וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שילוב מנצח בין NLP לבין תורת הקבלה: טיפול חדשני בחרדה

בשיתוף גלי בר

1.11.2020 / 12:07

אין אדם שאינו מתמודד עם קשיים נפשיים בזמן הקורונה. רבים סובלים מחרדה או מהתקפי חרדה. קשה עם העבודה, קשה עם הזוגיות, קשה עם הילדים וקשה קשה בכל דבר. כדאי לכם לשמוע על שיטת הטיפול הייחודית של גלי בר, מטפלת בשיטת ה-NLP בשילוב עם תורת הקבלה

גלי בר. יח"צ,
גלי בר/יח"צ

לפני 4 שנים פתחה גלי בר את הקליניקה בביתה באשקלון לטיפול בשיטת ה-NLP להובלה וצמיחה. מאז היא סייעה לאנשים רבים להתמודד עם טראומות, חסימות, שינוי תפיסה וחרדות. היא עושה זאת באמצעות שיטות שונות דוגמת עבודה על התת מודע, דמיון מודרך וגם בשילוב עם תורת הקבלה. בימים אלו רבים פונים אליה לא רק לטיפול פרונטאלי אלא גם דרך הזום, שהפך לאחת מהאפליקציות הכי שימושיות בחיינו.

לפני שגלי בת ה-49 החלה לעסוק בתחום הטיפולי היא הייתה מזכירה בבית ספר. "עבדתי 17 שנים כשכירה בעיריית אשקלון", היא משחזרת. "עד שהחלטתי לקום ולעזוב ולעשות מהפך, שינוי חד בחיים שלי, וללכת לכיוון של הטיפול שתמיד הייתה לי זיקה חזקה אליו". מזה 20 שנה שהיא לומדת קבלה, ולפני כמה שנים היא עברה הכשרת NLP בבית הספר NLP פלוס בתל אביב. לאחר שסיימה בהצלחה סדרת קורסים כולל קורס טיפול בטראומה, היא פתחה את הקליניקה שלה.

המשיכה, שגלי מגדירה ממש כשורשית, אל התחום הגיעה בעקבות טיפול לא פשוט בבתה שאובחנה מגיל צעיר עם אוטיזם קל. "הייתי עסוקה בהישרדות יומיומית", היא מספרת. "הטיפולים הרבים של הילדה מנעו ממני להגשים את עצמי. עברתי המון שנים קשות של מלחמות פנימיות. הרגשתי שכל יום שאני קמה אליו הופך לקשה יותר מהיום הקודם. אז החלטתי קודם כל לטפל בנפש שלי, להפסיק לפחד ורק לשרוד. לימודי הקבלה לימדו אותי את הדרך שלי, את המסע שלי, מה אני אמורה לעבור. זה נתן לי פוש ללכת דרך חדשה ולנסות אפשרויות. אני קוראת למה שעברתי היציאה ממצרים בדרך לארץ ישראל מבחינה רגשית".

גלי בר. יח"צ,
גלי בר/יח"צ

"ואהבת לרעך כמוך. ערבות הדדית היא ערך עליון"

כיצד אישה חילונית מתחברת לעולם הקבלה?

"אני חילונית והקבלה היא האוכל שלי. איך אפשר להסביר את זה? אמנם אבי חובש כיפה אבל מאז גיל ההתבגרות אני לא שומרת שבת ולא מתעסקת עם הדת. אני יותר מתחברת לחוכמת הנסתר, לגלות מה יש מעבר לכאן ועכשיו שאנחנו נמצאים בו. סקרן אותי: מי אני? מה אני? מה התפקיד שלי פה? במשך המון שנים שאלתי את השאלות הללו את עצמי כל הזמן. הבנתי שלא הגיוני לקום כל בוקר לעבודה, לפרנס, לגדל ילדים ושלא יהיו מהות או ייעוד. תוך כדי לימודי הקבלה התחלתי להבין יותר על עצמי ועל המסע שלי".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

איך זה להיות אימא לילדה עם אוטיזם?

"כל יום תכננתי איך לטפל בה, כל יום התחבטתי איזה אבחון לעשות, כל יום שאלתי את עצמי איפה הקשיים שלה. כאימא התעסקתי בקשיים רבים ובאיך אפשר לקדם אותה ובאיזה מסגרות מתאים שהיא תהיה. זו עבודה אימהית קשה מאוד שיש בצדה דאגה נוראית ומצבים רגשיים לא פשוטים. עם זאת, היום אני נמצאת במקום הרבה יותר מקבל ומכיל. הילדה הייתה אבן דרך משמעותית לכל התהליך שאני עברתי ושהוביל אותי גם לרצות לטפל באחרים".

גלי מתגאה שבתה, היום בת 21, הצליחה לעשות מס' בגרויות בכוחות עצמה, מתנדבת בשנתה השנייה בשירות לאומי כסייעת בגן הילדים. "היא לימדה אותי מה זאת אהבה, מה זאת סבלנות, מה זה לקבל את השונה. היא העבירה אותי שיעורים חשובים מאוד בחיים.

גלי בר. יח"צ,
גלי בר/יח"צ

מתוך עולמות שבורים היא צומחת

גלי ידעה לא מעט סבל בחייה לדבריה. הייתה לה ילדות לא קלה, שבה חוותה הטרדות מיניות, דחייה חברתית והתפרצויות זעם. לימים היא התחתנה עם בעלה הראשון וחיי הנישואין ידעו לא מעט משברים בעיקר על בסיס חוסר תקשורת. מאז למעלה מ-17 שנים היא מנהלת זוגיות שבה היא חשה מאוהבת ומאושרת. "במהלך כל התהליך שעברתי, עברתי סבל, ולא הייתי מודעת בכלל", היא מתוודה. "לא הייתי ברמת המודעות המתבקשת כדי לדעת מה אני צריכה לתקן. כשהתחלתי ללמוד NLP תוך כדי התרגולים בכיתה, בכל נושא ונושא, הטראומות שלי טופלו והתחלתי להבין את כל העבר שלי. גיליתי שיש לי תודעה גבוהה יותר ומכאן התחלתי בתיקון העצמי שלי".

תוך כדי שגלי עברה תהליך של תיקון בחייה עלתה בה החלטה החזקה שהיא יכולה לעזור לאנשים בצורה טובה כי היא הייתה שם וחוותה את הסבל, כי היא הייתה במקומות הנמוכים שבהם האנשים שמגיעים אליה לטיפול נמצאים. "אני הרבה יותר מבינה אנשים במצבים קשים ולכן אני יכולה לעזור להם ויש לי את הכלים לשם כך", היא אומרת. "אני כל הזמן ממשיכה ללמוד, לקבל עוד כלים וחוכמה, וגם המטופלים עצמם גורמים לי להבין וללמוד מהם. זה מסע מאוד מעניין ומסקרן שאני אוהבת. אני מגלה בדרך מדהימה כל הזמן דברים חדשים".

השוני בין טיפול NLP לספת הפסיכולוג

"NLP זו שיטה שהיא קצרה יחסית לעומת טיפולים רגשיים אחרים", מסבירה גלי. "הטיפול הזה הוא מאוד ממוקד מטרה. להבדיל מפסיכולוג אני לא נוברת עם המטופלים לתוך הבעיה ומעבדת את האירוע של הבעיה. ה-NLP עושה הפוך, הוא מציף את הבעיה והופך אותה למטרה - מזהה אילו משאבים חלשים, ומכאן מתחילים למקד מטרה. אני עובדת עם המוח ומזרימה בו את האנרגיה כלפי העתיד. ביחד עם המטופל אנחנו חושבים: אוקי, מה אנחנו צריכים לעשות? מה המשאבים החלשים והחזקים שלו? אני ממקדת אותו, אני אוספת אותו, ועם שאלות מאוד ממוקדות. אני מבינה האם יש חסימות, אמונות מגבילות, האם יש טראומות מדברים שקרו לו בעבר. דרך השאלות הממוקדות אני ישר נכנסת לתהליכים שעובדים על המשאבים החלשים דרך דמיון מודרך. התת מודע באמת עובד כמו שצריך על התהליך, עושה סדר פנימי ואז מתקן אותו בעצמו ולכן התוצאות שאני רואה בקליניקה הן מהירות יחסית. על כורסת הפסיכולוג ייקח הרבה יותר זמן לעבד את הרגשות של המטופל".

אז כפי שעולה מדבריה של גלי NLP הוא טיפול קצר יותר, ממוקד יותר, עמוק יותר, וכזה שנותן כלים רבים יותר לקבלת מציאות שהיא טובה יותר. ולא משנה מה מעסיק אתכם - זוגיות, הורות, פרנסה או קשיים בתקשורת עם אדם אחר בחייכם. "עבור כל בעיה ה-NLP מספק כלים שמייצרים חיים שקטים, רגועים ונוחים יותר. למעשה, הטיפול פותח אפשרויות לדרך חדשה".

הייחוד של גלי כמטפלת ב-NLP שהיא משלבת בטיפול גם כלים מתוך תורת הקבלה. "כל כלי הקבלה שלמדתי, כל כלי הנסתר, הם כלים מיוחדים שאני מעבירה למטופלים שלי", היא מתארת עם חיוך. "אני מעבירה את הידע הזה ומפיצה את החוכמה הזו בקליניקה שלי. אני גורמת לאנשים לראות ברמה גבוהה יותר מן הגשמיות. יש משהו עליון יותר שקורה וחשוב לי שהם ייראו את כל התמונה - לא רק את המציאות האישית שלהם. צריך להסתכל גלובלי על הכול. אני רואה בקבלה חוכמה שרכשתי עם השנים שעוזרת לי לעזור לאנשים, להשפיע על אנשים לטובה, להפוך אותם לגרסה יותר טובה של עצמם".

יש משהו שחשוב לגלי להעביר כמסר לכל המטופלים שלה. "אני קבליסטית, אני רוחנית. יש לי מסר חשוב לכל אחד ואחת - שתהיה בינינו ערבות הדדית, ואהבת לרעך כמוך. התפיסה שלי היא שככל שאדם יתקן את עצמו, הוא יהפוך לאדם טוב יותר ואז הוא פשוט ישפיע עם הטוב הזה על הסביבה שלו, ואם כולנו נעשה זאת, אנחנו נפיץ את האור הגדול על הכול. האג'נדה הזאת יכול לחולל שינוי תפיסתי, היא יכולה להפוך אדם מקורבן למנהיג. חשוב לי שיהיו כמה שפחות אנשים קורבניים וכמה שיותר מנהיגים שלוקחים אחריות. הקרע העכשווי בימי הקורונה בעם, גומר עליי. אני מתייסרת מהקרע שיש בעם שלנו. ערבות הדדית היא כל כך חשובה. פחות ביקורת, פחות לשפוט אנשים אחרים. אתה לא יודע איזה נעליים יש לאחר, אתה לא יכול להיכנס לו לנעליים".

היא מטפלת בכל קשת הגילאים, מצעירים ועד מבוגרים. "יש לי מטופלים בני 17 והמטופל המבוגר ביותר בן 75", היא אומרת. "כבר לאחר כמה טיפולים ראיתי אצלו שינוי בתפיסה". מגיעים אליה הרבה לקוחות מאשדוד, אופקים, באר שבע, קריית מלאכי ומשדרות. או בשני מילים: עוטף אשקלון.

"עכשיו כשאני מעבירה טיפולים גם בזום יש לי מטופלים מכל רחבי הארץ", היא אומרת. מפגש טיפולי כזה שאורך בין שעה לשעה וחצי עלותו 300 שקל. היא בונה לכל מטופל תוכנית אישית, ומספר המפגשים משתנה ממטופל למטופל. "אני לא אומרת לאנשים תוך 4 טיפולים אני מוציאה אותך חדש מהמוסך. זה מצחיק אותי שיש מטפלים שאומרים דברים כאלה. טיפולים הם דיני נפשות. הטיפול כולל תהליכי תת מודע ודמיון מודרך ואני נותנת לאדם לעבור תהליך של הפנמה במשך כל השבוע בין מפגש למפגש כדי לעבוד עם הכלים שניתנו במהלך המפגש. להערכתי המינימום שאדם צריך כדי להתחיל להכיר את עצמו ולהבין מה זה NLP הוא משהו כמו שמונה מפגשים, אבל זה נורא תלוי בבן אדם. יש אנשים שהיו אצלי שנתיים ברצף כי הם קיבלו כל הזמן עוד ועוד כלים, והיו אצלי אנשים שהיו רק שלושה חודשים, הבינו מה הם צריכים לעשות ואמרו לי: 'הגעתי למטרה ומפה אני ממשיך לבד'".

בין מטרותיה של גלי לגרום לאדם לשנות את התפיסה שלו במהלך הטיפול. תפיסה, כידוע, הכי קשה לשנות.

עד כמה אפשר באמת לשנות תפיסה אצל אדם?

"הדבר הזה קשה כשאנחנו לא יודעים איך לעשות את זה, אבל כשיש מזהה שיש בתוך המטופל סל אמונות שמגבילות אותו מלפרוץ קדימה ולקדם את עצמו, אז אנחנו עובדים ביחד על סל האמונות הזה ועל סל ההחלטות שהוא החליט על סמך אירועים שקרו לו בעבר. אני מחזירה אותו בקו הזמן לעבר שלו כדי ללמוד מאותם אירועים, לסגור אותם אצלו, ומכאן להמשיך הלאה. תוך כדי התהליך המטופל משנה את התפיסה שלו. הוא מבין שכל מה שקורה לו היום זה הקלטות של העבר שלו. העבר גורם לנו לחשוב בצורה מסוימת ומייצר תפיסת מציאות. כשאני יוצרת סדק באמונה שמגבילה את המטופל אני מחזקת אצלו אמונה טובה יותר, אני מאפשרת לו לשנות את התפיסה. הוא ממש משנה גרסה פנימית לגרסה משודרגת של עצמו".

גלי בר. יח"צ,
גלי בר/יח"צ

כך תתמודדו טוב יותר עם חרדה בזמן הקורונה

לגלי יש אחלה של טיפים להתמודדות עם התקפי חרדה, בתקופה הזו שבה רבים סובלים מאוד מחרדה. "להשתמש הרבה בתרגילי נשימות. נשימות עמוקות, איטיות. כך תתנו לגוף ולמוח להבין ששום אריה לא רודף אחריהם במציאות ואתם לא צריכים להידרך להישרדות. התקף חרדה מסמן למוח שכרגע הוא מדמיין שאנחנו במצב הישרדותי ופתרון הנשימות נותנות לו הבנה שאנחנו בסדר, שאנחנו לא במצב הישרדותי באמת. אז לנשום עמוק מספר נשימות במשך חמש דקות ולעשות את זה פעמיים ביום".

ויש לה עוד טיפ חשוב לא פחות: "שימו נעלי ספורט וצאו להליכה של 20 דקות מינימום בכל יום בכל שעה שנוחה לכם. החומרים שאנחנו מפרישים בזמן פעילות גופנית הם חומרים מרגיעים למוח ומעלים את מצב הרוח. לא לוותר על הפעילות הגופנית גם כשחדרי הכושר סגורים. זאת חובה!".

מוזמנים לבקר בדף הפייסבוק של גלי בר: https://www.facebook.com/gali.bar.9

לאינסטגרם: https://www.instagram.com/galibar40/

בשיתוף גלי בר
  • עוד באותו נושא:
  • קבלה
  • nlp
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully