וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו של אמא, רק בפיתה: המקום שיביא לכם את הטעם של הבית בתוך פיתה

בשיתוף מאמא בפיתה

27.10.2020 / 10:34

אין כמו האוכל של אמא - לא משנה איזו אמא. חן לוי הבין את זה ולכן הוא מגיש מאכלים של אימהות שונות (וגם אבא אחד) - והכל בפיתה אוורירית. זה מגיע אפילו במשלוח

מאמא בפיתה. יח"צ,
מאמא בפיתה/יח"צ

בתקופה האחרונה הסגר מתהדק, הקשר שלנו להנאות הקטנות מתחזק, ולא פעם השיא של היום מגיע אלינו הביתה בדמות ארוחה ארוזה בקופסה. שלחנו את עורך המערכת שלנו למצוא עסק קטן שיודע לספק את אותן הנאות קטנות. דווקא בגלל שאנחנו בבית, חיפשנו משהו תואם אווירה, עם ניחוחות, חום, משפחה - משהו אמיתי, שכל אחד אוהב, משהו כמו האוכל של אמא.

"מאמא בפיתה", נעים מאוד. אוסף תבשילי אימהות מעדות שונות שיושבים בנוח בפיתה רכה ואוורירית שהופכת כל ביס לזיכרונות של בית. גם אתם רעבים? יצאנו לבדוק.

מאמא בפיתה. יח"צ,
מאמא בפיתה/יח"צ

"מאמא בפיתה" ממוקמת בנהריה מול טיילת החוף המשקיפה אל נוף צפוני עוצר נשימה. מיד כשמגיעים למקום מתחילים להתחבר לחוויה עם עיצוב שנע על הגבול שבין ישן לחדש, קצת נגיעות וינטג', קצת קריצות מודרניות ובעיקר מקסימום אווירה במינימום פוזה. סלוגנים מצחיקים מקשטים את קירות המקום, שולחן עם שש-בש וטאקי וחוויה אותנטית, כאילו לא יצאנו מהבית, או שהגענו לבית של חבר.

לפני שהתחלנו לטעום, שוחחנו עם חן לוי, הבעלים. רצינו לדעת איך בעולם שכולם מבטיחים אוכל ביתי, הרגשנו את הבית עוד לפני שטעמנו את המנות. "פתחתי את העסק לפני קצת יותר משנה. תמיד חשבתי להתעסק באוכל, אבל לא משנה איפה הסתובבתי ומה טעמתי, האוכל של אמא היה הכי טעים. ואני מדבר על אמא באופן כללי, גם שלי וגם של החברים שלי. משהו במגע, באהבה ובשפע הטעמים פשוט מנצח, קלאסיקה. התחלתי לפתח את המחשבה הזו בצורה מקצועית אחרי שדיברתי עם אימהות של חברים שלי, וכולנו הסכמנו פה אחד, בסופו של דבר אם צריך לבחור, כולנו מתחברים לאוכל של אמא שלנו."

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מאמא בפיתה חן לוי. יח"צ,
חן לוי/יח"צ

חן עשה שיעורי בית לפני שפתח. "ישבתי שעות במטבח של אמא שלי ובמטבחים של אימהות של חברים כדי להבין את הסוד הזה שיוצר את הקסם של כל מתכון ומתכון", הוא נזכר. "אחר כך נתתי לכל מתכון קצת עניין עם טוויסט קטן, נגיעה מודרנית שלי. בסופו של דבר, החלטתי להכניס את המנות לפיתה אוורירית שמסוגלת להכיל את כל העוצמות האלו על מנת להעניק לסועדים חווית אוכל רחוב נגישה, אבל כזו שמתפוצצת בפה עם טעמים אותנטיים."

בתפריט של "מאמא בפיתה" תמצאו מגוון מנות מתרבויות, מסורות ועדות שונות שלכל אחת מהן שם של אחת מהאימהות של חברי הילדות של חן. אפילו יש ייצוג לאוכל של אבא אחד - פנחס. מודרני אמרנו?

מאמא בפיתה. יח"צ,
מאמא בפיתה/יח"צ

מעיון בתפריט גילינו מנות שמעלות ניחוחות בית כגון קציצות מרוקאיות, שניצל כמו בבית, בוריקה טוניסאית, אמפנדס קולומביאני, סביח עיראקי, קבב מזרחי ועוד הפתעות בשפות וצבעים. אם תרצו משהו בצד, תוכלו למצוא צ'וריסוס, עראיס, צ'יפס שורשים ועוד דברים, וכן לא טעיתם, יש גם בירות להשלמת החוויה ומלבי קר ומצנן לסיום של מנצחים.

מה שכן, הגענו לכאן כדי לבחור, ככה שבין מנות הדגל הפופולריות שצדו את עינינו ועינגו את קיבתנו ניתן למצוא:

"ארבע אמהות"- קרניבורים, זה בשבילכם. חגיגת בשרים שמורכבת מצ'וריסוס, מינוט סטייק וקבב שמתכנסים אל תוך פיתה עם חומוס, צ'ימיצ'ורי, קונפי שום, וזילוף טחינה שורט.

"מאמא גלילה" (אימו של הבעלים) - קציצות מרוקאיות אווריריות בפיתה עם חצילים, לימון כבוש, עגבניות חריפות וטחינה. יום שישי בצהריים? בישולים של אמא בשישי? ככה בדיוק הטעם.

"הקבב של פנחס" - קבב מזרחי עם תיבול מסתורי ונדיר . חן התעקש על האפשרות למלא לנו את הפיתה במיקסוס של רטבים ותוספות, אמאל'ה, בפיתה.

מה שכן, תקופת קורונה, ככה שבאופן אירוני אבל לא פחות מעורר תאבון, את המנות של מאמא נצטרך לאכול בבית, אם אתם מנהריה והסביבה כמובן. "מאמא בפיתה" מתפעל מערך משלוחים עצמאי לאזור.

אבל איך אפשר לשלוח פיתה אתם שואלים? חן, דאג להמציא את עצמו מחדש וחשב על פתרון מקורי ובעיקר פונקציונלי באופן מפתיע, אריזות מלבניות שיושבות בול על הפיתה כך שהמנה מגיעה סגורה בצורה מיטבית מבלי שכל האושר זלג מהפיתה החוצה. "הקורונה דרשה ממני להיות מקורי בעניין האריזות. חשבתי על זה לא מעט, ואז פשוט דמיינתי את זה כמו שזה היום, אריזות בגודל של פיתה".

חגיגה של טעמים אותנטיים בפיתה. יח"צ,
חגיגה של טעמים אותנטיים בפיתה/יח"צ

הבטיחו לנו ב"מאמא פיתה" שהם מתחייבים למשלוח תוך 40 דקות, אבל ברקע עבר לקוח ותיקן אותם "בחיים זה לא מגיע תוך 40 דקות, תמיד בפחות".

הלקוח עניין אותנו, רצינו לקבל ממנו עוד כמה תובנות. קוראים לו בן, והוא מספר: "לקחתי אתמול פעם ראשונה ופשוט התאהבנו דבר כזה עוד לא היה בנהריה. גם טעים בטירוף, גם המחיר מעולה, המנות מושקעות ומיוחדות, חומרי הגלם טריים ואיכותיים, השירות ברמה גבוהה עם חיוך, והאווירה של המקום מקסימה ועושה תחושה של בית." יוסי, לקוח נוסף: "זה מקום שיקי, חדש ומגניב על הטיילת בנהריה. יש מלא מגוון של מנות מאוד אותנטיות בפיתה, המקום נקי והשירות אדיב. בקיצור בואו ללקק את האצבעות. מומלץ ביותר".

תמיד אנחנו שומעים על האופן בו השפים הגדולים בישראל מרעיפים שבחים על הטעמים הבייתים של אמא ומגדירים אותם ככאלו שלא ניתנים לשחזור. לכן בפעם הבאה שבא לכם קצת את הטעמים של אמא בחך, חפשו את "מאמא פיתה" שם זה קורה (או אצלכם בבית). מילה של מומחים.

להזמנת משלוח חייגו 0773306694

לעמוד הפייסבוק

לעמוד האינסטגרם

בשיתוף מאמא בפיתה
  • עוד באותו נושא:
  • אוכל
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully