את השיעמום היה טלפון ומחשב. אז התחלתי לראות סרטוני הדרכה של טכניקות שונות ונשאבתי לימים שלמים של צפייה בערוצי יוטיוב ובלוגים בתחום הקונדיטוריה מכל העולם. ראיתי באינסטגרם עמודים של בנות צעירות ממני שמנהלות עסק שלם מהבית ופה האסימון נפל. הרגשתי שזה אפשרי. כמה חודשים אחרי ההחלמה עזבתי את העבודה התובענית שהייתה לי ונרשמתי ללימודים ב'אסטלה'. בדיעבד התברר שהתאונה הזו הוציאה ממני את המיטב שבי".

ספיר גמליאל. דניאל נאור – צילום קולינרי,
ספיר גמליאל/דניאל נאור – צילום קולינרי

מהם הטרנדים אצלך כרגע?

"מאז הקורונה אנשים אוהבים קינוחים אישיים. מעדיפים היום מגש עם כמה קינוחים קטנים, מאשר עוגה אחת גדולה. הלקוחות שלי מרכיבים מארז בגודל והכמות שמתאימה להם. מארז יכול לכלול טארטים אישיים (לימון, תפוחים, קפה ופקאן), וגם אקלרים, קראק פאי, פחזניות ועוד קינוחים אישיים כמו מיני עוגות מוס עם שכבות.

בית המאפה הביתי שלה, הממוקם באזור, לא נולד בתקופת הקורונה, אלא לפני קרוב לשנתיים, במהלכן הספיקה לצבור לעצמה קהל לקוחות נאמן. ספיר גמליאל מפרסמת מדי שבוע בדף הפייסבוק ובעמוד האינסטגרם שלה תפריט קינוחים מתעדכן, שממנו ניתן להזמין באותו השבוע. תפריט אותו היא מרכיבה לפי זמינות חומרי הגלם והביקוש.

מוצר הדגל של "ספיר גמליאל-קונדיטורית" הוא טארט קפה עם פקאן, שמורכב מבצק פריך, מלית קפה אפויה ושכבה של מחית פרלינה פקאן (פקאנים שספיר קרמלה וטחנה למחית). כל מרכיב מתוצרת עצמית ביתית.

קינוח מרכזי נוסף של "ספיר גמליאל-קונדיטורית" הוא בר קוקוס פטל - קרמו פטל (סוג של מוס) עם שכבה פנימית של קרם קוקוס אפוי. מצופה בשוקולד לבן. זילוף של שנטי קוקוס (קצפת קוקוס), מקושטת בפטל מיובש ותלתלי קוקוס.

פרט מרכזי הוא איכות חומרי הגלם בהם משתמשת ספיר. "החומרים הכי טובים שאני יכולה למצוא. אם זה וניל, שוקולדים, חמאה מצרפת וכיו"ב. כל קינוח מוכן אצלי מאפס. ללא קרמים או מליות מוכנות מראש. הכל בעצמי. יותר טרי, יותר טעמים ויותר שליטה על המרקם, מידת המתיקות והטעם".

ספיר גמליאל. יח"צ,
ספיר גמליאל/יח"צ

משלוחים?

לגבי משלוחים, מוצריה של ספיר מופצים לאזור המרכז. מרמלה, חולון, תל אביב, ראשל"צ, גבעתיים, ר"ג, יבנה ועד הרצליה. מרבית הלקוחות עד כה מתגוררים בתל אביב והסביבה, עד אזור רמלה ולוד.
"אני משתדלת להצטרף לכל משלוח" מפתיעה ספיר, "בן זוגי עושה את המשלוחים באופן פרטי ואני משתדלת להצטרף אליו. חשוב לי להיות חלק מכל התהליך. למסור את המגש. להשגיח שיגיע בשלום. אני סוג של פריק קונטרול. וגם ליהנות מהתגובות. הקשר עם הלקוחות מאוד חשוב לי. חלקם כבר כמו משפחה ואני בת בית אצלם. קשר יותר אישי".

מהי תפיסת העולם שלך לגבי העסק?

"לשמור על ראש פתוח ולא לפחד לנסות שילובים שעלולים להישמע בתחילה מוזר. כי כך מגיעים לתוצאות מיוחדות וייחודיות לי. חשוב לשמור על אחידות ברמה ותמיד לשאוף הלאה. ללמוד עוד ולהמשיך להתמקצע. ההתעסקות בחומרי הגלם והידע, זה כל הכיף. כל הזמן לחקור ולנסות לדעת כמה שיותר".


טלפון: 050-9511165

אינסטגרם

אתר

ווטסאפ

מייל: sapirgamliel.s@gmail.com

בשיתוף ספיר גמליאל
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully