וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרך הקלה והיעילה לתפור בגד שתמיד חלמת עליו

בשיתוף אילנה ברטל – בית ספר למקצועות האופנה

24.9.2020 / 13:17

חולמים ללמוד עיצוב אופנה? הבגד שאתם קונים הוא תמיד "כמעט מושלם"? אמרו לכם שעיצוב אופנה זה בדם שלכם? אתם משתוקקים שמישהו יגשים לכם את החלומות שלכם? אם אתם מחפשים מקום שיעניק לכם הרבה דמיון והרבה חלומות, דעו לכם כי החלום צריך בסיס

אילנה ברטל – בית ספר למקצועות האופנה. יח"צ,
אילנה ברטל – בית ספר למקצועות האופנה/יח"צ

אתם יודעים שיש תקופות בחיים בהן אנחנו רוצים פשוט לחוות ולהיות שם כשזה קורה. לעשות משהו עבורנו, בלי תירוצים, רק כי בא לנו לעשות אותו. ידוע כי החיים מובילים אותנו לכל מיני מקומות בהם מגיע השלב בו אנחנו שואלים את עצמנו: מה אנחנו רוצים ללמוד? מצד שני, יש גם תקופות בהן הגענו לידי מיצוי ואנחנו בוחנים את הרצונות, החוזקות והמטרות שלנו מחדש.

אתם באמת רוצים להיות מעצבי אופנה? יש כמה דברים שאתם צריכים לבדוק עם עצמכם כדי להבין אם עיצוב אופנה זה התחום בשבילכם. כאן נכנס לתמונה קורס האופנה של "אילנה ברטל - בית ספר למקצועות האופנה". צוות הנבחרים שלנו ערך לאחרונה בדיקה מקיפה על תחום עיצוב האופנה, והגיע למסקנה שאם מתחשק לכם לעצב ולתפור בגדים בשיטה חדשנית, מהירה ומדויקת - אתם יכולים לעשות את זה. בית הספר של אילנה ברטל מעביר קורסים לתדמיתנות ותפירה עילית בשיטת AB. מדובר בשיטת תדמיתנות קלה, מהירה, ידידותית ומחמיאה לגוף, אשר הגיעה מסלוניקי שביוון. בעזרת השיטה הזו תוכלו ליצור גזרות מותאמות אישית לגוף, וגם לתעשייה, בקלות ובפשטות תוך כדי תפירת דגמים ייחודיים משלכם, למידות ילדים, למידות נשים ולמידות גברים בכל הגדלים.

אילנה ברטל – בית ספר למקצועות האופנה. יח"צ,
אילנה ברטל – בית ספר למקצועות האופנה/יח"צ

בית הספר של אילנה ברטל נמצא ברחובות, ליד מכון ויצמן למדע. הוא נוסד בשנת 2008, מהווה שלוחה של בית ספר בינלאומי הנמצא ביוון, ויש לו עוד מספר סניפים בישראל. ב"אילנה ברטל - בית ספר למקצועות האופנה" מלמדים תדמיתנות ועיצוב אופנה בשיטה ייחודית ובלעדית בארץ הכוללת גם תוכנות לימוד ולא דרך סרטונים. התלמידים משתמשים בסרגלי פטנט, בעזרתם הם משרטטים את הגזרות, כאשר יש סרגלים למתחילים וסרגלים למתקדמים. בית הספר מנוהל על ידי אילנה ברטל, בוגרת בית הספר הגבוה לאופנה שנקר, אשר לה ניסיון של למעלה מ- 35 שנה בתחום.

בשיחה שערכנו איתה היא סיפרה: "בניתי את העסק כי כשנחשפנו, אני וחברתי למקצוע חנה בית און, לשיטת האופנה AB ראינו כמה שהיא מדויקת וקלה, בזמן שאני וחברתי למקצוע סבלנו מאוד עם בנית גזרות בסיס הקלאסיות הדורשות הרבה חישובים ושרטוטים מסובכים. כבר ביום הראשון ללימודים ראינו את גדולתה של השיטה ולא האמנו שאנחנו לומדות שיטה כל כך קלה, מדויקת ומהירה. צבטתי את עצמי לראות אם אני בחלום או במציאות, ומהר מאד גילינו אוצר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אילנה ברטל – בית ספר למקצועות האופנה. יח"צ,
אילנה ברטל – בית ספר למקצועות האופנה/יח"צ

ומה עשיתן?

"החלטנו שאנחנו לא משאירות את השיטה לעצמנו אלא חולקות את האוצר הזה עם כל בנות ישראל. כך גם הכשרתי מורות במקומות שונים בארץ, כדי שאותה תלמידה שגרה בנהריה או במקומות רחוקים אחרים בארץ, לא תצטרך להיסחב עם רכבות או אוטובוסים, אלא תלמד אותה קרוב לבית שלה".

הקורסים מיועדים כמעט לכלל האוכלוסייה, מנערות בגיל 12 ועד נשים בנות 75 אשר רוצות ליצור לעצמן בגדים כתחביב, או להפוך את זה למקצוע ולהתפרנס מעיצוב אופנה ותפירה. אגב, יש גם מעט גברים שיש להם את אותה מטרה.

הייחודיות של בית הספר היא כאמור צורת הלימוד המיוחדת בעזרת סרגלי הפטנט AB. התלמיד או התלמידה יוצרים את הבגד באופן שהוא מונח על הגוף היטב ללא תיקונים, זאת לעומת שיטות אחרות שמצריכות תיקונים רבים. ''בשיטה שלנו אנחנו משרטטים גזרת בסיס בלי חישובים מסובכים שקיימים בשיטה הקלאסית שנלמדת בארץ. זמן השרטוט הוא 10-15 דקות במקום 2-5 שעות בשיטה הקלאסית'' אמרה אילנה ברטל.

תלמידה שלא יודעת לתפור ולא יודעת תדמיתנות (שרטוט גזרות) ורוצה ללמוד את התחום כתחביב או כמקצוע, מתחילה את מסלול הלימוד בקורס התפירה למתחילים. בקורס זה היא לומדת לשרטט גזרה לפי המידה האישית שלה וגם לתפור את הבגד. זה שונה מהמקובל במקומות אחרים בהם יש קורסים נפרדים לתדמיתנות ולתפירה.

בדרך כלל, בקורס מתחילים במקומות אחרים, מלמדים תחילה להכיר את מכונת התפירה ולתפור משבלונות או מחוברות אופנה כמו בורדה. בבית הספר של אילנה ברטל, כבר מהרגע הראשון, התלמידה משרטטת גזרת יסוד למידה האישית שלה. בעזרת סרגלי הפטנט AB , היא מפתחת את זה לבגד שהיא אוהבת, תופרת אותו במכונת התפירה ולובשת, כי אין צורך בתיקונים. אותה תלמידה יכולה גם לשרטט גזרה ולתפור עבור שאר בני המשפחה או החברות שלה, כי הסרגלים מתאימים לכל מידה, ממידות של ילדים בני שנה וחצי ועד מידות גדולות מאוד. אין צורך לקחת קורסים נוספים למידות ילדים, מידות רגילות, מידות גדולות או קורס לבדי סריג (בדים נמתחים) - הכל נמצא בקורס תפירה אחד וזה חוסך גם כסף וגם זמן.

אילנה ברטל – בית ספר למקצועות האופנה. יח"צ,
אילנה ברטל – בית ספר למקצועות האופנה/יח"צ

איך זה קורה?

על ידי שרטוט גזרת היסוד, עם סרגלי הפטנט AB, התלמידה מבינה את חלקי הבגד לעומק. היא גם מבינה מה האפשרויות שלה לתמרן ולחשוב בצורה יצירתית - זה שונה מלימוד בעזרת שבלונות או מהעתקה מחוברת אופנה כמו בורדה. "אצלנו זה לימוד של תדמיתנות טהורה" אמרה אילנה ברטל והוסיפה: "אחרי שסיימו את קורס המתחילים, התלמידות אומרות לי שהן יכולות לפתוח מכונת תפירה ולתפור לבד מבלי לפחד שהבגד לא יהיה מוצלח. הן יוצאות עם המון ידע וביטחון ביכולותיהן. זה נותן להן שמחת חיים שהן מסוגלות להוציא את הרעיונות שלהן אל הפועל. יש גם כאלו שאומרות לי שהקורס עשה להן קואוצ'ינג. שינה להן את תפיסת המחשבה לגבי עצמן, איך הן רואות את עצמן. אם בעבר הן לא היו יכולות לעשות דברים מסוימים כי פחדו מכשלון (לאו דווקא בתפירה), היום הן מעיזות יותר. הן גם מוסיפות שהן יוצאות מהקורס עם ידע לממש את החלומות שלהן. עצם הלימוד בשיטת AB עוזר לתלמידה להגשים חלומות ולעשות לה טוב על הנשמה". סיכמה אילנה ברטל.

יש לציין כי הקורסים למתחילים מוכרים דרך משרד החינוך וגמלאי משרד הבטחון, הצבא והמשטרה. בבית הספר תמצאו מגוון רחב של קורסים כגון: קורסים לנערות, קורסים דרך תוכנה באונליין, קורסים דרך תוכנה באונליין בשילוב תפירה בכיתה, וקורסים שנתיים שמוכרים על ידי משרד העבודה והרווחה, עמותות, ביטוח לאומי וחיילים משוחררים.

הקורסים מיועדים עבור מתחילים חסרי ניסיון בתפירה וגם לכאלה בעלי ניסיון, שרוצים להכיר שיטה נוחה ופשוטה יותר להכנת גזרות מדויקות לתפירה. כל מי שרוצה לעצב ולתפור בגדים בקלות ובמהירות ולפתח את היצירתיות, הן כתחביב והן באופן מקצועי, ישנה האפשרות לעשות זאת בקורסים מתקדמים יותר בהמשך. הלימודים נערכים בכיתה קטנה ואינטימית באווירה סבלנית, נעימה וכיפית. ניתן לבחור לימודי תפירה בוקר או ערב ובסיום קורס התפירה מוענקת למסיימים תעודה מטעם בית הספר.

אז אם את או אתה יודעים שאתם אוהבים, מחוברים או מכורים לאופנה ורוצים ללמוד את התחום הזה יותר לעומק באופן מקצועי ומקיף וחושבים שאתם רוצים לעסוק בו - "אילנה ברטל - בית ספר למקצועות האופנה" זאת הכתובת שלכם להגשמת החלום.

טלפון: 08-9460569

דוא"ל ilanalom@gmail.com

כתובת: הנשיא הראשון 34, רחובות

פייסבוק

אינסטגרם

אתר

בשיתוף אילנה ברטל – בית ספר למקצועות האופנה
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully