וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיצה דונטלה: פיצה היא לא סתם אוכל מהיר

פיצה דונטלה

11.10.2020 / 16:08

מי לא אוהב פיצה? כולם אוהבים את המאכל שנתפס בישראל כמזון מהיר אך באיטליה מולדתו מדובר במנת שף. הכירו את הפיצריה שמביאה את מנת השף הזו לצפון

פיצה דונאטלה. יעקב מדר,
פיצה דונטלה/יעקב מדר

אין הרבה דברים בעולם שלנו שהם קונצנזוס מוחלט, אבל פיצה היא ללא ספק אחד מהדברים הללו; הרוטב החם והעסיסי, הגבינה הנמתחת, אינספור התוספות האפשריות, אנחנו לא מכירים מישהו שיכול לסרב לסלייס חם וטוב. ואם כבר טוב - אז הכי טוב שיש... הכירו את פיצה דונטלה ותפנו מקום בבטן לאהבה החדשה שלכם.

אוכל זו חוויה

אם תשאלו אותנו, בישראל פיצה קיבלה מוניטין של אוכל רחוב, מזון מהיר, ואין לכך סיבה אמיתית. הפיצה האמיתית, האותנטית, האיטלקית, היא מאכל גורמה שמושקעות בו לא מעט שעות של התפחה ואהבה בכדי להביא למוצר המושלם. אם גם אתם חובבים של הפיצה אותנטית המושקעת, כנראה שגם אתם תתאהבו ב-"פיצה דונטלה", רשת הפיצריות ששמה לה למטרה להביא פיצת שף אמיתית אל הפריפריה.

פיצה דונאטלה. עמוס בר זאב,
פיצה דונטלה/עמוס בר זאב

אז איך נולדה דונטלה?

אבירם מרגי וחן גושן, חברי ילדות, הם השמות שמאחורי דונטלה, והסיפור שלהם התחיל לפני 10 שנים, כשהרעיון של פיצת שף אמיתית בנהריה עלה אצל אבירם. לאחר ששוחח עם חן, שבדיוק סיים את לימודי הבישול שלו בבית הספר תדמור, החליטו השניים לשלוח את חן ללמוד מהמאסטרים, מהמקור - איטליה. חן העביר מספר חודשים בטוסקנה ולמד כיצד להכין פיצה טוסקנית אמיתית וכשחזר לישראל נולדה "דונטלה". את הסניף הראשון פתחו השניים בנהריה, את השני פתחו לפני 3 שנים בעיר התחתית בחיפה וממש עוד רגע יפתח הסניף השלישי בקריית מוצקין, שכרגע, בהתאם להנחיות הקורונה והסגר, יעבוד רק במתכונת משלוחים.

מה הופך את דונטלה לכל כך מיוחדת?

"יש שני סוגי פיצריות בארץ" אומר חן, "הפיצריות הרגילות, הפשוטות, ואלה שנשארות נאמנות למסורת האיטלקית, אלה שמקפידות על הסטנדרטים של מה שהופך פיצה לפיצה איטלקית אמיתית, בכל הנוגע לחומרי הגלם, לשיטת האפייה, לאופן העבודה. אנחנו משתייכים לסוג השני". וכל מי שיכנס לאחד הסניפים, יבין בדיוק על מה חן מדבר. הריח של פיצה שנאפית מחומרי הגלם הכי איכותיים (שהרבה מהם, כמו הקמח ושמן הזית לדוגמא, אבירם וחן מייבאים מאיטליה), הוא כזה שממש לא ניתן לטעות בו. כפי שניתן להבין, אבירם וחן מאמינים בייחודיות; הם לא מתיימרים להיות רשת של עשרות סניפים, ואין להם רצון לאבד את הביתיות ותחושת הבוטיק המאפיינת את דונטלה. "בתדמור לימד אותי מורה אחד" מספר חן, "שאוכל טוב יש אצל אמא במקרר, או בסופרמרקט. למסעדה אתה לא יוצא בשביל האוכל, אתה יוצא בשביל החוויה. וזו המהות של דונטלה. זה לא מספיק שיש אוכל טוב, לא מספיק להיות נקי ומסודר, לא מספיק השירות המסור - זה הכל ביחד, זה מה שיוצר את החוויה ללקוח, וזה מה שאנחנו מייצרים".

פיצה דונאטלה. עמוס בר זאב,
פיצה דונטלה/עמוס בר זאב

ועכשיו לתכל'ס - מה אוכלים בדונטלה?

עכשיו הגענו לעצם העניין. בדונטלה יש מגוון עצום של פיצות עם למעלה מ-40 תוספות אפשריות. כל התוספות הרגילות שאנחנו מכירים, כמובן, אבל גם מגוון עשיר של גבינות לבחירה, תוספות כמו אנטיפסטי, שום קונפי, פלפלים קלויים, פיצות על בסיס רוטב פסטו, רוטב רוזה או רוטב שמנת ועוד. אם תשאלו את חן ואבירם על הפיצה הכי ייחודית במקום, חן הכי ישמח להמליץ לכם על פיצה קמפנית, הנקראת על שם מחוז קמפאניה באיטליה והיא פיצה ירוקה על בסיס פסטו, עם מוצרלה, גבינת עזים, בטטות קלויות ועגבניות שרי, ואבירם ימליץ על הפיצה האיטלקית, פיצה על בסיס רוטב עגבניות עם שבבי שום, פטריות טריות, בצל סגול, פרמז'ן ומוצרלה.

ואם לא בא לכם פיצה?

קודם כל, אנחנו בטוחים שכשתגיעו לדונטלה, תרצו פיצה! אבל אם בכל זאת מתחשק לכם משהו אחר, תוכלו להנות מפסטות איטלקיות מעוררות תאבון, סלטים רעננים וטריים, פוקצ'ות, קלצונה (פיצה סגורה) ועוד. ואם אתם מחובבי המתוק, גם בגזרה הזו אין סיכוי שתתאכזבו כי בדונטלה תמצאו גם פיצה מתוקה, כזו שכיכבה כבר בתקשורת, שהיא למעשה קלצונה, פיצה מקופלת, ממולאת בשוקולד נוטלה עם אגוזי לוז מסוכרים ופירות לפי העונה. נכון שכבר רצתם לטלפון להזמין משלוח?...

פיצה דונטלה

געתון 36, נהריה, 04-9920011 | נתנזון 14, חיפה, 04-9077770 | שדרות ירושלים 1, קריית מוצקין, 04-8886677

דונטלה נהריה

דונטלה חיפה

דונטלה קריות

פיצה דונטלה
  • עוד באותו נושא:
  • פיצה
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully