וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלה מורגן - מעצבת ומלבישה בתים קצת אחרת

בשיתוף "אלה תכנון עיצוב פנים והלבשת בתים

28.10.2020 / 11:39

מעל ל-15 שנה שאלה מורגן, הבעלים של משרד "אלה תכנון עיצוב פנים והלבשת בתים" נחשבת לאחת מנשות המקצוע המובילות בתחום

אלה מורגן. יח"צ,
אלה מורגן/יח"צ

מפיק חבר המערכת פגש את אלה מורגן לשיחה אישית, הוא חזר מוקסם מאשה מבריקה, חכמה עם ראש יצירתי שבנתה מעטפת מנצחת של שירותיות ומקצועיות. זהו סיפורה של מעצבת צבעונית ונועזת.

השאלה הראשונה שהפנתי אל אלה מורגן כאשר נפגשנו במשרדה המרשים בחיפה היתה מהו האתגר הגדול ביותר שהיא מציבה לעצמה כאשר היא ניגשת לפרוייקט חדש. אלה חייכה וסיפרה: "אני חושבת על הדבר הבא, על האחר והיוצא דופן. מצד אחד אני מתחילה בתכנון החלל וההתאמה שלו לצרכי הלקוחות מבלי לוותר על נושא התשתיות ומצד שני הידע המקצועי שלי, ההבנה, היצירתיות, הניסיון והתעוזה, כל אלו מאפשרים לי לספק תוצרת יוצאת דופן עם טוויסט שבה תמיד תהיה טביעת האצבע אשר מזוהה איתי.

אלה מורגן. יח"צ,
אלה מורגן/יח"צ

"אין זה משנה אם אני מעצבת בית או נכס מסחרי, אני חייבת שהחללים הללו יהיו עוצרי נשימה ולכן עושה שימוש בטקסטורות וחומרים מיוחדים ויחד עם זאת פרקטיים וישימים, זו משימה מאתגרת שאני חיה ונושמת בכל רגע".

אלה מורגן היא בעלת תואר ראשון מאוניברסיטת חיפה ואת לימודיה המקצועיים עשתה במכללת ויצו חיפה, שם קיבלה תואר בעיצוב פנים ושנים לאחר מכן אף הדריכה בעצמה סטודנטים לעיצוב פנים. בנוסף היא למדה הלבשת בתים במשך שנה שלמה אצל המעצב הנחשב בארץ, גילי אונגר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אלה מורגן. יח"צ,
אלה מורגן/יח"צ

את הרקע הטכני שלה שאבה אלה מעבודתה בחברות מובילות בתחום העיצוב, בין היתר חברת טמבור ואבן קיסר. בתעשייה השם של אלה הולך לפניה כאחת ש"מלבישה בתים" ועל תהליך העבודה מולה היא סיפרה: "בראש ובראשונה אני עורכת ראיון אישי עם הלקוחות ובראיון הזה אני לומדת ומזהה את הצרכים כאינדיבידואל, אם מדובר בעבודה מהבית או כמובן דינמיקה של משפחה, סביבת המטבח או אזור הצפייה בטלוויזיה וקודש הקודשים של כל אשה, חדר ארונות מפנק, פינת איפור וכו'.

"לאחר שלמדתי על הצרכים וההרגלים מגיע שלב התכנון האישי שלי, זה כולל ירידה לכל הרזולוציות השונות של עיצוב והלבשה עד לרמת הווילונות".

למדתי כי את הרעיונות שלה אלה שואבת מעולם השראות רחב: טיולים בטבע, משיטוט במדיות השונות, כמו כן היא נוהגת להגיע לכל התערוכות הנחשבות בארץ ובעולם.

על הייחודיות שמאפיינת את סגנון העבודה שלה היא סיפרה: "התהליך שלי שונה מכיוון שיש סביבי צוות קבוע של אנשי מקצוע וביחד אנחנו משתפים פעולה במשך שנים רבות. הנגר אומן, שהוא גם בן זוגי, מאפשר לי חופש יצירה מלא ומביא לידי ביטוי בייצור כל דוגמא, צורה או צבע. הלקוחות שותפים בתהליך הייצור של כל רהיט ומרגישים חלק בתהליך העיצוב.

"קבלנים אשר אני סומכת עליהם בעיניים עצומות מבחינת מקצועיות, לוחות זמנים, זמינות וגמישות מחשבתית לשינויים והברקות ספונטניות במהלך עבודה. איש אלומיניום, איש מזגנים, מתקינים וספקים אשר עוזרים לי בכל דרך להגיע לשלמות בסנכרון מלא וללא תקלות. כיוון שאני לא מסתפקת בפחות ממושלם, קיבלתי החלטה לקחת רק פרוייקטים בהם אני עובדת עם הצוות הקבוע שלי כאשר זה מוסכם על הלקוחות".

בזכות השם שאלה עשתה לעצמה פרופיל הלקוחות שפונה אליה מגיע "מבושל" ומעוניין ביוצא דופן ובקונספט הציוותי. רוב רובם של הלקוחות נותנים לה יד חופשית לעצב כפי שהיא חושבת לנכון לאחר שלומדת על הצרכים שלהם, על כך ועוד אלה סיפרה: "אני שמחה שהלקוחות שלי מאמינים בי ונותנים לי יד חופשית, כאשר הם מקבלים יותר ביטחון ונעשים יותר מעורבים מבחינתי מדובר בשילוב כוחות מנצח. לכן חשובה לי מאוד המעורבות הזו, כך נוצר בית המותאם בצורה מושלמת לפרופיל שלהם".

זו הסיבה כי כאשר מסתכלים על תיק העבודות של אלה ניתן להתרשם מהעובדה שכל פרוייקט שונה לגמרי מהאחר. חוות הדעת של לקוחות שאלה עיצבה עבורם את הבית מפרגנות מקצה לקצה, בין היתר משפחת בן ציון מעתלית כתבה על הפרוייקט שאלה עיצבה עבורם: "כאשר החלטנו על שיפוץ נרחב בבית ההחלטה על מעצבת היתה פשוטה. תקופה ארוכה עקבנו אחר מעצבת שכל דירה שעיצבה פשוט העלתה בנו חיוך של אושר. כל דירה שאלה עיצבה שילבה באופן יוצא דופן אסתטיות, הרמוניה ואת הטעם האישי של בעלי הדירה. הדרך לדירת חלומותינו עם אלה היתה חווייה. אלה היטיבה להבין אף יותר מאיתנו מה אנחנו רוצים, היא ראתה בראשה את התוצאה הסופית וכל הדרך 'שעטה' לכיוון.

"חוויית השיפוץ עם אלה כללה צוות מובחר של בעלי מקצוע עם תודעת שירות נפלאה, מומחיות ומקצוענות, כך שהתהליך כולו היה נעים והתוצאה עלתה על הציפיות. בכל פעם שאנחנו נכנסים הביתה ההרגשה היא של לב מתרחב מאושר, זו התוצאה, מה עוד אדם יכול לבקש ?!"

משפחת אס מחיפה פירגנה גם היא: "אלה מורגן הוא שם שטומן בחובו הרבה הפתעות, יצירתיות, ייצריות ופאשן שמובילים יחדיו לייחודיות. בבואי לתכנן שיפוץ בביתי ידעתי בעיקר מה אני לא רוצה, אולם היה לי קשה להסביר מה אני כן ארצה לראות. כאחת שהאסתטיקה והייחודיות הינם חלק מהוויתי, חיפשתי רבות אחרי מי שיוכלו להגשים לי את החלום. אני מאמינה שאין מקריות בחיים וכך בגלישה אקראית באינטרנט נחשפתי לעבודותיה הבלתי רגילות של אלה! מיד נפל הפור, זו תהיה המעצבת לביתי. התחלנו בתהליך ואנו בעיצומו כאשר ברקע סגר-סדר-סגר וחוזר חלילה. בחיים כמו בחיים, בכל יום אני פוגשת בהפתעות של יצירתיות חוצת גבולות. אלה אלופה בהנגשת המיוחד ומצד שני שומרת על שפה אחידה, שומרת על האישיות שלי ומכבדת את הרצונות שלי. אין ספק, זה הולך להיות מיוחד".

אלה מורגן. יח"צ,
אלה מורגן/יח"צ

כאשר סיפרתי לאלה על המחמאות שקיבלה היא אמרה: "בעת מסירת הפרוייקט אני במתח לקראת תגובתם של הלקוחות ומחכה בקוצר רוח לשמוע את המילים של הגשמת חלום, הגשמת פנטזיה, חיבור וזרימה כאשר אני יודעת כי הענקתי להם את כל השקט והרוגע כאשר הייתי עם אוזן קשבת לכל בקשה, בניתי אמון, הצבתי צוות מקצועי בשטח ועמדתי בלוחות זמנים".

אלה מורגן, היתה לי פגישה מרתקת עם אמנית לכל דבר, פרפקציוניסטית מוכשרת בטירוף שמציבה את הסטנדרט הכי גבוה בתחום כאשר ערוכה לכל גודל של פרוייקט ומוסיפה חותם שונה עם טוויסט ייחודי לכל אחד מהם.

לפרטים נוספים ניתן ליצור קשר בטלפון: 052-6189729

או לבקר באתר הבית

אינסטגרם

פייסבוק

בשיתוף "אלה תכנון עיצוב פנים והלבשת בתים
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully