וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כאלה טעמים עדיין לא טעמתם

בשיתוף שף לידור כהן

31.1.2021 / 9:42

אחד הכוחות העולים בעולם הקולינריה הישראלי הוא לידור כהן, שף שמבטיח וגם מקיים. את אהבתו למטבח רכש לידור כבר בילדות

לידור כהן שף. יח"צ,
שף לידור כהן/יח"צ

מזה מספר חודשים אל שולחן עורך מערכת "הנבחרים" מגיעות אינסוף המלצות מצד רבים מקוראי המדור שדוחקים בנו לכתוב על שף צעיר ועולה בעולם הקולינריה המקומי, לידור כהן שמו.

התשבוחות שקיבל לא השאירו מקום לשאננות ואחד המפיקים קיבל על עצמו את המשימה לפגוש את השף ב 4 עיניים ולגלות במי מדובר, הוא חזר נלהב משף חרוץ וייחודי שהולך לכבוש את העולם.

לידור כהן בן 27 בתל אביב הוא שף צעיר שבונה לעצמו קריירה מבטיחה בעשר אצבעות, על התגלגלות האירועים הוא סיפר לי: "מאז שאני זוכר את עצמי אני מבלה במטבח, אמא וסבתא שלי השרישו בי את האהבה לאוכל וכבר כילד קטן הייתי יושב ובוהה בהן איך הן מבשלות ולימים הייתי מכהן כסו שף לכל דבר, חותך, שוטף, מכין ולומד את המתכונים בעל פה ואת הטיפים החשובים רושם בכתב, כך שבלעדיהן לא הייתי מגיע למקום שבו אני נמצא היום".

לאחר הצבא לידור החליט להתפתח בתחום בצורה יוצאת דופן, הוא טס בכל העולם כדי לטעום טעמים חדשים ולהגדיל את החך כהגדרתו, לא היו אלה טיולים רגילים כפי שצעירים נוהגים לעשות באותו הגיל אלא מסעות שבהם הוא היה עובד בחינם במסעדות הכי גדולות ומפורסמות, כולל מסעדות שקיבלו כוכבי מישלן רק כדי לנשום ולראות מקרוב איך זה נעשה מקרוב.

לידור כהן שף 2. יח"צ,
שף לידור כהן/יח"צ

"זו היתה תקופה נפלאה, לראות את השפים הכי גדולים וללמוד מהם את היסודות הכי חשובים. למדתי שם הכל, טכניקות בישול, דיוק, סוגי בישול נוספים ומעל לכל ההבנה כי הכל מתחיל קודם בסדר וניקיון, בצורה קיצונית ובלתי מתפשרת", סיפר לי לידור בעיניים בורקות.

כאשר חזר לארץ לאחר מסעותיו בעולם, לידור עבד בכמה מסעדות שף ידועות, בין היתר במסעדת "ווסט סייד" של השף עומרי כהן ולפני כשנה החליט לצאת לדרך עצמאית משלו כאשר בנה קונספט של ארוחות שף על הגריל המיועדות לקהל קטן עד בינוני.

"החלטתי לצאת לדרך עצמאית לאחר שהבנתי כי צברתי מספיק ידע מקצועי וניסיון, מה שגם שבער בי שיכירו את הטאץ' שלי כאשר שמתי לי למטרה, להוכיח כי אוכל כשר לא נופל באיכות ובטעמים שלו.
משום מה יש סטיגמה כזו שאין מה לעשות יותר מדי עם אוכל כשר ואני כאן כדי לנפץ את הסטיגמה המוטעת הזו", הסביר לידור.

אל האירועים השונים לידור מגיע עם כל הציוד הדרוש ביחד עם גרילמן מקצועי נוסף לצידו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
לידור כהן שף 3. יח"צ,
שף לידור כהן/יח"צ

ארוחות הבשרים שלו עשויות מהבשר הכי מובחר ואיכותי, בין היתר למנות הפתיחה הוא מכין קרפאצ'ו עגל, עראייס טלה וצנוברים ובתפריט העיקריות ניתן למצוא ואגיו, פילה בקר מניון ואננס (נתח שעבר יישון במשך 38 יום), אנטריקוט אנגוס פרימיום, דנוור קאט פרימיום שלם, סינטה עגלה, איירון פלאט, פיקניה, נתח קצבים ועוד.

בין שלל הרטבים ותוספות שלו אפשר למצוא צ'ימיצ'ורי, שום קונפי וסלסת עגבניות, פפריקה מעושנת, בצל מקורמל ועוד, הכל מעשי ידו ולאחר הבשרים מגיע שלב הקינוחים, פירות העונה הטריים והפתעה ייחודית, כנאפה במילוי קרם פופקורן מונח על כבד אווז בעבודת יד.

שוחחתי עם כמה לקוחות שהזמינו את שירותי השף של לידור כהן עבור האירועים שלהם, אורלי ברזילי בת 42 מקריית אונו סיפרה: "ערכנו בחצר הבית שלנו מסיבת גיוס לבן שלי, הוא הזמין 25 חברים
וכולנו היינו מאוד לחוצים שהכל ידפוק כמו שצריך.

לזכותו של לידור, כבר בשיחת הטלפון הראשונה הוא הרגיע אותי ואפשר היה לחוש כי מדובר באיש מקצוע אמיתי, הוא קלט את הראש שלי מיד. לידור הגיע שעה לפני הזמן כי היה חשוב לו להעמיד את כל הציוד בשקט וברוגע, הוא תקתק את הערב בצורה מופתית, הבשרים זרמו ללא הפסקה תוך כדי שהוא מלהיב את כולם בזכות מיומנות אדירה כמוה לא ראיתי קודם לכן בימי, החיתוך המדויק ומהיר תוך כדי שמסביר על כל נתח ונתח לפרטי פרטים, והטעמים היו מושלמים.

המסיבה מוצלחת ביותר בזכותו ואני שומרת את הפרטים שלו גם לחגיגה הבאה שנרצה לערוך, ממליצה בחום".

לידור כהן שף 4. יח"צ,
שף לידור כהן/יח"צ

גם אלי בן אבו תושב גבעת שמואל פירגן בענק: "מבחינתי לידור שם את כל השפים וטבחים שרואים בטלוויזיה בכיס הקטן. אכלתי כבר בכל מסעדות השף בארץ ואף אחד לא התקרב לרמת הביצוע של לידור במסיבת יום הולדת שערכתי לאשתי.

שלושה חודשים אחרי ובכל פעם שאנחנו נפגשים עם מי שהיו במסיבה כולם מזכירים את השף, הביצועים ואוכל שלו לטובה.

קיבלנו שירות ברמה עולמית, הסדר וניקיון היה מופתי וגם המחירים היו נוחים מאוד בהתחשב בנתחים המובחרים, פשוט תענוג".

גם למפורסמים יותר לידור ערך אירועים פרטיים, בין היתר ניתן לציין את השף הידוע איתן מזרחי ועוד.
על התוכניות לעתיד לידור סיפר: "אני מאוד נהנה ממה שאני עושה כיום, בזכות העבודה שמזמינים אותי לכל פינה בארץ אני מכיר אנשים חדשים, צובר חוויות וזו זכות להיות שותף בחגיגות ורגעים מרגשים של אחרים, לדעת שהיה לי יד בהצלחה של אירוע אותו הם יזכרו לכל החיים.

מה הלאה? אלוהים גדול, אני לוקח כל יום ביומו, מה שבטוח זה שאם תשוחח איתי גם בעוד 30 שנה אני עדיין אעבוד בתחום, אוכל ועשייה של אוכל חקוקים אצלי עמוק בנשמה". לידור כהן, היתה לי פגישה מרגשת עם שף צעיר, מוכשר, חכם ויצירתי, אני מאמין כי בקרוב מאוד הוא יגיע גם אל מסך הטלוויזיה ותוכניות האוכל השונות, נמשיך לעקוב.

לידור כהן שף 5. יח"צ,
שף לידור כהן/יח"צ
בשיתוף שף לידור כהן
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully