וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השלם עולה על סך חלקיו: היתרונות הגלומים בחברת בנייה שמשלבת יזמות וקבלנות

בשיתוף I.B.P

15.11.2020 / 15:15

בעולם היזמות והבנייה ישנם מעט מאוד חברות יזמיות שהן גם חברות קבלניות. שוחחנו עם האדריכל אילן בקר, מבעלי חברת I.B.P יזמות נדל''ן וקבלני בניין, ולמדנו על היתרונות הרבים שטמונים בעבודות בנייה שמבצעות חברות שמשלבות יזמות וביצוע

אילן בקר. יניב ועקנין,
אילן בקר/יניב ועקנין

רובן המכריע של חברות הנדל''ן בישראל אינן מבצעות את הפרויקטים שהן יוזמות. החברה היזמית אמונה על בדיקת עלויות המגרש, זכויות הבנייה, עלויות התכנון וחישוב הרווחים הצפויים לה, בעוד שהחברה הקבלנית עוסקת בביצוע, בבנייה ובהקמת הפרויקט.

לחיבור בין שני הגופים הללו, יש יתרון מובהק שבא לידי ביטוי בכסף, איכות ולוחות הזמנים של ביצוע העבודות בפרויקט. יתרון זה בסופו של יום מייטיב עם כל הנוגעים בדבר - בעלי המגרשים שמעוניינים בעסקאות קומבינציה ורוכשי הדירות.

לנוכח כך, בחברת I.B.P יזמות נדל''ן וקבלני בניין החליטו להביא בשורה חדשה אל עולם הנדל''ן, והקימו חברה פורצת דרך המשלבת בין יזמות ויכולת ביצוע מהשורה הראשונה.

אילן בקר. יניב ועקנין,
אילן בקר/יניב ועקנין

את החברה הקימו מר אילן בקר, אדריכל וקבלן בניין עתיר ניסיון, ומר אבנר פיימן, איש עסקים ויזם נדל"ן מצליח. חברת אי בי פי יזמות נדל''ן וקבלני בניין נהנית משיתוף פעולה שמתבצע בסנכרון מושלם בין התחום הביצועי, עליו אמון אילן, ובין התחום היזמי, אותו מנהל אבנר. בין השניים מתבצעת חלוקת תפקידים מאוזנת וברורה, שמעניקה ללקוחות החברה שקט נפשי.

בשיחה שערכנו עם מר אילן בקר שמענו ממנו על היתרונות הרבים שיש לחברה שמשלבת יזמות וביצוע להציע לציבור לקוחותיהם. "בעולם הבנייה והנדל"ן המילה היא החשובה. בתחרות הגואה הנמצאת בשוק הישראלי שורדים אלו המעניקים ללקוח את המוצר האיכותי ביותר. השילוב בין שתי ההתמחויות - יזמות ובניה תחת אותה קורת גג, משפיע ישירות על חווית השירות ללקוחות החברה, אשר מקבלים בכתובת אחת מענה לכל צורך."

אילן מוסיף כי "בהסכם רכישת הדירה בין הלקוח לבין היזם ישנם כללים ברורים ופשוטים: ההתחייבות של הלקוח היא לשלם את הסכום הקבוע עבור הדירה, וההתחייבות של היזם היא לספק את הדירה על פי לוח הזמנים שנקבע בהסכם. מה שכמעט ולא קורה בפועל. מדוע? היזם בדרך כלל לא מבין בעולם התכנון והבנייה, לכן כאשר הוא מקבל לידיו את תכניות הבנייה הוא מעבירן ישירות לקבלן הביצוע, בלי לבדוק האם ישנם ליקויים או כשלים מהותיים בתכנון. הקבלן מצדו, ישמח לגלות כשלים אלו משום שהוא ידרוש מהיזם יותר כסף בשל העלות הכרוכה בתיקון וטיפול בשינויים שבין התכנון והבנייה שיעלו במהלך הביצוע. מה שיגרום לעלויות נוספות ליזם , לטיפול "תוך כדי תנועה " באי התאמות בין התכנון לביצוע , בפגיעה משמעותית בטיב ואיכות הביצוע , ובהתארכות לוחות זמנים ועיכובים בבנייה.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אילן בקר. יניב ועקנין,
אילן בקר/יניב ועקנין

אם כך, כיצד השילוב בין חברה שהיא גם יזמית וגם מבצעת פותר את הבעיה?

"התשובה מאוד פשוטה. בתור היזם והקבלן של כל הפרויקטים שלנו, אני מבצע בדיקה קפדנית של כל תכניות הבנייה עוד בשלב הראשוני ובנוסף ב"סופרפוזיצייה" בין תכניות עבודה אדריכליות, קונסטרוקטיביות, אינסטלציה, חשמל וכו' - על מנת לזהות כשלים או תכנון לקוי. מדובר בהשקעה של חודשים ארוכים, המתייחסת לכל פרט ופרט בתכנון, אך היא משתלמת במיוחד לאור החיסכון הגדול בזמן ובכסף עבורי ועבור הלקוחות, משום שכאשר אני מזהה כשלים, אני מתקנם עוד במהלך התכנון. הבקרה שאני מבצע על התוכניות מאפשרת לי לעמוד בהתחייבות, גורמת למינימום תקלות בבנייה ולכן זה מאפשר לי להעניק את המוצר הטוב ביותר ללקוחותיי."

יכולת הניתוח המדוקדקת של תכניות הבנייה אינה תוצאה של כישרון בלבד. אילן בקר הינו דור שלישי לקבלני בניין, ולכן היה זה אך טבעי כאשר בחר ללמוד אדריכלות בטכניון והתמחה בתכנון בנייה. על כך הוא מספר, "אני משתמש בכל הניסיון המשפחתי, האקדמי והמעשי שברשותי ומטמיע אותו בגליון הנייר של תכנית הבנייה על מנת לספק ללקוחותיי את המוצר הטוב ביותר, זהו המוטו שלנו כחברה וחלק בלתי נפרד מהדי אן איי שלנו."

אבנר פיימן. יניב ועקנין,
אבנר פיימן/יניב ועקנין

כאמור, על אף הפתרונות שמר אילן בקר מספק בתחום הבנייה, ישנם אתגרים נוספים הטמונים בחובו של פרויקט בנייה, הקשורים לתחום הניהולי. בדיוק על כך אמון אבנר פיימן, שמגייס את ניסיונו עתיר השנים בעולם העסקי, על מנת לבנות תכנית עסקית שיכולה להוציא את הפרויקט לפועל במקצועיות הגבוהה ביותר.

לאילן ולאבנר חשוב במיוחד לשנות את הדעה הרווחת בציבור. "לצערנו הרב קיים משבר אמון בין הציבור לבין העוסקים במלאכה בענף הבנייה. אנחנו פועלים ללא לאות על מנת לעמוד ביעדים, בזמנים ובאיכות שמובטחת ללקוחות. השליטה המערכתית שיש לנו בתור חברה יזמית ומבצעת מאפשרת לנו לשלוט על כך בצורה הטובה ביותר ולהעניק ללקוחותינו את השירות האיכותי ביותר."

לאתר I.B.P

בשיתוף I.B.P
  • עוד באותו נושא:
  • בנייה
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully