וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

SILVER FASHION ACADEMY - המכללה ללימודי תפירה ואופנה

בשיתוף SILVER FASHION ACADEMY

24.9.2020 / 14:21

גם אתם תמיד חלמתם לעסוק בתחום האופנה? בגליל מצאנו את המקום בו חלומות שלכם יתגשמו. הכירו את SILVER FASHION ACADEMY (סילבר בע"מ) המרכז ללימודים והכשרה בתחום התפירה והאופנה

סטודנטית עובדת על שמלה שתוגש כעבודת הגמר שלה בקורס תדמיתנות מעשית. יח"צ,
סטודנטית עובדת על שמלה שתוגש כעבודת הגמר שלה בקורס תדמיתנות מעשית/יח"צ

כולנו מכירים את המשפט - "הבגד עושה את האדם" בספרד הם לקחו את זה אפילו צעד קדימה והם טוענים שאם תלביש מקל בבגדים יפים הוא יחדל להיות מקל. משפטים אלה, ועוד רבים אחרים מעידים על כך, שהלבוש הוא כרטיס הביקור הראשוני של כולנו ולאופן בו אנו מתלבשים יש חשיבות גדולה על החיים שלנו ועל האופן בו אנו נתפשים בחברה, אולי אפילו גדולה יותר משהיינו רוצים. באמצעות הלבוש שלנו, אנו מביעים את עצמנו ומעידים על עצמנו, מקצועות שונים דורשים קודי לבוש שונים. לאירוע משפחתי נתלבש אחרת מאשר למסיבה או יציאה לפאב, ולא נצא מהבית עד שנהיה מרוצים מהדמות הנבטת אלינו מהמראה.

הנגיעה של רובנו לתחום האופנה מסתכמת בקניית בגדים ובטלבישתם, אבל יש את אלה, לעומת זאת, שהאופנה בוערת בעצמותיהם! הם רוצים להשפיע! הם רוצים שהקול שלהם יישמע! ובתחום האופנה זה אומר שהם רוצים לראות את הבגדים שלהם נלבשים על אנשים מרוצים. אלה החליטו לקחת את זה צעד אחד קדימה, להגשים חלום, ולהפוך את הלבוש של כולנו, למקצוע שלהם. כאן נכנסת מכללת סילבר לתמונה.

עורכות מערכת הנבחרים שחולמות גם הן להוביל את הקו האופנתי בעתיד הקרוב, יצאו לבדוק עבורכן את המכללות הטובות בישראל ללימוד אופנה ותפירה, ושמחו לגלות את אחת מהמכללות המובילות בארץ, בגליל המערבי - בא.ת תפן. מכללה רצינית ומובילה באישור ופיקוח משרד הכלכלה.

שיעור שרטוט ודירוג תדמיות יסוד, גם בימי קורונה לומדים ושומרים על הכללים במכללה. יח"צ,
שיעור שרטוט ודירוג תדמיות יסוד, גם בימי קורונה לומדים ושומרים על הכללים במכללה/יח"צ

ניכר כי במכללת סילבר הבינו שכדי להתמקצע יש להתחיל מהבסיס. הם מייחסים חשיבות עליונה להבנה כוללת של מקצוע האופנה והנחלת ידע מקיף לסטודנטיות שלהם ומציעים קורסים מובנים בתחום האופנה והתפירה ברמה גבוהה מאוד. את קירות המכללה מקשטות תמונות של השמלות שנתפרו על ידי הסטודנטיות שסיימו לימודים במקום, והתוצרים פשוט מקסימים.

מקימות המכללה הן אבתיסאם סוסאן ועדי עמירב, שתי נשים פורצות דרך, שעסקו (בהתאמה) האחת- בלימוד מקצועות האופנה במשרד החינוך עם ותק של 28 שנים בתחום והשנייה- בניהול עמותה ללא מטרות רווח. יחד הן חברו כדי להביא בשורה חדשה עבור נשים שמעוניינות להגשים את עצמן ולפרוץ בתחום האופנה. בשיחה שערכנו איתן, שמענו מהן על הרקע שהוביל אותן להקים את המכללה "לצערנו, בשנים האחרונות אנו עדות למגמה של צמצום דרמטי של המקצועות הטכנולוגיים בבתי הספר. זיהינו בקרב נשים רבות בצפון רצון עז ללמוד את התחום ולהתמקצע בו ולהתפרנס ממנו, אך למרבה ההפתעה לא היו מקומות הכשרה קרובים מתאימים. החלטנו להרים את הכפפה ולפתוח מכללת בוטיק איכותית מבלי להתפשר על רמת הלמידה או על איכות הסדנאות שמאובזרות במכונות תפירה חדישות , כל זאת על מנת להעניק לנשות הפריפריה הזדמנות אמיתית להגשים את עצמן ולהתפתח בתחום האופנה, גם אצלנו באזור הצפון - לא רק במרכז..."

עוד בוואלה!

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
תלמידות מתחילות בקורס תפירה בסיסית (עילית) עם המורה בסדנת התפירה במכללה. יח"צ,
תלמידות מתחילות בקורס תפירה בסיסית/יח"צ

כיום - רק 7 שנים מיום הקמתה - כבר נחשבת ''מכללת סילבר'' לשם דבר בתחום לימודי האופנה, עם מאות רבות של נשים (וגם גברים) שסיימו לימודים במכללה. רובם, החלו בקריירה בתחום האופנה, מיד עם סיום הלימודים וחלקן אף בזמן הלימודים, בין אם כמעצבות/ים בסלונים קיימים ובין אם כבעלי/ות בוטיקים או סלונים משלהן.

''מכללת סילבר'' חרטה על דגלה סטנדרטים גבוהים בתחומי תפירה ואופנה: במכללה מלמדות המורות המובילות בישראל, אשר באמתחתן עשרות שנות ניסיון בתחום האופנה כולל תארים אקדמאיים מתקדמים. בעקבות הצלחת המכללה, צצו מרכזי למידה נוספים שעסקו בתחום, אולם רובם לא הקפידו על תכנים ונהלים ועקב כך נסגרו. תלמידות רבות שנפגעו, הגיעו לסילבר וקיבלו הזדמנות נוספת והתחלה חדשה ויציבה.

משך הלימודים במכללה משתנה בהתאם לקורסים השונים הנלמדים לפי תוכנית המודולות של משרד הכלכלה. החל מקורס של 220 שעות ללימודי תפירה בסיסית, במהלכו התלמידות לומדות לתפור בטכניקות שונות ומוקפדות, דרך קורס שרטוט ודירוג תדמיות יסוד - שנמשך 200 שעות , במהלכו לומדים לשרטט ולדרג גזרות, אשר מהוות את הבסיס לקורס הבא שהוא - קורס תדמיתנות מעשית (דיגום פיתוח דירוג ואביזרים - בגדי נשים), קורס מקיף של 350 שעות, בסופו הבוגרות מתחילות לבנות את החלומות העיצוביים שלהן. כל קורס מזכה את הבוגרות בתעודת השתלמות ממשלתית. לאור מה שראינו במכללה, לא הופתענו לגלות שהקורסים עומדים גם בתקני הלימוד של המכללות המובילות באירופה. הסטודנטיות לומדות באווירה נעימה ושקטה, עם נוף גלילי יפיפה שנשקף מהחלונות הגדולים, בסדנאות חדישות, כאשר לכל אחת עמדת תפירה ועבודה משלה.

עבודת גמר של סטודנטית בקורס תדמיתנות מעשית במכללה  - על הפרויקט הזה אמרה המפקחת שהיא מצטערת שאין לה יותר מ 100 לתת. יח"צ,
עבודת גמר של סטודנטית בקורס תדמיתנות מעשית במכללה - על הפרויקט הזה אמרה המפקחת שהיא מצטערת שאין לה יותר מ 100 לתת/יח"צ

אבל לא רק על רמה גבוהה של תכנים מקפידים במכללה! כמו בכל מוסד מקצועי שמכבד את עצמו, בקורסים ישנה חובת נוכחות של 85% מהשיעורים. בנוסף בכדי לאפשר לכל הסטודנטיות/ים הזדמנות שווה, המכללה מעניקה לכל סטודנטית מכונת תפירה ביתית מקצועית במתנה, (שניתנת לאחר הדרכה מקיפה של המורה) על מנת שיוכלו לתרגל בבית באופן מעשי. אם תשאלו את דעתנו? אלה הדברים הקטנים שעושים את כל ההבדל!

הפנינה האמיתית של ''מכללת סילבר'' הינה קורס חדשני וייחודי מסוגו בישראל - קורס לבניית מחוכים לעיצוב שמלות כלה שנמשך 120 שעות. מדובר באחד הקורסים היוקרתיים במדינה, שפותח ע"י מכללת סילבר, על מנת לענות על הדרישות המשתנות של הסטודנטיות. נשים המסיימות את הקורס, מתמחות בעיצוב מחוכים שונים עבור שמלות כלה וערב.

אבתיסאם ועדי מספרות, כי עבור תלמידות רבות הלימודים במכללה הינם ריפוי בשביל הנפש "המון נשים מגיעות אלינו לאחר המון שנים של רצון עז ללמוד את תחום האופנה, אך לא הספיקו בעקבות מרוץ החיים. במהלך השנים כאב ההחמצה הלך וגדל, והתחושה שלהן היתה שכבר לא יגיעו לזה, אנחנו עדות לשינו ורואות שכעת הן מפנות לכך זמן ומחליטות שהגיע הזמן להגשים את החלום הגדול.. כאן הן עוברות חוויה מעצימה במיוחד ואנחנו נהנות לקחת בזה חלק.. ההצלחה שלהן היא ההצלחה האמיתית שלנו!"

בנוסף ללימודים במכללה, במרכז ''סילבר'' פועלת חנות "אין האוס" ייחודית למכירת אביזרי תפירה, בדים וסדקית ומוצרים לעיצוב תכשיטים ואקססוריז.

Silver Fashion Academy

לעמוד הפייסבוק

בשיתוף SILVER FASHION ACADEMY
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully