וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטפלת העל שפרצה דרך מקושי לחזית התחום

בשיתוף פטריסיה יהב

10.11.2020 / 12:07

הכירו את פטריסיה יהב: מטפלת העל שפרצה דרך והגיע ממקום של קושי כלכלי ובריאותי ("לא היתה לי סיבה לקום בבוקר"), להצלחה מסחררת בתחום הטיפול בארץ ("אני מאוד מאמינה שכולנו מקבלים מתנות בחיים")

פטריסיה יהב. מרווה עזאם,
פטריסיה יהב/מרווה עזאם

מי מאיתנו לא היה רוצה לחיות חיים מלאים בבריאות, באושר, בסיפוק ובהגשמה של כל מה שאי פעם חלמנו. מסתבר שיש הבחנה מאוד דקה בין אלו שרוצים לבין אלו שממש מוכנים לעשות משהו כדי לגרום לזה לקרות. "יש מאחורי כבר אלפי תלמידים ומטופלים שליוויתי באופן אישי, ואם יש דבר שעושה את ההבדל בין האנשים שעושים את השינוי האמיתי, כזה שמחזיק מעמד לאורך חיים שלמים, לבין אנשים שחווים 'פיק' רגעי של שינוי אבל מהר מאוד חוזרים לאותם הדפוסים שבגללם הם הגיעו אלי מלכתחילה הוא - רמת המוכנות שלהם או במילים אחרות, רמת הקבלה שלהם".

כשמביטים על הנתונים, לא צריך להיות מומחה כדי להבין שהם מצביעים על ירידה משמעותית, ברמת איכות החיים הנפשית, הגופנית והבריאותית של כלל האוכלוסייה בארץ ובעולם

"כן, הנתונים לא מפתיעים אותי, ביום מן הימים, כולנו נחווה מצב של אנרגיה ירודה, תחושה של תסכול וחוסר חשק, במקרים רבים זה בא לידי ביטוי במגוון תחומים בחיים, כמו - בריאות, מערכות יחסים, זוגיות, קריירה ותחושות של חוסר בכסף.

"אם תשאלי אותי, האם אפשר לשים את האצבע על משהו אחד, שיכול לגרום לזה להתרחש בחיים שלנו, אני אומר לך בצורה נחרצת שיש רק סיבה אחת שיכולה לעורר כל כך הרבה בעיות, בכל כך הרבה תחומים ובכל כך מעט זמן, והיא - חוסר הגשמה או במילים אחרות חוסר מימוש. תביני, את יכולה לחיות שנים במצב של "הירדמות" ולא יקרה לך כלום. אך ברגע שחווית "התעוררות", שיכולה להיגרם מכל מיני סיבות שונות, כמו: מילה שאמרו לך, ספר שקראת, או אירוע שגרם לך לחשוב קצת אחרת ואז בום - קלטת משהו אחר. משהו, שהוא שונה מכל מה שהאמנת עד לאותה נקודת הזמן, וכאן בנקודה הזו בדיוק מתחיל להיווצר סיבוב של "גלגל ענק", בלתי ניתן לעצירה והוא ידרוס כל דבר שיעמוד בדרכו עד שתפסיקי להתנגד ותגיעי לרגע הקסום הזה, רגע של - קבלה".

פטריסיה יהב. מרווה עזאם,
פטריסיה יהב/מרווה עזאם

7 מחלות בשנה אחת - שנת השינוי הגדול

לפני שבע שנים, פטריסיה קמה בבוקר וגילתה שחצי מהפנים שלה משותקות, זה היה עוד סימן לאחר שורה ארוכה של מחלות עוד באותה השנה

"וואו, איזו שנה זאת היתה, אני לעולם לא אשכח. דלקת ריאות, סינוסיטיס, כאבי ראש לא מוסברים, דלקת קשה באוזניים ובגרון, כאבים בלתי נסבלים בשכמות ובצוואר, תאונת דרכים הזויה ולקינוח הרפס שהתיישב בדיוק על עצבי הפנים וגרם לכך שלא הרגשתי חצי מהפנים שלי".

בראיה לאחור, נראה שקיבלת המון סימנים באותה השנה, זוהי ממש זעקה לעזרה

"כן, אבל באותה התקופה, לא הייתי במקום שאני נמצאת בו היום. לא ידעתי לזהות את הסימנים ולא ידעתי לזהות שיח אחר, למעט השיח הפנימי שלי, שבעיקר צרח מבפנים והתלונן: "למה זה קורה לי?!", לא הצלחתי להבין למה אלוהים כל כך מתעלל בי - שנאתי את החיים שלי, שנאתי את אלוהים, שנאתי את כולם ובעיקר התלוננתי מבפנים - התלוננתי על החיים".

למרות שעל פניו, אפשר לומר שהיה לך הכל - בית, שני ילדים, קריירה ובעל אוהב

"כן, מוזר שאת אומרת את זה, אבל למראית עין, זה באמת היה נראה שיש לי את הכל. אך התחושות שלי מבפנים אמרו משהו אחר: "אין לך כלום!".

"באותה התקופה הייתי מנהלת חשבונות בכירה וחשבת שכר בחברה נחשבת, רמת ההכנסה שלי היתה מעל לממוצע בשוק, הזוגיות שלי עם בעלי תמיד היתה טובה, גידלנו יחד שני ילדים, עילאי ויהלי וסדר היום שלי היה כמו כולם: "עבודה-בית, בית-עבודה", נכון? כולם חיים ככה, זה לפחות מה שאמרו לי ואני, הסכמתי לקבל את זה. שנים חייתי ככה, עד אותה שנה מיוחדת".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
פטריסיה יהב. מרווה עזאם,
פטריסיה יהב/מרווה עזאם

למה, מה קרה באותה השנה?

"אני קוראת לזה "התעוררות" וזה אכן מה שזה - משהו בתוכי התעורר מתרדמה של שנים.

"תביני, לכולנו יש שיח פנימי עמוק, דיבור פנימי כזה שכל הזמן מדבר אלינו, אם נקשיב טוב אנחנו יכולים ממש לשמוע אותו מדבר. כשאנחנו נמצאים במקום שלא עושה לנו טוב, הוא מתחיל לומר לנו בלחש: "לא טוב לי, לא טוב לי, לא טוב לי". מה הבעיה? לא לימדו אף אחד כאן להקשיב ללחש הפנימי הזה. עם הזמן, כשהשיח הזה לא מקבל מענה, אנחנו נקבל סימנים "קטנים" מהיקום שינסו "להעיר" אותנו. לצערי, אצל רוב האנשים, זה לא ממש קורה ואז, הדיבור הזה, מתחיל להיות גבוה יותר ואגרסיבי יותר. אני רוצה שתביני, זה קורה כל הזמן, וזה יכול לקרות לגבר או לאישה אקראיים שיש להם מכנה משותף אחד בלבד - הם לא מסופקים. נקודה. זה יכול להיות חוסר סיפוק מחיי הזוגיות שלהם, מהקריירה שלהם, מהילדים שלהם או ממערכות היחסים שלהם - בינם לבין עצמם או בינם לבין הסביבה שלהם. במילים אחרות הם לא חיים במימוש ובהגשמה וקיים בתוכם שיח פנימי תמידי שמתחיל לגדול עוד ועוד.

"עכשיו, אני רוצה שתביני, הם לא שמים לב לכולם, הם לא יודעים שהם לא מסופקים - הם "רדומים", באמת רדומים והם יכולים "לדגור" באזור הזה במשך שנים, אבל בינתיים יש עוד משהו שדוגר בתוכם מבלי שהם בכלל שמים לב אליו, לא בגלל שלא אכפת להם, אלא בגלל שאף אחד לא לימד אותם אף פעם שהוא קיים ושיש צורך לתת לו תשומת לב, וברגע אחד של חולשה מגיעה אותה הבדיקה שתבשר להם שמצאו בתוך הגוף שלהם גידול סרטני "שהתבשל" במשך שנים. כך, שאם אצלי זה התפרץ במחלות שבאו לידי ביטוי פיזי חיצוני, קיימת גם האפשרות שזה פשוט "ידגור" בתוך הגוף ויתעצם עד שזה יתפרץ בצורה של מחלה קשה.

"באותה השנה חוויתי 7 מחלות שונות שבאו לידי ביטוי פיזי בגוף שלי. מחלה אחת נגמרת, חולפים שבועיים שלושה ומגיעה מחלה נוספת וככה במשך כמעט שנה שלמה, הייתי מתוסכלת מאוד והגעתי למצב שלא היה לי בשביל מה לקום בבוקר. לא היה לי מושג, שיש כאן מילים, יש כאן שפה - אחרת, כזו שאני לא הכרתי, אף אחד לא לימד אותי. המשכתי לעשות את מה שכולם עושים, התלוננתי בלי סוף, התמרמרתי, הפכתי להיות מאוד מתוסכלת ובעיקר האשמתי. האשמתי את כולם."

אם היית צריכה "לשים את האצבע" על משהו אחד שגרם לך להתחיל לעשות שינוי, מה זה היה?

"כשחליתי בהרפס, מיד התנהגתי בצורה אוטומטית והאשמתי את כל העולם. אבל היה רגע שבו, השאלות שלי השתנו.

"אני רוצה להסביר, כי זו נקודה, שמאוד חשוב לי להעביר הלאה. בכל תקופת חיי, מגיל ילדות ועד לאותה הנקודה, שאלתי המון שאלות אבל, השאלות היחידות ששאלתי התחילו במילה "למה":
"למה זה קורה לי?, למה כולם עושים לי?, למה זה מגיע לי...?

"ואני רוצה לתת בהירות בעניין הזה, אלו לא שאלות באמת, אלו האשמות וכשאנחנו חיים את חיינו מתוך אשמה - זוהי "אדמה" שלא ניתן לגדל עליה כלום. שום דבר טוב לא יצמח משם והתחושות מאדמה שלא נותנת יבול הן בעיקר מתסכלות - וזה בדיוק מה שחוויתי במהלך כל חיי עד לאותה הנקודה. כי באותה הנקודה, השאלות שלי התחילו להשתנות, הבסיס שלהם היה - להתחיל ולמצוא את התשובות (במקום להאשים). השינוי היה דרמטי, הפסקתי לשאול "למה..?" והתחלתי לשאול: "מה המסר?". עכשיו, לשאלה הזו יש כבר אנרגיה אחרת, נכון? אנרגיה שיוצרת משהו חדש וזו בדיוק היתה התחושה שלי ככל שהמשכתי והעמקתי בשאלות שיתנו לי תשובות - תשובות אמיתיות. וכך, לאט לאט, התחילו להגיע אלי תשובות ועולם שלם נפתח בפניי. לא עבר זמן רב עד שהלכתי לסדנה הראשונה שלמדתי."

אפרופו סדנאות, יש שמועה שאומרת שלא עצרת לרגע בכל מה שקשור לקורסים וסדנאות שעברת

"כן, מהרגע שהתחלתי אי אפשר היה לעצור אותי. את צריכה להבין, התחושות הפנימיות שלי היו כל כך קשות, כל כך סבלתי - הרגשתי כאילו שאין לי בשביל מה לקום בבוקר. מצד שני היה בי קול שאומר לי: "אבל יש לך הכל, מה עוד את רוצה?", הרגשתי שאני משתגעת, לא כאילו, באמת משתגעת מבפנים, היה לי חשש אמיתי שזה יגמר עם כדורים. היום כשאני עוזרת לאנשים למצוא את היעוד שלהם, את המימוש שלהם, את אותו הדבר שגורם להם להיות מסופקים ומאושרים, אני מרגישה בפנים עולם ומלואו, אי אפשרת באמת לתאר את הרגשת השליחות הזו."

את ממש מובילה אותי לשאלה הבאה שלי - השיטה שלך, שיטת המקור. השם מאוד מתחבר לסיפור האישי שלך, אני מנחשת שזה מגיע משם, נכון?

"כן, לכל אחד מאיתנו יש את המקור. המקור זה מי שאנחנו באמת, האנרגיה שקיימת בנו, הדבר הזה שלא מפסיק לדבר בתוכנו ומנסה כל הזמן לכוון אותנו למקום שיגרום לנו להרגיש הכי מלאים, ממש כפי שאני הרגשתי כבר בסדנה הראשונה שעברתי. האנרגיה האדירה הזו, דוחפת אותי קדימה כבר שבע שנים וגורמת לי לעזור לעוד ועוד אנשים בדרך."

פטריסיה יהב. מרווה עזאם,
פטריסיה יהב/מרווה עזאם

לאחרונה השקת קורס חדש שמסמיך מטפלים לטפל בשיטה שלך:

"כן, אין אושר גדול יותר מזה. "קורס הסמכה למטפלים בשיטת המקור" האמת, שזה לא היה חלק מהתוכנית העסקית שלי לשנת 2020, שהתחזיות העסקיות ניבאו צמיחה של כמעט פי שתיים מאשתקד. אבל, היקום מוכיח לנו כל פעם מחדש עד כמה אנחנו לא מחליטים כלום וברגע אחד, בלי התרעה מוקדמת, הגיע אלינו ה'קורונה'. במהלך שלושה שבועות בתוך תקופת הקורונה, הגענו ממצב של יומן טיפולים מלא, למצב של כמעט 200% יותר בבקשות לטיפול.

"כמובן, שהכנסתי ליומן כמה שיכולתי, אבל הבקשות רק המשיכו להגיע. לא לקח יותר מדי זמן עד שהחלה להצטבר 'רשימת המתנה' של למעלה משלושה חודשים. באותו הרגע הבנתי שאנשים ממש צריכים אותי, צריכים את השיטה שלי. אני זוכרת שהיה רגע אחד קסום, שהייתה לי תחושה חזקה שאמרה לי שכל מה שחוויתי עד אז וכל מה שלמדתי עד לאותה הנקודה הביאה אותי בדיוק לרגע שבו אני מציגה את השיטה שלי, החוצה לאוויר העולם - זהו בדיוק המקום, הזמן והרגע. החלטתי שאני רוצה ללמד אנשים שיש להם את התשוקה לטיפול ועזרה לאחר. ידעתי שאני הולכת לתת בקורס הזה את הכל! כל הידע המקצועי (הטיפולי) והעסקי שלי בקורס אחד של חמישה חודשים. לא חלפו 24 שעות מרגע ההחלטה, פתחתי עשרות תיקים של מטופלים שלי והתחלתי למדל (לשכפל) את הטיפול לכדי שיטה מדויקת שעשתה עשרות "פריצות דרך" לאנשים בכל תחום בחיים."

על אילו "פריצות דרך" אנחנו מדברות כאן?

"ברמה הגופנית, הצלחתי לעזור לעשרות מטופלים שהגיעו אלי עם מחלות כמו: פיברומיאלגיה, לחץ דם, סוכרת, או מחלות כרוניות כמו: מיגרנות, כאבי ברכיים, כאבי גב והיום חווים בריאות גופנית תקינה. נשים שלא הצליחו להביא ילדים במשך שנים רבות ולאחר עשרות טיפולים קונבנציונליים שגרמו להן בעיקר להרים ידיים ולהתייאש, הצליחו להחזיק תינוק לאחר טיפולים של מספר חודשים בלבד.

"ברמה הבין אישית, אנשים שחוו קושי במשך שנים רבות במציאת זוגיות או בשמירה על מערכת זוגית קיימת היום נמצאים במערכת יחסים זוגית תקינה וחלקם הגדול אף הצליח לעלות שלב ולהתחתן.
ברמה האישית, עזרתי לאלפי אנשים לצאת ממעגל החרדה, התסכול, המרמור, הפחד והאימה שפקד את חייהם עד לאותה התקופה בה נפגשנו. היום הם חיים את חייהם באושר רב.

"אבל יש דבר אחד שהוא החשוב ביותר, שהוא גם המכנה המשותף לכל המקרים אותם הזכרתי,
אף אחד או אחת מהן לא תלויה יותר בשום גורם חיצוני שיגרום לו או לה להרגיש ראויים לקבל בדיוק את הדבר הזה שהם רוצים בחייהם. שיטת המקור גרמה לכל זה לקרות עבור כולם."

את מה שאת עושה עכשיו, אפשר לומר בארבע מילים פשוטות: "להעביר את זה הלאה"

"מדהים שאת אומרת את זה, אבל כן. אני מעבירה הלאה את כל מה שקיבלתי, את כל הניסיון שלי מול אלפי גברים ונשים והידע הרחב שצברתי במהלך המון שנים. אני מאוד מאמינה שכולנו מקבלים מתנות בחיים, כל מה שקורה לנו בחיים אלו הן מתנות, והן לא באמת שייכות לנו - הן מיועדות לעולם - לכולם.
אז פשוט לקחתי את המתנות האלה ועם הרבה 'לב' אני מעבירה אותן הלאה למטפלים אחרים ומממשת את החזון הכי גדול שלי - להגיע למיליוני אנשים שזקוקים לעזרה, דרכם."

פטריסיה יהב - בית הספר למטפלים בשיטת המקור

טלפון: 0507253045

ערוץ יוטיוב

פייסבוק

אינסטגרם

בשיתוף פטריסיה יהב
  • עוד באותו נושא:
  • טיפול
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully