וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינדיה אקספרס - אוכל הודי ביתי

בשיתוף ירדנה ההודית

2.11.2020 / 15:09

מגפת הקורונה קטעה את הסיורים המודרכים שהעבירה ירדנה ארז בהודו, מולדתה. כעת מבשלת ירדנה ממיטב המטעמים שהמדינה המרתקת מציעה

ירדנה ההודית. יח"צ,
ירדנה ארז/יח"צ

הודו, מדינה קסומה השוכנת במזרח הרחוק, היא יעד פופולרי ביותר עבור ישראלים. הפשטות ברחובות, הצבעים, השווקים מלאי השפע וניחוחות תבלין - משהו בתרבות הזו מהפנט ומעורר סקרנות בלתי נגמרת ובעיקר, תאבון! בימים מגבילים אלו, כשהקורונה עוד מרחפת באוויר, הכירו את ירדנה ארז - האישה שתגיש לכם את הודו הביתית בכלל, ואת בומביי עם זיקה יהודית בפרט, כל הדרך לצלחת.

קסם שעובר בדורות

ירדנה ארז, שאמונה על בישולי המנות המופלאות, נולדה בהודו ובגיל 16 עלתה לארץ. לפני שנתיים, הוכשרה כמדריכת טיולים והחלה ללוות קבוצות להודו, עד אשר פרצה מגפת הקורונה. "המצב הכניס אותי לדכדוך" מספרת ירדנה, "לא ראיתי אופק שבו מתקיימים טיולים, לפחות עוד שנתיים. הבנתי שבלתי אפשרי להישאר חסרת מעש, אז החלטתי לנצל את כישוריי, להתחבר לשורשים ולהכין אוכל הודי". המתכונים למאכלים ההודים שירדנה מכינה עברו בדורי דורות של יהודי הודו, והם ייחודים באופן בו החלב מופרד מהבשר. כמו כן, לכל חג יש תבשיל ביתי מיוחד - בטו בשבט לדוגמא, מכינים "מלידה" (צלחת גדולה מלאה בסולת, פצפוצי אורז וחמישה סוגים של פירות); בראש השנה, מכינים הלווה, ממתק שעשוי מגזר, פודינג ואבקת חלב, ובכיפור, מכינים פורי (כיסוני בצק מטוגן) לשבירת הצום ועוד.

ירדנה ההודית. יח"צ,
ירדנה ההודית/יח"צ

מה בתפריט?

התפריט של ירדנה עשיר במאכלים הודים מסורתיים שנהוג לאכול בבית ההודי היהודי מאזור בומביי. בין מגוון המנות תוכלו למצוא: עוף או בשר ברוטב קנג'י (מתובל במסאלה, גוסטצ'ה מסאלה, סונט, כורכום ועוד); ביריאני (אורז עם ירקות ותבלינים), פאנג'בי סמוסה (כיסון בצק ממולא ירקות עם תבלינים הודים); דאל (תבשיל עדשים) ברוטב צהוב או אדום; בהקרי (פיתות הודיות מוכנות על מחבת); בורקס ממולא בשר טחון ותבלינים הודיים ועוד רבים וטובים.

ירדנה דואגת להתאים את המאכלים לחיך הישראלי, היא מתמחה בבישולים צמחוניים וטבעוניים ובנוסף, ממתנת את מינון התבלינים והחריפות. "יש תבלינים שהישראלים פחות מתחברים אליהם, כמו ציפורן או עלים מסוימים" מסבירה ירדנה "אז אני מתאימה את התבלינים, משתמשת לדוגמא בגראם מסאלה. אני מנגישה את המאכלים האהובים לטעמים הישראליים וכך יוצרת תבשילים ייחודים בטעם מעולה". המאכלים שירדנה מכירה, שונים ממה שאנו כישראלים, מכירים מהמטבח ההודי. המנות של ירדנה מגיעות בהשראת המטבח ההודי היהודי, שנהוג בעיקר באזור בומביי, בעוד המנות המוכרות, מגיעות מדוכני הרחוב ("דהבות") בהודו, בצפון או בדרום. כיוצא בזאת, הסועדים העיקריים של ירדנה הם אנשים שמכירים את המנות, שמתגעגעים לאוכל מהבית של סבתא, או כאלו שנלהבים להתנסות בטעמים חדשים.

בנוסף להזמנות פרטיות של אוכל ביתי, ירדנה מספקת שירותי קייטרינג של אוכל הודי לאירועים ושמחות. כעת, בשל הקורונה, אין הרבה אירועים אך ירדנה לא פוסחת על כל אפשרות להתפתח ומתכננת להכין אוכל הודי ביתי עבור משרדים ומקומות עבודה, כארוחות צהריים.

לא מתפשרת על האיכות

הבישולים עצמם נעשים במטבח הביתי של ירדנה, שם, היא מקפידה באופן חד משמעי על הניקיון, השטיפה וההכשר. לירדנה אין תעודת כשרות, אך היא דואגת על ההפרדה ועל כשרות המוצרים. "אני מבשלת ללקוחות שלי כמו שאני מבשלת בבית שלי, לילדים שלי", אומרת ירדנה. "המתכונים באים מנשות המשפחה שלי, אני לא מעיזה לרדת מהסטנדרט הגבוה ועושה להן הרבה כבוד באוכל טעים ואיכותי". ירדנה אף מסתייעת באחותה רינה ובגיסתה ירושה ובטעמים והמתכונים שהן אספו לאורך השנים. את ההזמנות ניתן לאסוף מביתה של ירדנה, או לבצע משלוח. היות שהבישולים של ירדנה טריים ומוכנים באותו יום, היא מבקשת להזמין לפחות יום מראש. מערך המשלוחים של ירדנה חולש בינתיים על אזור המרכז - ראשון, בת ים, פתח תקווה, תל אביב והסביבה, והתשלום על דמי המשלוח, מתבצע מול השליח. ירדנה מסכמת: "הלקוחות שלי כבר יודעים שהאוכל הוא לא רגיל, הוא מיוחד. מי שרוצה חוויה הודית אמיתית, ולקבל את בומביי היהודית אצלו בבית, מוזמן להזמין".

ירדנה ההודית

טלפון: 055-8859887

פייסבוק

אינסטגרם

מייל: Indianyardena@gmail.com

בשיתוף ירדנה ההודית
  • עוד באותו נושא:
  • אוכל הודי
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully