וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עדי סידלר" - מזוזות למילניום החדש

בשיתוף עדי סידלר

11.11.2020 / 13:56

עדי סידלר אהב לעצב דברים כבר מילדות, אך רק כשבגר מצא את הערוץ דרכו יביא חידושים לעולם. עולם היודאיקה אולי נראה כמיושן, אבל בפועל - הוא ממש לא

עדי סידלר. יח"צ,
מזוזות של עדי סידלר/יח"צ

עדי סידלר מנהל עסק פרטי המתמחה בעיצוב מזוזות וחפצי יודאיקה מודרניים. העסק הוקם לפני כ-20 שנה ובו נמכרים ומשווקים חפצי יודאיקה בארץ ולקהילות יהודיות באירופה ובעיקר בארה"ב. פגשנו את עדי לשיחה וביקשנו ממנו לספר לנו על העסק שלו: "אם אתם שואלים אותי מה אני עושה במשפט, זה יהיה - עיצוב ויצירה של חפצי יודאיקה שונים ובעיקר מזוזות מעוצבות".

חזרנו עם עדי קצת לאחור, לתקופה שבה גילה מהו ייעודו בחיים: "אני זוכר וגם אמרו לי שכבר בגיל מאוד צעיר התחלתי לבנות ולהרכיב חלקים של לגו וזה היה משהו שאפיין אותי לכל אורך הילדות שלי. תמיד העבודות שהייתי מצייר ומכין בגן או בביה"ס היו תלוית בסוף אצל הגננת או המנהל. זה היה נראה שכולם סביבי ידעו מה יקרה איתי בעתיד". עדי מוסיף ומספר: "עם הזמן כשגדלתי והבנתי במה אני אוהב להתעסק, חיפשתי תחום שתהיה לי אפשרות 'להשתולל' בו ולשנות אותו, להשאיר איזו חותמת משלי. חשבתי הרבה וחיפשתי אתגר משמעותי וכך הגעתי לתחום היודאיקה שנתפס מיושן. הבנתי מהר מאוד שאני הולך לקחת את זה לכיוון שלי, לסוג החיים שאני חי כאדם חילוני ולשלב את זה בפריטים שמזוהים בעיקר עם דת ויהדות".

עדי סודלר. יח"צ,
מזוזות של עדי סידלר/יח"צ

שנים רבות בילה עדי בחדר השרטוטים ועבד שעות על גבי שעות עד שהיה מצליח ליצור את העיצוב המושלם מבחינתו: "התחום הזה מצריך המון סבלנות. אני זוכר עוד בעבר כשהייתי משתתף בחוגים לעיצוב, פיסול, אומנות ועבודות יד. זה היה מרגיע אותי וגורם לי להנות. עיצוב זה החיים שלי. כשאני מעצב אין מאושר ממני. השקט הזה, להתרכז במשהו וליצור דבר חדש זו הרגשה עוצמתית מבחינתי".

את ניסיונו המקצועי רכש עדי בכמה מוסדות בעלי שם בתחום העיצוב והאומנות. הוא בוגר של האקדמיה לאומנות בצלאל, סיים את לימודיו בהצטיינות יתרה ואף זכה בחמישה פרסי עיצוב. כיום, מנהל עדי את העסק מול סוכנים ומפיצים אשר משווקים את הפריטים המעוצבים בחנויות שונות בארץ ובחו"ל. ביקשנו מעדי לספר לנו על תהליך היצור של המזוזות והחפצים: "בהתחלה אני מתמקד בהכנה של סקיצות ועושה את כל הרישומים לעיצובים. צריך להבין, אנחנו מקפידים בשרטוט על רמת ה"מיקרונים" כדי להגיע לדיוק מקסימלי שיבוא לכדי ביטוי בתהליך הייצור. משם זה עובר לשרטטת שלמעשה מעבירה את השרטוט שיצרתי לקבצים ומידות במחשב. משם, הכול מועבר למפעל לתחילת תהליך הייצור".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
עדי סודלר. יח"צ,
מזוזות של עדי סידלר/יח"צ

עוד בראשית דרכו החליט עדי לעבוד עם מפעלים בארץ לצורך ייצור חפציו המעוצבים: "היה לי חשוב שתהייה לי אפשרות ונגישות אל המפעל. מבחינתי זה לא הגיוני להעביר שרטוט של פריט כלשהו למפעל בחו"ל ולאחר כמה זמן לקבל אותו כשהוא מוכן קומפלט. החלטתי שאני אהיה מעורב בכל התהליך ושתהייה לי היכולת גם להשפיע עליו במידה כזו או אחרת".

במפעל מתקיימים תהליכי ייצור הכוללים עיבוד שבבי, חיתוכי לייזר, ליטושים, ציפויים ועוד: "בכל שלב אני מקפיד להגיע למפעל ומוודא שהכול מבוצע בדיוק כמו שצריך. אני לא מסכים להוציא מהמפעל מוצר שהוא לא ברמה הכי גבוהה שיש ומבלי שאני ווידאתי שהוא אכן כזה".

מבחינת עדי כל עסק חייב שיהיה לו מאפיין מיוחד המבדל אותו משאר העסקים בתחום: "כשחשבתי על הדרך שבה אני הולך לבדל את עצמי, מיד הבנתי שזה יהיה קשור לעיצוב ולאומנות שבערה בי כל השנים. אני מקפיד לשלב בפריטים שאני מוכר עיצובים מודרניים שמושפעים מהאדריכלות העכשווית. מי שמבין בתחום רואה שרוב הבתים בעשור האחרון מעוצבים בסגנון מודרני וקיים שימוש רב בקווים נקיים בלי קשקושים או מניירות". הוא מוסיף: "החלטתי שאני נכנס לנישה הזו ומייצר עיצוב מאוד נקי. מאוד אדריכלי שמאופיין בקווים חדים ומשתלבים למעשה עם העיצוב של הבית".

עדי סודלר. יח"צ,
מזוזות של עדי סידלר/יח"צ

כיום מוכר עדי את המזוזות והחפצים המעוצבים דרך חנות האון-ליין ודרך חנויות מתמחות ביודאיקה וחפצי אומנות ומעצבים. בנוסף, עדי משתף פעולה עם קבלני בנייה בפרויקטים חדשים כמו קבוצת מור, גבאי וגינדי. שאלנו את עדי על המקום שממנו הוא שואב את ההשראה לעיצובים המיוחדים שלו: "אני מגיע מעולם האדריכלות שאני מאוד אוהב ומאמין בו. הקו העיצובי שמאפיין אותי הוא בעיקר קווים נקיים ומינימליסטיים. מהנקודה הזו למעשה אני ניגש ומדמיין את העיצוב הבא". הוא מוסיף: "חשוב לי מאוד ליצור מזוזות מעוצבות שלא משתלטות על החדר. מזוזות שמשתלבות ומשלימות את הקונספט העיצובי של החלל שבו הן נמצאות".

שאלנו את עדי איך הוא יודע להתאים מזוזה ללקוח שפונה אליו ומבקש עצה: "אני שמח לקבל שיחות מלקוחות שרכשו בית חדש ורוצים לבחור מזוזות מעוצבות. בשיחה איתם אני מנסה להבין מי הם אותם אנשים ואיזו מזוזה יכולה להתאים להם. מעבר לכך, אני תמיד מבקש לראות תמונה של החדר או של הכניסה לבית כדי להיות בטוח שהמזוזה תשתלב בצורה הטובה ביותר. בדלתות כניסה מומלץ להתאים את גודל המזוזה ביחס לדלת ובדלתות כניסה גדולות במיוחד מומלץ להציב מזוזה ענקית באורך של 23-33 ס"מ".

"מבחינת התאמת עיצוב ושילוב של צבעים, במידה והמזוזה מוצבת על גבי משקוף לבן לרוב אני מייעץ להתאים מזוזה לבנה או כסופה, כזו שהגוון שלה דומה לגוון של המשקוף ותמשיך את הקו העיצוב השקט והסטנדרטי. בחו"ל לעומת זאת, הסגנון העיצובי הוא פחות סולידי ויותר צבעוני ולכן אפשר למצוא שם מזוזות אדומות, כחולות וזהובות".

לדברי עדי, הצלחה היא היכולת של בעל העסק לשמור על הזהות המיוחדת שלו לאורך שנים ולקדם מערכת יחסים ארוכת טווח על לקוחות וספקים. הוא מספר לנו על הפידבקים שהוא שומע לאורך השנים שלו בעשייה: "לשמחתי אני מקבל פידבקים מדהימים. אם זה מאדריכלים ומעצבי פנים שאני עובד איתם או ממש מהלקוחות שרכשו מזוזה ודואגים לשלוח הודעות מפרגנת ומשמחות. זה מה שנותן לי אנרגיה לקום כל בוקר וליצור מחדש".


עדי משלב בייצור המזוזות כמה חומרים מסוגים שונים ומתכות: "החומר המרכזי שאיתו אני מעצב הוא אלומיניום. האלומיניום הוא חומר מאוד מודרני שבזכותו אפשר להגיע למוצר מאוד מדויק ויפה. רמות הגימור שניתן להגיע אליהן הן גבוהות וגם קשת הצבעים והגוונים היא מאוד רחבה. אני מייצר מזוזות בעשרה גוונים שונים ובזכות המאפיינים שלו ניתן לצפות אותן בציפוי איכותי ועמיד שמחזיק עשרות שנים". מלבד האלומיניום, משלב עדי ביצירותיו חומרים נוספים כמו פרספקס, זכוכית ונירוסטה.


רגע לפני סיום שאלנו את עדי מה המסר שלו לעסקים בתקופה הזו: "לדעתי הדבר החשוב ביותר בעסק זה היכולת להשתנות כל הזמן ולחדש בעיקר בימים האלו. אף פעם אי אפשר לעצור ולצפות שדברים יקרו מאליהם. צריך לחשוב איך לחדש ולרענן ותמיד לשאוף להיות מקורי ושונה. בזכות הקורונה הבנתי שמילת המפתח בתקופה הקרובה היא סבלנות. זו תקופה, היא תעבור ולכן חשוב לשמור על אופטימיות".


עדי סידלר, מעצב תעשייתי, המתמחה בעיצוב מזוזות ויודאיקה

טלפון להזמנות: 050-2222-107

פייסבוק

אתר

וואטסאפ

בשיתוף עדי סידלר
  • עוד באותו נושא:
  • מזוזות
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully