וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחפשים מזרן? כל מה שלא יספרו לכם בחנויות המזרנים

בשיתוף רק מזרנים

20.10.2020 / 11:23

גוף האדם זקוק לשמונה שעות של שינה איכותית ביום. שינה טובה תורמת לפעילות המוח, פעילות הגוף, חיזוק המערכת החיסונית ועוד שלל יתרונות. למזרן אותו נבחר ישנה השפעה מכרעת על מנת להשיג חוויית שינה אולטימטיבית.

רק מזרנים. יח"צ,
רק מזרנים/יח"צ

כל אחד מאתנו חולם לישון שנת מלכים שתעניק לנו רעננות לאורך כל שעות היום. הצומת המרכזית בדרך להשגת היעד היא רכישת מזרן איכותי. בחירת מזרן טוב מלווה במחשבה רבה והיא יכולה להשפיע בצורה דרמטית על איכות החיים שלנו ולכן חשוב שנבחר אותו בקפידה. לנוכח כך, שוחחנו עם נדב מאתר ''רק מזרנים'' (mizran.co.il), אתר האינטרנט הייעודי והגדול בישראל לרכישת מזרנים אונליין, שחשף בפנינו את כל מה שעליכם לדעת לפני רכישת מזרן חדש.

ביקורות חיוביות - הבחירה הראשונה שעליכם לבצע היא לבחור את החברה או החנות ממנה תרכשו את המזרון. מומלץ לבחור בחנות רצינית, אמינה שתשרת אתכם נאמנה גם לאחר שתסיימו את הרכישה ותצאו ממנה. איך יודעים אם החנות/אתר אמינים? מאוד פשוט, קוראים ביקורות! ביקורות על אתר אינטרנט ניתן לתת במספר מקומות:

ביקורות בגוגל - שם יתכן שלא כל הביקורות אמיתיות כי הם לא מאומתות וכל מי שרוצה יכול לתת ביקורת, בין אם הוא קנה, בין אם הוא חבר של הבעלים ובין אם הוא מתחרה שלו. לעומת זאת, ביקורות באתר זאפ יכולים לתת רק אנשים שרכשו מאותה החנות/אתר והם מציגים חשבונית קניה. לא רק זאת, אלה שזאפ מאמתים את החשבונית מול החנות ומבקשים גם ממנה עותק של החשבונית לצורך הצלבה. מסקנה: הביקורות הכי טובות ואמינות הם באתר זאפ.

רק מזרנים 2. יח"צ,
רק מזרנים/יח"צ

אם אתם מתכוונים לרכוש מזרנים באינטרנט, מומלץ לקרוא היטב את המפרט של המזרן, אם אתם הולכים לחנות, מומלץ לבקש מהמוכר לראות דגם של חתך המזרן ולבדוק היטב את מרכיביו.

לאחר שהחלטנו על המקום ממנו נרכוש את המזרן, מומלץ מאוד לרכוש את הידע הנדרש על מנת להבין את "השפה" של מוכרי המזרנים על מנת שנוכל ליהנות ממזרן איכותי שישמש אותנו לאורך שנים. להלן "10 הדיברות" לרכישת מזרן, שבמרבית המקרים יסתירו מכם בחנויות המזרנים:

אל תסתכל במותג אלא במה שבתוכו - נכון שאנחנו רגילים ללכת שבי אחר המותגים הגדולים, אך במקרה של מזרנים חשוב מאוד לבדוק את איכות המזרון ולא רק את מותג המזרנים. רבים מתלבטים בשאלה האם עדיף לרכוש מזרן זול ממותג מוכר או מזרן יקר של חברה פחות ידועה. ובכן התשובה היא פשוטה - איכות המזרון היא הקובעת. בדיקה קפדנית של המזרן יכולה לגרום לכם לחסוך אלפי שקלים. לדוגמא: חברה מוכרת וידועה מוכרת מזרון במבצע במחיר של 4,000 ₪ בלבד כאשר ידוע שהמזרן הכי זול מתחיל מ-6,000 ₪, לעומת זאת, בחברה ב' ישנם הרבה מזרנים במחיר שבין 1,000 ₪ ל-3,000 ₪ ומזרן במחיר של 4,000 ₪ הוא מזרן הדגל המוביל שלהם. זה בדיוק המקום בו נדרש מכם להבין את "שפת המזרונים" ולדעת מה עדיף. מוכר מיומן יכול לעזור לכם בקלות.

היזהרו מהבטחות שווא - בהחלט ניתן לומר שהחלפת מזרן ישן בחדש משפרת מאוד את איכות השינה ולעיתים יכולה לשפר כאבי גב עמומים. אך חשוב לזכור שהמזרן איננו תחליף לפתרון רפואי והוא לא באמת "מונע התהפכויות בשינה" ולכן זכרו כי ישנן הבטחות שאינן עומדות במבחן המציאות.

המפרט הטכני - כאשר אתם מגיעים לחנות מזרונים, זכרו תמיד כי המוכרים בחנות מונעים בחלק מן המקרים מאינטרסים אישיים, הם כנראה ידחפו אתכם למזרן עליו הם מרוויחים הכי הרבה או במקרה הגרוע, למזרן אותו הם מכירים ולטעמם הוא נוח. לכן כאשר המוכר בחנות מציג לכם את המזרנים שנמצאים אצלו, בקשו מהמוכר שיתן לכם את המפרט הטכני של המזרן שברצונכם לרכוש, או לפחות בקשו את שמו ומצאו את המפרט באינטרנט. עליכם לדעת על מה אתם משלמים.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
רק מזרנים 3. יח"צ,
רק מזרנים/יח"צ

ריכזנו עבורכם את הדברים החשובים ביותר שעליכם לבדוק מבחינת מפרט המזרן:

גובה המזרן - חשוב מאוד להקפיד על גובה המזרן, על מזרון גבוה מידי יהיה לכם קשה לטפס וממזרון נמוך מידי יהיה לכם קשה לקום. מומלץ למדוד את גובה המיטה שלכם והמזרן הנוכחי ולחשב את מספר הס''מ שברצונכם להוסיף לגובה הכולל בטרם רכישת המזרון החדש. הדבר נכון שבעתיים אם אתם אנשים מבוגרים.

שכבות המזרן - מומלץ שהשכבה הקשיחה והעמידה ביותר תהיה בתחתית המזרן ותהווה את שכבת הבסיס.ככל שעולים, השכבות יהיו רכות יותר. בכל מקרה, לא מומלץ לרכוש מזרן שבנוי רק מסוג אחד של חומר, שקיעה במזרן מסוג כזה תהיה שקיעה בצורת ערסל, שאולי תהיה נוחה בחנות אבל לא נוחה ולא בריאה לאורך זמן.

סוג הבד - בדים עם פתחי אוורור מונעים ריחות לא נעימים, עובש ולחות. בדים איכותיים הם בדי ג'רסי או בדים בשילוב צמח האלוורה. אם למזרן יהיה גם בד רשת היקפי שיאפשר איוורור של המזרן, עוד יותר טוב. הצטברות לחות וזיעה בליבת המזרן יגרמו לבלאי מהיר.

מזרן מומלץ חייב לספק תמיכה לכל הגוף ולהתאים את עצמו לעמוד השדרה שלכם. על מנת לוודא זאת בדקו מאיזה חומרים מורכב המזרון אותו בחרתם, האם השכבות העליונות שלו עשויות משכבות לטקס או ויסקו (אותם נכיר בהמשך). פרט נוסף שחשוב לוודא הינו מידת הקשיחות של המזרון. מומלץ שהמזרן יהיה בנוי מליבה קשה ושכבות עליונות רכות יותר. בצורה זו הוא יתמוך בכל אזורי הגוף מבלי לשקוע.

הרגישו את המזרן - אז נכון, רובנו בוחרים להרגיש את המזרן לפני הרכישה ולא פוסחים על ישיבה או שכיבה עליו בטרם הרכישה. עם זאת, הקפידו לבדוק את המזרן במקומות שבהן שאר האנשים לא שוכבים בדרך כלל. המזרנים מתרככים עם הזמן, גם בחנות, ולכן מומלץ לשכב במרכז המזרון, איפה שעדיין קשיח ולא איפה שישבו כולם וכבר הפכו את המזרן לרך יותר.

אחריות: כמה שיותר, יותר טוב - ככל שיש למזרן יותר שנות אחריות, הדבר מצביע על האמון של היצרן במזרנים שלו. לחברות הכי מפורסמות בארץ ישנן בדרך כלל עד 10 שנות אחריות, בעוד שניתן למצוא מזרנים של חברות רבות אחרות עם 15, 18 ואף 20 שנות אחריות המעניקות לנו שקט נפשי גדול יותר ברכישת המזרן. בנוסף, מומלץ לבדוק היטב את האותיות הקטנות באחריות על מנת להימנע מהפתעות לא נעימות.

תקופת ניסיון למזרונים - גם לדברים טובים צריך להתרגל. תקופת הניסיון משמעותית לבחירת המזרון כיוון שבמהלכה תוכלו לבדוק בצורה המיטבית האם המזרון הספציפי מתאים לצרכים שלכם והאם דרגת הקושי שלו מאפשרת לכם שינה נעימה ורציפה בלילה. בחרו תקופת ניסיון העולה על 14 ימים, על מנת שתוכלו לבדוק את המזרן לאורך זמן. בנוסף, מומלץ לבדוק האם בסיום תקופת הניסיון של המזרן ניתנת האפשרות להחזירו ולקבל את הכסף בחזרה או שהנכם מחויבים לשלם על השימוש במוצר במשך תקופת הניסיון.

במקרה הזה, הגודל אכן קובע - ההמלצה היא לרכוש את המזרן במידה המקסימלית שחדרכם יכול להכיל. מזרן זוגי במידה 190/140 יכול להוות פתרון ראוי כמזרן ראשון, אך רצוי שכל שדרוג שלו יכלול גם שדרוג במידה, 200/160 היא המידה הכי נמכרת למשדרגים ולאנשים מעל גיל 35. אמנם בין 140 ל-160 ס''מ ישנם רק 20 ס''מ, אך סמכו עלינו כי מדובר בהבדל משמעותי שניכר כבר בלילה הראשון.

מחיר המזרון - כמובן שמחיר המזרון הינו שיקול משמעותי בבחירת המזרון שאותו נרכוש. ככלל, בהנחה שמדובר במזרן בגודל סטנדרטי 190/140, מזרן במחיר 1,000 ש''ח ומטה נחשב למזרן פשוט, מעל 1,300 ש''ח ועד 2,000 ש''ח מדובר במזרן בינוני-טוב, מעל 2,500 ניתן למצוא מזרנים איכותיים ומעל 3,000 ₪ מזרונים מעולים. שימו לב כי בגודל הסטנדרטי, מעל למחיר מעל 5,000 ש''ח אין כל משמעות לגבי איכות המזרן, כאשר במרבית המקרים אתם תשלמו על מותג המזרן ולא על איכותו.

צמד חמד שחשוב להכיר - ויסקו ולטקס - שכבות אורטופדיות שלרוב נמצאות בחלקו העליון של מזרן. מזרן שעשוי רק מלטקס נחשב למזרן פחות איכותי בעוד שאין מזרן שעשוי מויסקו בלבד, במקרה של החומרים האיכותיים הללו, לא "כל המרבה הרי זה משובח" שכן כפי שאמרנו בתחילת הכתבה, מזרן שעשוי מחומר אחד בלבד הוא מזרן לא טוב ולא משנה באיזה חומר מדובר. אם ברצונכם לרכוש מזרן אורטופדי, בדקו כי המזרן שאתם רוכשים בנוי משכבות שונות בעלות צפיפות ודרגת קושי שונה לכל שכבה. אם הוא מורכב מחומר אחד - הוא לא מזרן אורטופדי!

אין העטיפה מעידה על איכותו - מזרן שעטוף בבד יפה זה טוב ומרשים, אך זכרו כי בבואכם לרכוש מזרן חדש, בדקו שלושה דברים: נוחות, תמיכה ועמידות. נוחות מקסימלית תאפשר הרגשה נעימה על המזרן, תמיכה תעניק לנו הרגשה טובה כאשר נקום בבוקר ועמידות תאפשר לנו ליהנות מהמזרן לזמן רב יותר.
בשנים האחרונות נראה שענף המזרנים הצטרף לטרנד העולמי של רכישת המוצרים באתרי האונליין שברחבי הרשת. רכישת מזרן באינטרנט יכולה להתברר כנוחה במיוחד עקב המידע הרב המצוי ברשת והמפרטים המפורטים של כל הדגמים. כמו כן, רכישה אונליין יכולה לחסוך עבורכם עשרות אחוזים במחיר ומאפשרת לכם גם השוואה קלה בין הדגמים והמותגים השונים. כפי שהזכרנו, גם ברכישת מזרן אונליין, חשוב לבצע את הבדיקות ההכרחיות ולבחור בחברה אמינה, בעלת ניסיון ושלרשותה המלצות רבות מלקוחות מרוצים.

אתר

נשמח לקבל את התגובות שלכם לכתבה ואם יש לכם שאלות נוספות, תוכלו להפנות אותם אלינו ואנו נעבירם למומחים של "רק מזרונים".

בשיתוף רק מזרנים
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully