וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורל אלישע - מעצבת התיקים של הסלבס

בשיתוף קורל אלישע

8.11.2020 / 16:10

ירדן ויזל, מירן ועדי בוזגלו לא לבד , הן רק חלק מקהל לקוחות הולך וגדל של המותג HANDMADE K.E שהפך למספר 1 בארץ בתחום התיקים הסרוגים בעבודת יד, צפו בראיון עם קורל אלישע בעלת המותג

קורל אלישע, מעצבת תיקים/אולפן הנבחרים
קורל אלישע. יח"צ,
תיקים של קורל אלישע/יח"צ

קורל אלישע (22) תושבת נתניה, היא בית עסק משגשג של צעירה אחת, עם כישרון ותעוזה. יצרנית תיקי נשים ומחזיקי עין בעבודת יד - בעיצוב ייחודי ורמות גימור גבוהות במיוחד. כל זאת היא עושה לצד שיווק עצמי וניהול המותג שלה K.E HANDMADE"", שהספיק תוך חודשים ספורים להפוך לסיפור הצלחה.

כל הפריטים של קורל מיוצרים בעבודת יד, ללא מכונות. את ההשראה היא סופגת ממותגים מובילים בחו"ל. עם זאת, מדובר בעיצובים בלעדיים של קורל, ללא דמיון ישיר לדגמים קיימים במותגים אחרים. כל התיקים שלה 100% כותנה, אותם היא סוגרת במסרגה, בדגש על איכות וגימורים מוקפדים. קורל מסבירה: "הכל נעשה אצלי בעבודת יד, ללא מכונות, ובאפשרויות להזמנה בעיצוב אישי או בעיצוב שלי. כמות גדולה של דגמים כבר נמצאים בתצוגה שלי בפייסבוק ובאינסטגרם. במקביל אני גם יוצרת כל הזמן דגמים חדשים, שמצטרפים למבחר הקיים".

קורל השתחררה לפני פחות משנה מהשירות הצבאי. "אהבתי לתיקים תמיד הייתה", היא מספרת. "בשלב מסוים רציתי לרכוש תיק מאחת החברות הגדולות והידועות, אך הסכום שנדרש עבורו היה יקר מידי עבורי ובכלל, ממש הגיע לעשרות אלפי שקלים. עקב כך החלטתי שאני יכולה לייצר תיקים בעצמי. כמה חודשים תירגלתי את הכנת התיק הראשון ומשם הדברים התגלגלו. הכל התחיל כאשר ויתרתי על החופשה של אחרי הצבא, בגלל הקורונה. בעקבות כך התחלתי לחשוב כיצד לתעל את הזמן ובחרתי בתחום הזה, שאותו אפשר לייצר מהבית וזה מה שאני עושה כרגע".

קורל אלישע. יח"צ,
תיקים של קורל אלישע/יח"צ

היה לך ניסיון מוקדם בייצור תיקים?

"ידעתי לסרוג, אך לא תיקים. לקחתי גם קורס קטן לפינישים ואת עיקר העבודה לימדתי את עצמי עם הרבה תרגולים. פשוט סרגתי לעצמי תיקים ולאחר מכן לחברות שביקשו ממני. בשלב מסוים, גם אנשים שאני לא מכירה החלו לאהוב את התוצרת שלי והתחלתי לתכנן וליצור דגמים נוספים ובגדלים שונים. את התיק הראשון שלי נתתי מרוב התלהבות כמתנה לחברה הכי טובה שלי. זמן מה לאחר מכן החלו לזרום אלי בקשות פרטיות להכנת תיקים איכותיים במחיר שפוי. בעקבות ההתלהבות של הלקוחות הראשונים להם ייצרתי, התחלתי לחשוב על הקמת עסק".

תחביב שהתפתח לעסק מסחרי?

"אני אכן אוהבת את מה שאני עושה וחשוב לי שכולם יוכלו לרכוש תיק מעוצב במחיר שפוי. מעל 200 תיקים כבר יצאו תחת ידי, ברובם ללקוחות שהזמינו מראש".

רשימת הממתינים לתיקים של קורל (K.E HANDMADE""), אכן הולכת ומתארכת. לקוחה מיני רבות של קורל, בשם דנה, כתבה לה לאחרונה בווטסאפ לאחר קבלת התיק: "היי קורל. התיק מושלם ברמות! אני בחופשה ועוצרים אותי בכל מקום כדי לשאול מאיפה התיק".

לקוחה נוספת בשם מיכל, כתבה: "התיק מושלם ואין לי מילים ליופי הזה". לקוחה נוספת בשם דין: "אמאל'ה, אני מאוהבת בתיק. את מקסימה ומוכשרת ברמות על. תודה תודה תודה".

את תיקיה של קורל משמשות גם לא מעט מפורסמות כגון מירן בוזגלו (כוכבת "הבוזגלוס"), עדי בוזגלו (אשתו של הכדורגלן אסי בוזגלו זוכה הישרדות), ירדן ויזל מהמירוץ למיליון ונוספות.

מהם סוגי המוצרים שהפכו להיט בקרב הלקוחות שלך?

"בעיקר בהתמקדות בצבעים. כל הצבעים החומים כגון בז', אבן, שמנת וכיו"ב, הם הצבעים הכי נמכרים. תיק הדגל שלי הוא תיק יומיומי בצבע אבן, המתאים גם לחוף הים, גם ליציאות בערבים, גם ליציאה בבוקר לסידורים או למקום העבודה. תיק שממש מתאים לכל סיטואציה. זה באופן כללי המוטו המרכזי של התיקים שלי - היותם מתאימים לכל מצב ואירוע".

קורל אלישע. יח"צ,
תיקים של קורל אלישע/יח"צ

כמה זמן מרגע ההזמנה מוכן התיק?

"זה משתנה. תלוי בתקופה ובמידת הלחץ. התחלתי משבעה ימי עסקים עד לאספקת התיק ללקוחה, וכיום זה יכול לקחת גם עד 20 יום. תלוי בגודש ההזמנות".

כמה זמן את עובדת על כל תיק?

"כל תיק נשרג בין 4 ל- 6 שעות, תלוי בגודל ובדגם. ישנם למשל מקרים של הזמנות כמו חבורה של חמש בנות שכל אחת מהן רוצה בין תיק אחד לשניים. מה שאומר שאני צריכה להגדיל את ימי ההמתנה באופן כללי, לכל לקוחה. אגב, גם גברים פונים אלי ומזמינים תיקים עבור החברות שלהם".

שאיפות בתחום?

"אני רוצה למכור לכל העולם ולגדול לעסק גדול יותר שמחזיק פס ייצור משלו. החלום שלי הוא הקמת מפעל לייצור תיקים. עד עכשיו הקמתי ושדרגתי את העסק בהשקעה של עשרות אלפי שקלים מכיסי, ללא עזרה מאבא או אמא. הכל עשיתי בעשר אצבעות. השאיפה היא להמשיך כך ולגדול בזכות עצמי. בהמשך אני מתכננת גם לפנות זמן לקורס סריגה ולהקים אתר מכירות מקוון, במשותף עם חברה שלי שמייצרת בגדי ים".

ידוע לך על מתחרות בתחום התיקים הסרוגים?

"ידוע לי על עוד סרגניות בתחום ואני מפרגנת לכולן, פרנסה זה מאת השם. אבל המטרה שלי היא להמשיך להיות המובילה בתחום ולהשתדל בכל פעם להוציא קולקציה יותר יפה מקודמתה".

מהו המוטו העסקי שלך?

"המוטו שלי הוא לעשות מהלימון לימונדה. גם בקשיים הכי גדולים אני מוצאת את הדברים הטובים ביותר. למשל ההתמודדות עם תקופת הקורונה, שהובילה אותי לעשות משהו מהנה וטוב מבחינתי ומבחינת אנשים נוספים, שנהנים מהתוצרת שלי".

מבצעים?

"יש בהחלט. לכבוד התיק ה-200 עשיתי לאחרונה הגרלה כתודה לכל הלקוחות שלי. אחרי 10 ימים בערך, יש כבר כ-2,000 בנות שהעלו תיוג להגרלה שלי. בסוף החודש אגריל את התיק בו תזכה אחת מהן".

את מרגישה סוג של אמנית בתחום שלך?

"בהחלט. מדובר בעבודת אומנות לכל דבר ועניין. לייצר דגם שהרבה אנשים אוהבים זה לא מובן מאליו. בחודש ממוצע יש לי מעל 200 אלף כניסות חדשות לאינסטגרם וזה אומר כבר הכל. מבחינתי לא ייצא מהעסק שלי מוצר שאיני שלמה עם הגימור והאיכות שלו ב-100 אחוז. כל מוצר שלי - עליו להיות מושלם".

קורל אלישע. יח"צ,
תיקים של קורל אלישע/יח"צ

אז את גם המנהלת וגם היצרנית.

"נכון. לפעמים לוקח לי כשעתיים שלוש ביום רק לענות לפונים ופונות ברשת באופן כללי. מה שמוריד לי מזמן העבודה".

נשמע כמו פול טיים ג'וב..

"בהחלט. אפילו לצאת עם חברות מצריך ממני לפעמים לקבוע איתן גם כשבוע שלם מראש. בעיקרון אני אדם חברותי שאוהב לצאת, אבל הזמן עובר מהר כשנהנים מקצועית ויש פחות זמן לפנות לדברים האישיים. העבודה שלי ממלאת אותי ומעניקה לי סיפוק גדול, שבא בתקופה הזו על חשבון הנאות פרטיות. אין לי יותר מידי זמן לבזבז. מבחינתי הזמן קצר והמלאכה מרובה".

מחשבות התרחבות מבחינת המוצרים?

"כן. למשל קייס ללפטופ, קייס לפלאפון, אפילו כיפות לגברים, אבל זה רק בעתיד. כרגע אני ממשיכה להתמקד בתיקי הנשים".

ומה יש לך לומר ליזמים צעירים אחרים?

"אל תפחדו מהחלומות שלכם. כמעט כל דבר ניתן להגשים, אם באמת רוצים ובעיקר אוהבים את מה שעושים".

קורל אלישע. יח"צ,
תיקים של קורל אלישע/יח"צ
בשיתוף קורל אלישע
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully