וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוד הזוגיות -10 שבועות והזוגיות שלכם תיראה אחרת

בשיתוף מירבי ענבר

15.11.2020 / 9:41

מירבי ענבר חיה שנים בזוגיות שבה הייתה שקופה והרגישה שהיא מוותרת על עצמה. אחרי הגירושין החליטה ליצור את המהפך בחייה וכיום היא מטפלת זוגית קצת אחרת. "אני מאמינה שאפשר בפשטות, באמצעות קודים, ללמד איך לעשות את זה נכון, כדי שאף אחד לא ילך לאיבוד בתוך הזוגיות"

מירבי ענבר. יח"צ,
מירבי ענבר/יח"צ

"הרגשתי כאב עצום בנישואין שלי." משתפת ענבר. "במשך 20 שנה, הייתי בזוגיות לא מאושרת בלשון המעטה, זוגיות מתה. הרגשתי שקופה ובודדה, לא ראיתי במערכת היחסים מרחב אינטימי נכון, לא היו בי עוצמות וכוחות כאישה להבין, להוביל את הבית. נפלתי בין הכיסאות. בהרצאה שלי, תמיד אני צוחקת ומשתפת, שהקוטב הצפוני היה חם יותר מהזוגיות שלי אז."

עוד היא מוסיפה: "לא חשתי בתוך זוגיות - אלא סוג של שותפים זרים שמגדלים שני ילדים מקסימים. ללא בילוי, ללא שיח, ריחוק תהומי! ואז יום אחד זה קרה - נפלתי לדיכאון עמוק, בודדה וחסרת אונים. ומשם גמלה בליבי ההחלטה להיפרד. היום אני במקום אחר, מודע, אני לא רוצה לפספס אף בנאדם, חשוב לי ללמד את כולם לעשות זאת בפשטות מנצחת כי כשיש קודים ברורים - זה פשוט עובד!"

ניסיתם טיפול זוגי לפני הגירושין?

"כן. אני זוכרת אותנו יושבים בחדר של המטפלת הזוגית בפעם הראשונה, החדר מקושט בתעודות, פסלים והוקרות , שולחן ענק ומאסיבי, הפריד ביננו לבינה וחסם את המרחב. עם הגובה המצומצם שלי בקושי ראיתי את הראש שלה. כשהיא דיברה, הבנתי כמה היא רחוקה ממני ומתחושותיי, מעכה כל מילה שהוצאתי מהפה. הטלפון שלה צלצל בתדירות גבוהה והיא לא היססה לענות כאילו אנחנו לא שם... בזבזה את זמננו וכספנו על כל דקה שחלפה."

איך הרגשת?

"הרגשתי נורא, שלא באמת רואים אותי, הרגשתי שלעולם לא אמצא את המישהו שיעזור לי באמת. כשנכנסנו לרכב הבטתי אליו ואמרתי "אני חושבת שהיא מטפלת נוראית" אבל במקביל הבנתי שנפלה בחלקי הזדמנות, יש לה מקצוע מהמם, גם אני רוצה, רוצה להציל בתים ומשפחות, אבל אני אעשה את אחרת, הרגשתי שהגוף שלי מתמלא התרגשות כזאת אבל הוא - הוא היה בהלם" .

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

קומדיות הטעויות בזוגיות

ענבר עברה מהפך בחייה, היא התגרשה, למדה ייעוץ זוגי, כיום היא פסיכותרפיסטית הוליסטית M.A מטפלת זוגית. היא מצחיקה ומרשימה, דבר שלא מאפיל על המקצועיות שלה ויש לה גם שיטה שהיא פיתחה בעצמה, משהו חדש ומרענן בנוף הטיפולים הזוגיים "קוד הזוגיות".

ספרי לי על השיטה הייחודית שפיתחת

"השיטה שלי נקראת קוד הזוגיות, שכוללת טכניקה ברורה וייחודית עם קוד ברור להצלחה בזוגית. סוד קטן? זה לא קשור לזוגיות בכלל, אלא למה שכל אחד מבני הזוג מביא עימו לתוך מערכת היחסים. כבר בפגישת האבחון הראשונה, אני יכולה לזהות מה הזוג צריך ואיזו חליפה מדויקת אפשר לתפור עבורם, אין צורך לסחוב את הטיפול במשך חודשים, מספיק עשרה שבועות ולפעמים גם פחות".

מה סוד הקסם של הטיפול?

"הסוד הוא - שאין סוד. ישנה פה דרך ברורה ומדויקת שמביאה לתוצאות, אני מעניקה לבני הזוג מזוודה עם כלים פרקטיים, אותם יוכלו ליישם לכל חייהם. אני מאמינה שמי שרוצה תאוריות, יכול להיכנס לגוגל, על זה לא צריך לשלם כסף ולבזבז זמן יקר. זו הסיבה שהתהליך לוקח 10 שבועות בלבד. כך שהזוג יודע שיש מועד התחלה וסיום לתהליך ומתמלא ביטחון כי יש לי את הדרך והם הפוסעים בה. כל מה שהם צריכים לעשות זה רק לעשות. חשוב לי לדבר בגובה העיניים. אני משתדלת להיות עניינית וחדה.

"במהלך הטיפול, אני גם מלווה אותם כמו אמא אוהבת, יד ביד באמצעות הווטסאפ או הטלפון, ובכל דרך שתעזור להם ללמוד וליישם. אני שם לאורך כל הדרך, גם לא בשעות הקליניקה. הם אפילו מרוויחים, עוד 30 יום בונוס ליווי און ליין גם אחרי הטיפול לוודא שהם בסדר", היא מחדדת.

מירבי ענבר. יח"צ,
מירבי ענבר/יח"צ

מה חשוב שיקרה בסוף הטיפול?

"המטרה שלי שבסוף הטיפול, בני הזוג לא יצטרכו לפנות יותר למטפלים, כי הכלים כבר במזוודה שבידיהם וכך יסתדרו לבד בכל באמפר שעלול לצוץ בדרך. החיים שלנו פועמים ומתפתחים ותמיד יש אתגר חדש, אך הפעם הם כבר ידעו להתמודד".

זה לא קשה קצת ליישם?

"כן, יש אתגרים. לפעמים קשה ליישם במיוחד באמצע מריבה או ויכוח סוער. אבל תוך כדי הטיפול אנחנו מתרגלים יחד ומיישמים. גם אם היו רגעי נפילה כמו התפרצות זעם/ ויכוח, בזכות הקודים שרכשו בתחילת הטיפול, הם יודעים מה לעשות ומה בטוח לא לעשות אחרי המקרה. הם יכולים להתמודד עם כל אתגר!

במקרה של ענבר, את העצות והקודים שפתחה, היא מיישמת בחייה הפרטיים ולומדת כל יום מחדש. כך היא משתפת "היום אני בזוגיות פרק ב', חייה חיי זוגיות מאושרים, הלימודים, הניסיון שצברתי, מלווים אותי בשגרה: לשמור על איזון, להגיד מה אני חושבת, להעניק תחושת ערך לבן הזוג שלי, לכבד, לשתף פעולה, להקשיב, לשמור על גבולות ולפרגן. אני מצליחה בזוגיות שלי, לשמור על הקודים לזוגיות מוצלחת ורואה גם את הזוגות שבאים אלי מצליחים. זה מרגש אותי בכל פעם מחדש".

שינוי הרגלים של שנים מצריך להבין מהו הכלי או הפעולה, מהי הפרקטית המדויקת המתאימה לסיטואציה, רק ככה רואים תוצאות ואז מאמצים את הפעולה החדשה.

"זו הסיבה גם שהליווי הוא צמוד, כי תמיד שנייה לפני ששוב נופלים לאותם הרגלים, אני זמינה עבורם, עוזרת להפוך תפיסה ישנה לתפיסה חדשה ואז נוצרת הפנמה", היא מחדדת.

תסבירי

"תבנית תקשורת. כשהיינו ילדים, בבית הספר חילקו לנו כרטיסיות עם מילים שהיה עלינו להשלים את החסר, זה על אותו משקל. אם לדוגמה בן זוגך אכזב אותך, את מתלוננת שוב ושוב על אותה התנהגות שלו. כל מה שאת צריכה לעשות, זה להכניס את המלל לתבנית שפיתחתי, כך שזה יוצא מנוסח בצורה כזאת, שגורמת לבן זוגך להקשיב באמת, להזדהות, להתקרב והכי חשוב - לשתף פעולה. נשמע קסם, אבל זה אמיתי ועובד".

"זה לא מה רצית להגיד, זה איך את אומרת. אני מקשיבה מה רצית להביע ומלמדת איך לתקשר את זה. תקשורת טובה, מקרבת והיא מרכיב מהותי בזוגיות". זה יוצר קרבה זוגית, חברות ואמפתיה לכל החיים".

ענבר מדגישה "הליווי מתבצע יד ביד, מתרגלים את הטכניקות בקליניקה. קרה ושכחו אחרי כמה שנים? - הם תמיד יזכרו "מירבי אמרה ש.." ואז יוציאו את התבנית מהמזוודה לרענן את הזיכרון ולהגיע להסכמות משותפות."

מירבי ענבר. יח"צ,
מירבי ענבר/יח"צ

מה קורה אם בת הזוג רוצה והגבר לא?

"אם הגבר לא מעוניין, אני יכולה לטפל גם באמצעות האישה בלבד. במשך חמישה שבועות בלבד - מחצית הזמן. 15 שנים בקליניקה גרמו לי להבין שהאישה היא עמוד התווך של הבית, נקודה! היא הליבה ואנרגיית הבית. (בלי להעליב את הגברים כמובן). ברגע שהיא מיישמת את הכלים שהיא מקבלת בקליניקה, הוא מתחיל להרגיש את זה, לשתף איתה פעולה, להתקרב אליה וכל הבית מרגיש את השינוי, כולל הילדים. האווירה משתנה והופכת לרגועה , בריאה וכיפית. חשוב לציין שכל מקרה לגופו, אבל זה הפתרון שעובד לרוב".

קרה שהטיפול לא צלח?

"כמובן שגם זה קורה. כשאין הצלחה זה נובע בעיקר משלוש סיבות: הראשונה, במידה ואחד הצדדים כבר לא נוכח/ת בזוגיות ולא רוצה את הקשר הזה באמת ואז תוך כדי התהליך הוא/היא מתוודים והם נפרדים. סיבה שנייה היא חוסר שיתוף פעולה של אחד הצדדים בתהליך והצבת מכשולים והתנגדויות מול המטפל, דבר שמשפיע מאוד על התוצאות וכאן אני מייד מפסיקה טיפול- כי גם לי יש גבולות. סיבה שלישית, הזוג לא מיישם את הכלים שהם קבלו, עסוקים בלהאשים אחד את השנייה מבלי לקחת אחריות בוגרת ולתקן התנהגות".

ענבר מסבירה שקומדיה של טעויות מתקיימת גם בזוגיות. "תמיד הלקוחות שלי אומרים לי, שעל הדרך, הם גם זוכים למופע סטנד אפ פרטי בקליניקה כי אני תיאטרלית מאוד. לכן בניתי הרצאה טובה ומועילה לקבוצות, גופים, חברות. בהרצאה אני מעלה טעויות בזוגיות בצורה תיאטרלית ומצחיקה ומה חשוב לעשות במקום. מספיק שנזהה את הטעויות שלנו ונעצור אותן - הזוגיות תקפוץ מדרגה תוך מספר ימים."


למידע נוסף וייעוץ היכנסו לאתר

לעמוד הפייסבוק

לאינסטגרם

ערוץ היוטיוב

להרצאה של מירבי

או שפשוט תתקשרו>> 052-4446724

בשיתוף מירבי ענבר
  • עוד באותו נושא:
  • זוגיות
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully