וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המקצוע המבוקש ביותר שישרוד לנצח - הוא גם הפתרון לכאב

בשיתוף אקטיב 8

20.10.2020 / 13:18

לא רוצים "לדרוך במקום" ? התמחות בענף מתפתח עם דרישה רבה - גם ללא ידע מוקדם ! זהו חלק מהקורס המהפכני של "אקטיב 8" , הדגש: שיטות אבחון חדשות לבעיות אורטופדיות והתאמת מדרסים לימוד עיוני לצד התנסות מעשית - מוזמנים להיות חלק ממהפכה מקצועית אמיתית

אקטיב 8. יח"צ,
אקטיב 8/יח"צ

סהר צור הגיע אל תחום המדרסים לגמרי במקרה. במהלך שירותו הצבאי פרק את מפרק הברך ונדרש לתהליך שיקום ארוך. סהר מספר: "פגשתי רופאים אורטופדיים שאמרו בין השאר שלא אוכל לרוץ יותר ושאר נבואות שחורות. כמעט שברו את רוחי.

המזל הוא, שהיו גם אנשי מקצוע שכיוונו אותי לתרגול נכון ושיקום נכון. בסופו של דבר חזרתי לתפקד ואף עברתי קורס מדריכים מוסמכים לכושר גופני ובריאות. מה שהתחיל במחקר עצמי לשיקום הגוף והנפש, הפך למקצוע שבמסגרתו למדתי רפואה משלימה, טיפול בפציעות ספורט, התמחות בתרפיית מגע, טכניקות אוסטאופתיות, ניתוח הליכה, ניתוח תנועה, וכן טיפול ואימון אוכלוסיות הגיל השלישי ובעלי צרכים מיוחדים. כמשוקם ברך וכאיש טיפול בתחום הספורט והכושר, זיהיתי את פוטנציאל המדרסים ואת היכולת להצעיד את התחום קדימה, בגישה חדשנית שלא היתה קיימת בארץ.

אקטיב 8. יח"צ,
אקטיב 8/יח"צ

ממה בדיוק לא היית מרוצה?

"בתור לקוח כאוב הדבר שהכי הקשה עליי היה שכל בעלי המקצוע שפניתי אליהם, והלכתי להרבה, ניסו לעזור לי באמצעות ניסוי וטעיה. בתוך כך נדרשתי ללכת ולחזור לצורכי תיקונים והתאמות במשך חודשים ובאמת שסבלתי במשך כל הזמן הזה. בשלב מסוים הרגשתי כאילו אני אצל שיפוצניק ולא אצל מטפל מקצועי שמכיר ויודע את התחום לעומקו".

ואז מה עשית?

"בשלב זה התחלתי לחקור לעומק. חיפשתי חברות בחו"ל המתמחות בתחום הכנת מדרסים והתאמתם למטופל, נסעתי לכנסים מקצועיים בגרמניה, יצרתי קשר עם חברה אירופאית ולאחר הכשרה ארוכה הפכתי להיות המשווק שלה בישראל, במשך ארבע שנים.

"בשלב מסוים, הבחנתי שחסר לי משהו גם בחברה הזאת, ויצרתי אינטגרציה בין האסכולה הישנה לחדשה של עולם המדרסים. בין מדרסי הגבס שקיימים זה עשרות שנים, לבין שיטות האבחון וההכנה החדשות יותר. כעת החברה שלי 'אקטיב 8', הינה היחידה בארץ ובין הבודדות בעולם שמובילה שיטות אבחון חדשות לבעיות אורטופדיות בהקשר של כף הרגל והתאמת מדרסים".

באילו שיטות חדשות מדובר בדיוק?

"ישנן מספר שיטות אותן אנו משלבים, באמצעות האבחנה המבדלת הייחודית לנו. בעזרת בדיקה, תיעוד, צילום וסריקה אנו מודדים את התנועתיות של כף הרגל ומייצרים תמיכה בהתאם ליכולת התנועה של המטופל.

"לרוב האוכלוסיה קיימת יכולת תנועתית בכף הרגל והשיטה החדשה שלנו מעודדת את התנועה האקטיבית ואת תבנית ההליכה הטבעית. השיטה מאפשרת יותר תנועה לצד התמיכה הרצויה ואף מעודדת חיזוק שרירים סביב המהלך התקין של הרגל. מה שאומר תיפקוד מיטבי לצד נוחות טבעית".

פרט מעניין אותו מוסיף סהר הוא ש-90 אחוז מהמכונים בארץ פועלים לדבריו על פי השיטה הישנה, המאלצת להשתמש בחומרים קשיחים שמונעים את תנועת כף הרגל הטבעית. שיטה מיושנת זו מקבעת את שרירי כף הרגל ומחלישה אותם. זאת כאשר 70 עד 80 אחוז מהמטופלים אינם צריכים לדעתו את הקיבוע בשיטה הישנה .

זאת ועוד; בשיטה זו, במקרה הטוב, יוצרים הקלה מול בעיה מסוימת אבל במקרים רבים יתכן שייווצרו בעיות אחרות בעקבות העברת העומסים בצורה קיצונית מדי.

"השיטה הייחודית שלנו 'באקטיב8' מאפשרת לנו להחליט באיזו טכניקה להשתמש ומהו הרכב החומרים המתאים ביותר לתבנית ההליכה והתנועה של כל מטופל. מדובר בתהליכי הכנת מדרס אקטיבי מעודד תנועה ב-100 אחוז התאמה אישית.

"אנו עובדים עם עשרות אנשי טיפול שהתנסו בעבר בשיטות הישנות ובעקבות המעבר בשנים האחרונות לשיטת אקטיב8 מדווחים על יעילות טיפולית משמעותית בקליניקות שלהם".

בעיה נוספת עליה מצביע סהר היא המחסור באנשי מקצוע טיפוליים בתחום: "הענף סובל כיום מהרבה אנשי מכירות, לא מקצועיים והציבור הוא שנפגע מכך. התחום מוצף באנשי מכירות חסרי ידע שטובת הלקוח אינה בראש מעיינם. לכן, אני דואג בהקפדה יתרה שמותג המדרסים 'אקטיב 8' ישווק אך ורק על ידי קליניקות ואנשי מקצוע שעברו הסמכה בתחום הטיפול, כמו פיזיותרפיסטים, מטפלים ועוד, בעלי רקע של פיזיולוגיה, אנטומיה ופתולוגיה. ב'אקטיב 8' המדרס הוא חלק ממכלול טיפולי. לכן יש לנו אחוזי הצלחה גבוהים.

כל מי שמכיר אותי יודע עד כמה איכפת לי מהמטופלים. החזון שלי הוא שיהיו בתחום יותר אנשי מקצוע עדכניים ואיכותיים, ויותר מטפלים אכפתיים. המוטו שאותו אני משריש הוא שהיכן שיש תנועה צריך לשמר אותה - במקום לקבע. תנועה = חיים".

בתוך כך, החליט סהר להכשיר בשנים האחרונות דור חדש של מטפלים ומאבחנים בתחום המדרסים, באמצעות קורס מיוחד אותו הוא מעביר ביחד עם צוות פיזיותרפיסטים ואנשי מקצוע מהמנוסים ביותר בענף. "מדובר בקורס הכשרה מקצועית לתחום המדרסים, המתמקד באבחון, ייצור והתאמת מדרסים 100% בהתאמה אישית לרגל המטופל", הוא מסביר. "הקורס רץ כבר כארבע שנים, אך לראשונה אצלנו ובישראל בכלל, אנו פותחים אותו גם עבור תלמידים ללא רקע קודם. קורס שבסיומו יוצאים כל התלמידים שלנו עם כלים אמיתיים לעסוק לעומק במקצוע הנ"ל ואף אינם מחויבים לעבוד תחת המותג שלנו".

גם ללא רקע מוקדם ניתן להפוך לאיש מקצוע מיומן בתחום המדרסים?

"בהחלט. לקורס שלנו מספר מסלולים. לבעלי רקע, כמו למשל פיזיותרפיסטים או מטפלים בתחום, מדובר בקורס השלמה והכשרה של כ- 9 חודשים. מפגש שבועי הנמשך בין 6 ל-8 שעות ובמקביל פרקטיקה בדמות ייצור מדרסים עבור לקוחות, תחת פיקוח שלנו. הקורס לחסרי הרקע מחייב גם לימודי מדעים, אנטומיה, פיזיולוגיה, פתולוגיה, ניתוח הליכה וכיו"ב. הקורס הזה נמשך מעט יותר משנה. גם הוא במפגש שבועי ופרקטיקה למשך תקופה ארוכה יותר". סהר מוסיף כי המבנה ולוחות הזמנים מודולרי כך שניתן להתאים את משך המפגשים ואורך הקורס לפי הצורך, מה שמאפשר לאנשי טיפול בעלי קליניקה או בעלי עבודה נוספת, לשלב עבודה ולימוד.

מהי ליבת הקורס?

"העברת ידע פרקטי מזוקק, המקיף את כל סוגי הבעיות ותנועתיות כף הרגל, יחד עם הבנה מעשית בחומרי הגלם השונים והתאמתם לבעיות השונות. ההתמודדות עם הלקוח, קשייו ובעיותיו היא החלק החשוב ביותר. להבין את התקלה ומדוע המדרס לא טוב למטופל. הניסיון והידע שלנו חוסכים לבוגרים שלנו הרבה ניסוי וטעיה מול לקוחות הקצה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אקטיב 8. יח"צ,
אקטיב 8/יח"צ

והתלמידים של סהר אכן מרוצים. ניתן להתרשם ישירות בדף הפייסבוק

לסיכום מסביר סהר: "החשיבות העליונה היא להקנות את הידע העדכני ביותר לתלמידי הקורס שלנו, על מנת ליצור דור מתקדם ומעמיק יותר של אנשי מקצוע למטופלים שזקוקים לכך. יש לציין כי מאמצע שנות התשעים, למעט ניסיונות בודדים, אין הכשרה ממוסדת בתחום המדרסים בישראל, כך שלמעשה למידת התחום עוברת בדרך כלל מדור לדור. שיטות מיושנות בעיקרן.

"אנו נתקלים גם בהרבה פרסומי שווא למשיכת לקוחות למדרסים בזול, אך בפועל אותם מטופלים משלמים לבסוף ביוקר. תוצר של אנשי מכירות ושיווק, על חשבון אנשי מקצוע מתחום המדרסים. לעומת זאת, אנו ב'אקטיב 8' שמים דגש על הפן הטיפולי.

"חשוב להבין שמדרסים יכולים להשפיע בהפחתת כאבים ובמניעתם וכאשר משלבים את הידע כיצד פועל גופינו יחד עם היכולת הטכנית, אחוז הטעויות יורד משמעותית והתוצאות מדברות בעד עצמן.
"כל עוד האדם הולך ובתנועה, גם בגילאים מבוגרים, עדיין ניתן לשפר את המכלול היציבתי של הגוף שלו".

אקטיב 8. יח"צ,
אקטיב 8/יח"צ
בשיתוף אקטיב 8
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully