וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם טיפול שיקומי יכול להיות גם כיף? מסתבר שכן ואפילו מאוד

בשיתוף aclinic

16.9.2020 / 16:55

אדיר אשר נמשך כבר מילדותו לתחום השיקום ורצה לסייע לאנשים להתגבר על כאבים. כעת על ידי שילוב של טכניקות קונבנציונאליות ואלטרנטיביות הוא גורם לתהליך אפילו להיות מהנה

aclinic. יח"צ,
aclinic/יח"צ

בתור ספורטאי לשעבר (כשחיין וכמתאגרף), אדיר אשר נפצע לא מעט ותמיד עניין אותו מדוע זה קורה לו ומה דרך הטיפול. הדבר הביא אותו להרחיק לכת ולהגדיל ראש בכל הקשור לנושא הזה - הוא הבין עם עצמו שזה המקצוע שבו ירצה לעסוק ויקדיש לו את כל חייו. כבר בגיל קטן מאוד הייתה לאדיר משיכה למקצוע הטיפולי שיקומי תוך רצון לעזור לאנשים ולשפר את איכות חייהם. במהלך השנים הוא למד במספר גדול של מוסדות חינוך בארץ ובחו"ל מגוון רחב של כלים בהם הוא משתמש כיום בטיפולים שלו.

צוות הנבחרים בחן לאחרונה את תחום הטיפולים והשיקומים והגיע למסקנה שאם אפשר לעבור את זה בתחושה טובה וכיפית, רק מקום אחד עונה על כך: "aclinic", בבעלותו של אדיר אשר בן ה-25, משקם ומעסה, מטפל בכאב ומנחה לארגונומיה ותנועה נכונה.

עם הניסיון והלמידה התחילה להצטבר אצל אדיר ההבנה שאין פרוטוקול שיקומי לכל בעיה אלא לכל מטופל יש את הטיפול המתאים לו וכל אחד מקבל אחרת את סגנון הטיפול, לכן - יש צורך לבנות תוכנית טיפולית לכל אחד מהמטופלים בפני עצמו ולא להלביש תבניות מוכנות מראש לכל מטופל כמו רובוט.

"בניגוד למטפלים האחרים, אני מאמין בשילוב של הרפואה הקונבנציונלית והרפואה האלטרנטיבית", אמר לנו אדיר אשר בשיחה שערכנו איתו. "לדעתי המפתח הוא לדעת לשלב את הדברים שטובים לכל אדם בתוך טיפול אחד בצורה ש"תפגע בבעיה מכל הכיוונים" - לגרום להחלמה מואצת ולחזרה מלאה לפעילות. אני מאמין כי הכל צריך להתקדם בדרך הנכונה ביותר למטופל בשילוב עם הידע השיקומי שלי כמטפל וכי הטיפול ישען על רקע תלונות המטופל ולא רק על רקע האבחון של המערכת הרפואית".

aclinic. -,
aclinic/-

מה הסיבה?

"הסיבה לכך היא שכל בן אדם מכיר את גופו בצורה הטובה ביותר וברגע שהוא מרגיש כאוב הוא צריך לקבל את הטיפול המתאים לכך. עם זאת, צריך להבין שבכל הקשור לתחום הרפואה והשיקום התשובות מאוד לא ברורות ומדויקות. בכל הקשור לכאב, ידוע לנו כי חלק מההמלצות והדיאגנוזות נשענות על בסיס השערות מושכלות בלבד. לכן, קיימות המון דעות שיקומיות שונות אשר סותרות זו את זו ועם זאת המון קליניקות שמטפלות באותן הבעיות בדרכים שונות. מנגד, יש המון טכניקות שונות לאותה בעיה ולמרות זאת, ניתן לראות שיפור על המטופל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
aclinic. -,
aclinic/-

איך אתה יכול להבטיח מענה הוגן ללקוחות?

"כיום, הרשלנות הרפואית בארץ גדולה מאוד במיוחד בכל הקשור לכאב. לעיתים קרובות כאשר בן אדם מתלונן על כאבים - שולחים אותו לבדיקות ולא מוצאים את "הגורם לכאב" , רופאים ואורתופדים רבים נוטים לשלוח לניתוחים ללא שום כל הוכחה ודאית של צורך בכך ו/או ממליצים לרקוח תרופות וכדורים חזקים מאוד שמשפיעים על המטופל בפן הבריאותי/פיזי ובפן הנפשי/מנטלי. רבים מהמטופלים שעברו שיקום בקופות חולים מתארים כי היחס כלפיהם לא טוב וכי הטיפולים לא נעימים להם. בתור אחד שעבר גם פיזיותרפיה בקופת חולים גם אני סבלתי מאותם הבעיות, ותמיד חלמתי שאני אוכל לשנות את זה''.

''אני כמטפל כאן כדי להבין את המטופל ולתת לו מענה לכל סוג של כאב שהוא "סוחב" על עצמו ולמצוא את הדבר המתאים לו ביותר. לצערי הרב, קרו לא מעט מקרים שמטופלים שלי עברו ניתוחים סתמיים והצטערו על כך. לעומת זאת, קרו גם מקרים של מטופלים שניגשו לבדיקות ונאמר לי כי הם מחויבים בניתוח, הגיעו אליי - והבעיה עברה כאילו לא הייתה ללא צורך בניתוח''.

aclinic. -,
aclinic/-

למה זה קורה?

"לרוב, כאשר רופאים או מנתחים לא מוצאים את הבעיה הם מעריכים כי הפציינט סובל מהפרעות או מחלה נפשית וההשפעה נובעת משם. הדבר אכן הגיוני אך לא תמיד נכון. קיים קשר בין בריאותו של האדם לבן רגשותיו. יש המון מצבים בהם פציינט עובד דיאגנוזה רפואית ע"י מומחים וממליצים לו על הליכים לא נכונים ומותאמים עבורו. לכן, אנו כמטפלים, אמורים גם להבין מתי הבעיה נובעת משם ובמקרה הצורך גם לטפל עם תפנית פסיכולוגית ולהראות למטופל כי הבעיה אכן אמיתית ולא לפסול אותו".

תוכל לפרט על קשת האפשרויות שלך לשיקום?

"אני מאמין כי ככל שיהיו לי יותר כלים שיקומיים כך אוכל לעזור למגוון רחב יותר של אנשים. כלומר, אם יש תבנית שיקום מסוימת לפתולוגיה מסוימת והמטופל מפחד או אינו מאמין בתבנית, ביכולתי להציע לו מספר רחב יותר של אפשריות לשיקום. למשל, אם הלקוח אינו מאמין/מפחד מדיקור - יש ביכולתי להציע לו אלטרנטיבות נוספות במקום הדיקור שיעשו פעולות דומות ולא "להכריח" אותו לעשות משהו שהוא לא מאמין או מפחד ממנו''.

עבור צוות הנבחרים שלנו נקודה זאת הייתה מאוד חשובה בבדיקות שערכנו, כיוון שאם המטופל לא מאמין בטיפול רוב הסיכויים שהטיפול לא יצליח כי יש מעורבות גדולה של המוח והמחשבה על תהליך ההחלמה והפתירה. דבר נוסף חשוב שנוכחנו לגלות הוא האינטראקציה הטובה של אדיר עם המטופל, הוא נותן לו להרגיש בטוח ולגרום לו גם להנות מהטיפול. ''כשהמטופל יודע שהוא הולך להנות מהטיפול, גם אם הטיפול הוא תהליך שיקומי שכרוך בכאב, יהיה לו יותר קל לעבור את זה בטוב, לקחת ערך מוסף ולהתמיד בתהליך השיקומי'' אמר אדיר והוסיף :"אצלי, המטופל לא רק עובר טיפול והולך הביתה, אלא גם לומד איך להתמודד עם הבעיה בכל ההיבטים, גם בבית לבד וגם כהתנהלות של אורח חיים''.

נוכחנו כי הטיפולים של אדיר נעשים כתוצאה מאהבה למקצוע, ללא אפליות מכל סוג. הם מתאימים לכלל האוכלוסייה בגילאים 7 ומעלה ומחויבים במילוי שאלון רפואי ייעודי. ''המטופלים שלי יודעים שאני זמין עבורם תמיד (גם כשהם לא בטיפול) לכל שאלה או בעיה'' אמר אדיר, שהדבר שראינו בו כמעלה חיובית הוא התכונה שהוא תמיד רוצה להשתדרג כמטפל ולהתעדכן במצב הנוכחי ולא להישען על דברים שלמד בעברו הרחוק שיכול מאוד להיות שאינם רלוונטים יותר. ''אינני מפסיק ללמוד בעצמי בכל מיני מקומות ולהעשיר את הידע במספר בלתי מוגבל של תחומי שיקום שונים''. אמר אדיר.

בנוסף, אדיר מבצע טיפולי תרפיה לצורך הנאה ושחרור אותם כל אדם יכול לרכוש ולחוות שכדרך אגב נחשבים גם כטיפול מניעתי לפציעות או דלקות, מכיוון שבמהלך הטיפול ניתן לראות היכן המטופל סובל/כאוב ולתת לו פתרון ארגונומי או שיקומי עוד לפני שמתחילה להיווצר בעיה שתהפוך לפתולוגיה בעתיד. הדבר גורם למודעות עצמית של המטופל ואכפתיות כלפי גופו.

הכלים בהם אדיר משתמש לצורכי שיקום הם: דיקור סיני, דיקור מערבי אינטגרטיבי, כוסות רוח (בשיטת היניקה), אבנים חמות, חשמל, גלי הלם ( אולטרסאונד טיפולי), מנורת אינפרה אדום, טייפינג (חבישות) במגוון סוגים, טיפול משחתי, טיפול על ידי אדים, תרגילי שיקום, עיסויים במגוון סגנונות ועוד.

''הרעיון הכללי מעבר לכל השיטות המצוינות הוא לדעת מתי צריך להגדיל ראש ולהבין את המוטוריקה והאנטומיה של הגוף. לכל פציעה יש מנגנון, ולפי המנגנון נוכל להבין איך להתחמק מהטריגר (הגירוי) שמפעיל את הפציעה ומביא למצב של כאב. לכן, חשוב מאוד לבחור בכלים הנכונים עם כל מטופל על מנת לא לעורר את הגירוי המכאיב ולהביא לשיפורו''. הוסיף אדיר.

הטיפול מתחיל בשאלון רפואי ובתשאול מעמיק של המטופל עקב הכאב שהוא מרגיש. תוך כדי השאלות מודדים לו לחץ דם ושואלים עמוקות על מצב רפואי היסטורי ונוכחי שלו ושל משפחתו. לאחר התשאול אדיר מציע לו מספר מסוים של דרגי טיפול ומדרג אותם לפי יעילות כלפי הפתולוגיה שנושא עימו. המטופל בוחר בדרך שנוחה והגיונית לו ואדיר, כמטפל, מבצע זאת בצורה הטובה ביותר שניתן.

במהלך הטיפול אדיר והמטופל עובדים בקצב של המטופל וגורם לו להרגיש בנוח ולהאמין בטיפול. לאחר הטיפול, המטופל מקבל הכוונה להמשך טיפול עצמי והארכת מצב לגבי התהליך השיקומי ובדרך הדרושה לביצועה.

בנוסף, קיים מידע רחב על התנהלות ושגרת חיים תחת כאב באתר ובדף האינסטגרם שלו, שם ניתן לראות איך הטיפולים מבוצעים. ''אני עובד על מערכת בה ארשום את כל הפתולוגיות הנפוצות ואסביר עליהן ומה הדרך לטיפול בהם כך שיהיה נגיש לכלל האוכלוסייה. המטרה העיקרית שלי מעבר לעבודה שלי כמטפל היא לגרום להעלאת המודעות בקרב כלל האוכלוסייה לגבי כאב, דרך התמודדות ותחזוקה עצמית - למען שיפור איכות חיים'' סיכם אדיר אשר.

טלפון: 0508861145

אתר

כתובת: דוד צדוק 30 חולון

פייסבוק

אינסטגרם

מייל:
Itsadirasher1@gmail.com

בשיתוף aclinic
  • עוד באותו נושא:
  • שיקום
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully