וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אימון אישי עם נעמה גל: להכיר את הכוחות הפנימיים שבתוכנו ולצאת לחופשי

בשיתוף נעמה גל

16.11.2020 / 8:58

תקופת קורונה מעמידה בפנינו אתגרים רבים ומורכבים, בכל תחומי חיינו. שיטת האימון שמציעה נעמה גל, יכולה לעזור לכם להשתמש בחוזקות שיש בכל אחד מאתנו ולצאת מהמשבר, דבר שיכול לעזור גם אחרי. מוזמנים לשיחה עם אישה מדהימה ומעוררת השראה

נעמה גל. יח"צ,
נעמה גל/יח"צ

" שלו בן הארבע, חווה את רגשותיו בעוצמה, ויודע לזהות אותם ולשחררם. כך, הוא חוזר בקלילות ובמהירות להיות שמח, מרוצה ושלו. אבל לפעמים (כמו כולנו) קורים לו דברים שגורמים לרגשות אחרים" כך מתוארת בקצרה עלילת הספר שכתבה נעמה גל 'הלב של שלו', שיצא לאחרונה בהוצאת 'סיפור פשוט'. הספר משמש כלי אימון להורים שרוצים לחזק את הילדים ולעזור להם בהתפתחות וכולל גם הסברים ורעיונות לפעילויות.

באחד המשובים המרגשים שקיבלה נעמה כתבה לה שרה, סבתא לירדן בת השנתיים: "הקראתי לירדן את הספר 'הלב של שלו'. הייתי סקפטית אם היא תקשיב לו עד הסוף, כי יחסית לגילה, הוא טיפה ארוך. היא הקשיבה וביקשה שאקריא לה אותו שוב ושוב... מה שיפה בספר שבכל גיל הוא נוגע ברבדים אחרים, ובכל מקרה ישנה לגיטימציה לתת מקום לרגשות. זה ממש חשוב והופך גם אותנו המבוגרים להיות יותר ערניים לעניין. כל פעם שהיא נופלת, בוכה או עצובה, אני שואלת אותה מה את מרגישה? ואז בא משפט המפתח: 'זה בסדר, כי הלב של ירדן גדול גדול, הוא יודע להרגיש ה... כל', והיא משלימה את המילים מתוך הסיפור... בקיצור הצלחה גדולה!"

זהו ספרה השני של נעמה, מאמנת אישית בנושאי הורות, זוגיות, משפחה והתפתחות אישית, אשר מסייעת במתן ידע וכלים מעשיים לפיתוח ולחיזוק ההקשבה הפנימית והאמונה העצמית. ספרה הראשון 'המסע של עמליה - מי מפחד לפחד בחברה?' עוסק בהעלאת מודעות לנושא של פחדים וקשיים חברתיים, ומקנה ידע וכלים מעשיים כדי לעזור לילדים, דרך הסיפור.

השיחה עם נעמה מרתקת ומעוררת השראה וניכר כי כל אחד, קטן כגדול, יכולים ללמוד ממנה המון. ניסיונה האישי כאמא לארבעה, והמקצועי כמנהלת פרויקטים ויזמת חברתית, כמו גם יציאתה לעצמאות מקצועית ומחשבתית לפני כ-13 שנה, ניכרים בכל מילה ומשפט שהיא מוציאה, שמשאירים את הצד השני (במקרה הזה אותי) עם רצון לשמוע עוד ועוד.

ריאיון ברדיו קול הכינרת על הספר "המסע של עמליה - מי מפחד לפחד בחברה?"

נראה כי הספרים שכתבת והדרך בה סיפרת את הסיפור, מקורם באימון האישי שאת מעבירה ובערך של 'אמונה עצמית' בו את כל כך מאמינה

"נכון. אני באמת מאמינה שאימון אישי יכול להוציא כל אחד לחופשי, וזה ניכר גם בספרים שאני כותבת. הניסיון האישי שלי כבת זוג, כאם וכבן אדם והניסיון המקצועי שכולל גם אימון של אלפי אנשים, גרם לי להבין שכל אחד יכול לעזור לעצמו. זוהי לטעמי מטרת האימון, וכאן אני נכנסת לתמונה. אני מנסה לעזור לכל מתאמן להאמין בעצמו ובכוחותיו, לראות את עצמו באופן שונה וליצור שינוי בחייו. חשוב לי לעודד, לחזק ולהעניק אהבה וכוחות כדי שכל אחד יוכל לראות את היופי בעצמו. אני מאמנת מתוך מסירות והקשבה ללא שיפוטיות, כדי לאפשר למי שעובר את התהליך החשוב והעמוק הזה, לפגוש בסופו את עצמו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

מאמינה באנשים

היא בת 62 'נשואה באהבה 40 שנים' לדבריה, אמא ל- 4 ילדים (בת 37, בן 34, בת 31 ובן 26) וסבתא לשלושה נכדים. "נולדתי בכפר יחזקאל, דור שלישי במושב שבעיניי מבטא שורשיות, בו אני גרה עד היום", היא מספרת בגאווה וממשיכה: "הילדות שלי השפיעה על מי שאני היום. נולדתי להורים שחיכו לי שנים, בכורה לאחר שני תינוקות שמתו. מצד אחד חוויתי עצב ואובדן ויחד עם זאת, נחשבתי מבחינת ההורים שלי לנס גדול. הם העבירו לי את המסר שההורות היא התגשמות הכל. חוויתי בבית אהבת אדם עמוקה. התנדבתי במוסד לילדים ממשפחות הרוסות פה במושב, שבו אמא שלי עבדה. אבי הפגיש אותי מילדותי עם אנשים מכל הצבעים, ממקומות שונים בעולם, וכך לימד אותי לאהוב אדם בכל צבע ובכל מקום. אני מאמינה באנשים".

נעמה גל. יח"צ,
הבת דפנה עם הנכדה רוני/יח"צ

השחרור שלה - מעבודה ניהולית לעצמאות

לנעמה שנים רבות של ניסיון בניהול בתחום של קהילה, חברה, רווחה וחינוך בלתי פורמלי. היא מגדירה את עצמה כיזמת חברתית ומנהלת פרויקטים למען נוער בסיכון, נזקקים ועולים חדשים לצד טיפוח מנהיגות והגשמה. הרזומה המקצועי שלה כולל: ניהול מרכז קהילתי גדול בעפולה, הממוקם בלב שכונת מצוקה, עבודה כשליחה קהילתית מטעם הסוכנות היהודית באריזונה (ארה"ב), ניהול התוכנית הלאומית לילדים ונוער בסיכון בגלבוע, הנחיית קבוצות במסגרת עמותת 'דרייב', בשירות בתי הסוהר, בצבא ובמשרד החינוך, וניהול פרויקטים נוספים, שמטרתם לעזור לקהילה. הניסיון העצום שלה לא מנע ממנה ללמוד עוד ועוד, דבר אותו היא עושה עד היום. בנוסף לתואר שני בגנטיקה והשבחה מהאוניברסיטה העברית ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת חיפה, יש לנעמה גם תעודת הוראה, ותעודת הנחיית קבוצות מהיחידה ללימודי חוץ באוניברסיטת חיפה. במהלך שנותיה היא עברה שני קורסי הכשרת מאמנים אישיים ב'מכון אדלר' ובבית הספר 'שילובים', קורס מאמנים ליחסים ולזוגיות, קורס יסודות של תקשורת מקרבת ועוד.

לפני כ-13 שנה, לאחר שסיימה את תפקידה האחרון בתחום הניהול, החליטה שהיא רוצה להמשיך לעזור, אבל באופן עצמאי: "התעייפתי מהפוליטיקות מול משרדי הממשלה והרשויות המקומיות, ומהמצב בו הכסף לא תמיד מגיע ליעד וכפי שהוגדר, דברים שקרו עוד הרבה לפני תקופת הקורונה שלמעשה שמה זרקור על מה שקורה. אני יוזמת ובעלת חשיבה עצמאית ולא בהכרח חושבת כמו כולם. הנטייה הטבעית הייתה תמיד להשפיע על הדרך בה אנשים רואים את עצמם ואת העולם, אבל פחות התאימו לי מסגרות כובלות".

נעמה גל. יח"צ,
נעמה גל/יח"צ

עושה רושם שאת עושה כל כך הרבה, במה את מתמחה, מה הכי מעניין אותך?

"כמאמנת אישית ומנחת קבוצות המיקוד המרכזי שלי הוא בהורות, זוגיות, התפתחות אישית ומציאת כיוון. הפעילות שלי מבוססת על שלושה עוגנים מרכזיים:

1. סיוע להורים לגדל את ילדיהם מתוך תחושת הגשמה ושמחה.

2. שילוב שיטות וכלי עבודה אימוניים מגוונים בהתאמה לצרכי המתאמנים, במטרה ליצור שינוי מהותי ויציב בחייהם.

3. אימון תוך ראיית המתאמן כשלם ומומחה לחייו, במטרה לסייע לו להתחבר לכוחותיו. כך הוא יכול לקבל נקודות מבט חדשות ופרספקטיבות שונות על הדילמות והאתגרים אתם הוא מתמודד. בצורה כזו ניתן ליצור תמונת עתיד רצויה בהירה וממוקדת, וגם להגשימה.

מה כולל תהליך האימון?

"תהליכי האימון האישי כוללים בדרך כלל 12 פגישות ברצף, אחת לשבוע. בתחילת הדרך אנחנו מגדירים יחד את המטרה שהאדם רוצה להגשים ואת השינוי שהוא רוצה לעשות בחיים. בהמשך אנחנו מאפשרים למתאמן לגלות את הכוחות הטמונים בו ולחזק את עצמו ללא תלות בגורמים חיצוניים. האימון הוא מטרתי, קצר מועד ומבוסס על הנחת היסוד כי האדם הוא שלם (ולא מושלם!) ויכול להיות שמח בחלקו ומרוצה כאשר הוא מזהה את כוחותיו ומוצא את התשובות לסוגיות שמטרידות אותו".

התחומים בהם מתמחה נעמה הם:

1. אימון אישי

2. אימון זוגי, עבור אחד מבני הזוג או שניהם

3. הורות - נושא שמאוד יקר לליבה, עבור אחד ההורים או שניהם

4. אימון מנהלים

5. הנחיית קבוצות גם עבור משרדים ממשלתיים ורשויות מקומיות

נעמה גל. יח"צ,
נעמה גל/יח"צ

מהן הסוגיות שהכי מטרידות את האנשים אותם את מאמנת?

"מתח, עצבנות, חוסר סבלנות, ריקנות, בדידות, פחד, אי יכולת למצוא את הכיוון בחיים, חוסר שביעות רצון מהעבודה, מהזוגיות, תחושת תקיעות והחמצה, דילמות מורכבות, קושי לקבל החלטות וכדומה. אם נעבור לאקטואליה, הקורונה היא מכה קשה ולעיתים גם אנושה לתחומים רבים בחיינו. האלימות מגיעה לממדים בלתי נתפסים שמשפיעים על תחושת הבדידות, על עליה ברמת הדיכאון והחרדה, על האלימות הזוגית והמשפחתית הגואה, ולעיתים גם חוסר היכולת של ההורים להכיל את הילדים שמטפסים על הקירות ופורקים כל עול.

"כאשר הסכנה כל כך גדולה, חשוב לחזק את בריאות הנפש ואת החוסן של כל אדם, של בני זוג ושל המשפחה כולה. בימים אלו אני פונה למתאמני עבר, ונותנת מענה גם באמצעות גופים מקצועיים כדי לעזור לאנשים למצוא שוב את נקודות החוזק בעצמם".

לסיכום, במיוחד בתקופה המורכבת אותה אנו עוברים מסבירה נעמה איך בחירת הדרך בה נלך והגישה בה ננקוט, יכולה להשפיע על מהלך חיינו: "יש שתי גישות לחיים: גישה של קורבנות ולעומתה גישה הנוקטת בלקיחת אחריות ובבחירה חופשית מודעת. בנוסף, התפישה השכיחה היא "או-או" - או שהוא/זה/המצב בסדר או לא בסדר. או שהוא מנצח או אני (win-loose). או שהוא צודק או אני. זוהי שיטת המחשבה של המוח ההישרדותי שלנו שנובעת מהצורך לדעת מיד אם משהו הוא מסוכן או לא מסוכן. כך גם הנטייה שלנו לקטלג ולהשוות. התפישה שאני מאמינה בה, ולפי דעתי היא זו שתשנה את העולם היא: גם וגם, win-win.

"משמעותה בניית שיתופי פעולה ויצירת הסכמים, המבוססים על שיח מקרב ומכבד בגובה העיניים, המתחשב במתן מענה לצרכים של כולם ונעשה מבחירה אחראית ולא בכיפוף ידיים כשהחזק התורן כופה את עצמו על האחר (זה נכון במשפחה וזה נכון בסיום סכסוכים בין עסקים גדולים או מדינות). ויותר מכך, חשבי על win-win-win - כשכל פרויקט, יוזמה, הסכם או עסק, יתחשב בצרכי שני הצדדים וגם בצרכי הכלל (איכות הסביבה, עזרה לנזקקים, יצירת שוויון הזדמנויות וצדק, חמלה לבעלי חיים...).

עמוד הפייסבוק

ערוץ היוטיוב

לרכישת הספר "המסע של עמליה - מי מפחד לפחד בחברה?"

לרכישת הספר "הלב של שלו"

לדף הסופר של נעמה באמזון ובו הספר "הלב של שלו" בעברית ובאנגלית:

בשיתוף נעמה גל
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully