וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתווך הנדל''ן תומר פליישר: על חשיבותו של שירות תיווך מקצועי למכירה ורכישת נכסים

בשיתוף תומר פליישר

13.9.2020 / 11:26

מה הערך המוסף שנותן מתווך הנדל"ן ללקוחותיו, איך בוחרים את המתווך המתאים ומה צופן העתיד לשוק הנדל"ן? שאלנו את המתווך תומר פליישר

תומר פליישר. יח"צ,
תומר פליישר/יח"צ

בשנים האחרונות עולם הנדל''ן הפרטי והמסחרי בישראל נמצא בנסיקה. על מנת ליהנות מעסקה משתלמת, אנשים רבים שוכרים את שירותיהם של מתווכי נדל''ן מקצועיים אשר משרתים את האינטרסים שלהם ומביאים לקידום העסקה. לנוכח כך, עורכי המערכת שוחחו עם תומר פליישר, אחד השמות העולים בקרב מתווכי הנדל''ן בישראל ושמעו ממנו על חשיבותו של המתווך במכירה וקנייה של נכסים ועל השפעת משבר הקורונה על מחירי הנדל''ן.

תומר פליישר הינו מתווך נדל''ן בעל ניסיון של שנים, מתמחה בעיקר בנכסים באזור ראשון לציון והסביבה. בשיחה שערכנו איתו, הוא מספר כיצד החל לעסוק בתחום התיווך. "מאז ומתמיד הייתה לי זיקה לתחום הנדל''ן. אבי היה משווק של פרויקטי נדל''ן גדולים, ובתור נער הייתי שואב ממנו מידע רב על עולם הנדל''ן. לפני מספר שנים מכרתי דירה ונעזרתי בשירותיו של מתווך. הסיוע שהוא העניק לי ותרומתו הרבה למכירת הדירה פרצו לי את הדרך להתחיל לעסוק בתחום באופן מקצועי יותר. לאחר שהתמקצעתי בתחום פתחתי את משרד התיווך שבבעלותי, שאני מגדיר אותו כ''תיווך בוטיק''. כיום אני כל כך מחובר למקצוע שגם כשאני מטייל ברחוב או מבצע פעילות גופנית, אני מביט כלפי מעלה לראות האם ישנם נכסים למכירה שמתאימים לדרישותיהם של לקוחותיי."

בניגוד לדעה הרווחת לגבי חלק מהמתווכים, המייחסת להם תכונות שליליות כגון שרלטנות, במהלך השיחה שערכנו עולה כי תומר פליישר הינו מתווך מסוג שונה, כזה שפועל מתוך תחושת שליחות אמיתית, לסייע לאנשים, זוגות ומשפחות, להקים את הבית שהם חלמו עליו. תומר מבהיר לנו כי מבחינתו הדרך היא לא פחות חשובה מהתוצאה. "מעל הכל, המקצוע הזה מצריך אנושיות. בסופו של דבר, מתווך צריך לדעת להקשיב, ולא רק לשמוע. הזכות שנפלה בחיקי לסייע לאנשים להקים את ביתם היא ענקית, ולכן אני לא פועל מתוך מקום כלכלי, אלא מתוך תחושת שליחות אמיתית."

תומר פליישר. יח"צ,
תומר פליישר/יח"צ

מהם היתרונות הגלומים בשכירת שירותיו של מתווך?

מתווך הוא בעל מקצוע לכל דבר. כפי שבכל תחום יש את בעל המקצוע הנכון לו, כך גם ברכישה ומכירה של נכסי נדל''ן. מתווך טוב יחסוך עבור הרוכש והמוכר המון זמן והרבה כסף. מתווך מכיר את השוק ומבצע במהירות ניתוח מקצועי לכל נכס, הכולל את שווי הריאלי של הדירה וכדאיות העסקה. מעבר לכך, אחד התחומים החשובים ביותר הינו ניהול המשא ומתן. גם אם הלקוח מיומן מאוד במשא ומתן, הוא מעורב רגשית ולכן זה עלול להפיל לו את העסקה. המתווך מנהל את המשא ומתן באובייקטיביות וחותר להגיע לעסקה הכדאית לשני הצדדים. בנוסף, מתווך טוב הוא המסנן שלכם. הוא עושה בדיקת רקע לגבי המתעניינים בנכס, במהלכה הוא בודק את היכולות הכלכליות שלהם ואת מידת רצינותם. אני יכול להעיד כי לעיתים אני מרגיש כמו חוקר שב''כ מול הרוכשים הפוטנציאליים - רק לאחר שאני מזהה כי מדובר בקונה רציני ובעל מסוגלות כלכלית לבצע עסקה, אני מזמין אותו לראות את הדירה ומתקדם איתו בתהליך."

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

כיצד לבחור מתווך טוב ומקצועי?

בעיניי, הדבר החשוב ביותר הינו הכימיה בין הלקוח למתווך. לכן אני ממליץ מאוד להיפגש עם המתווך ולראות האם ישנו חיבור, אם לא - לעבור הלאה ולחפש מתווך אחר. לא רק הניסיון חשוב, אלא האישיות והחיבור ביניכם.

תומר מדגיש כי במרבית המקרים הוא ממליץ ללכת עם מתווך אחד בלבד על מנת להגיע לעסקה משתלמת. "רוכשי דירה שהחלו לרקום יחסים עם מתווך ונוצר ביניהם חיבור, יעשו בשכל אם ימשיכו איתו בתהליך גם בניסיון למצוא דירות אחרות. גם אם אין באמתחתו דירות המתאימות להם, הוא יכול לפנות עבורם למתווכים נוספים, באמצעות שיתופי פעולה, ולחסוך עבור לקוחותיו את כאב הראש בחיפושים אחר מתווכים רבים. אני למשל מקיים שיתופי פעולה נהדרים עם המתווכים באזור ראשון לציון. שיתופי הפעולה הללו מניבים הצלחות כבירות ובאים לטובתם של כל הצדדים."

תומר פליישר. יח"צ,
תומר פליישר/יח"צ

האם לנוכח משבר הקורונה ומחירי הנדל''ן הגבוהים בישראל מדובר בתקופה טובה לעסקאות נדל''ן?

"הקורונה הציפה אתגרים רבים בכל תחום בארץ ובעולם. עם זאת, אתגרים מובילים להזדמנויות - וזאת יכולה להיות הזדמנות נהדרת עבור אנשים רבים למכור ולרכוש נכסים. בחודשים הראשונים של הקורונה אכן הייתה רגיעה בשוק, אך כעת ישנה התעוררות. כל עוד אנשים צריכים מקום לגור בו - עסקאות המכירה והקנייה ימשכו."

האם אתה צופה ירידת מחירים בעקבות המשבר?

"מחירי הדירות נמצאים במגמת עלייה מאז ומעולם, לכן לפחות באזורים מרכזיים אני לא רואה ירידת מחירים, אולי בפריפריה, שגם שם - לאחר הירידה תגיע עלייה נוספת בהמשך."

בעניין זה, תומר מספק מסר חשוב לציבור: "בהזדמנויות נדלן אף פעם לא מומלץ לחכות. אם ראיתם נכס שאתם אוהבים והוא בתקציב שלכם - אל תהססו לרכוש, כיוון שסביר להניח שאם תתמהמהו אתם תפספסו אותו. ככלל, בהזדמנויות נדל''ן - לא החזקים מנצחים את החלשים, המהירים מקדימים את האיטיים."

תומר ער לעובדה כי חלק מהאנשים נרתעים מעמלת התיווך "אני חושב שבעניין זה ציבור הרוכשים והמוכרים צריך להבין כי מדובר במשכורת של המתווכים. כפי שלא יעלה על הדעת לנהל ויכוח עם עורך דין או כל בעל מקצוע אחר על ויתור שכר טרחתו, כך ראוי לנהוג מול מתווך הדירה, שמבצע את עבודתו נאמנה. עמלת התיווך היא השכר של המתווכים, והיא המנוע והמוטיבציה לעבודה הרבה שהוא משקיע."

לסיום, ביקשנו מתומר טיפ עבור ציבור מוכרי הדירות

"אני ממליץ למוכרים לא לחשוש מלהעניק למתווך בלעדיות על הנכס. כאשר המתווך מקבל בלעדיות ועמלת התיווך מובטחת - זמן המכירה מתקצר משמעותית משום שהמתווך חושף את הנכס ביותר פלטפורמות - לכל משרדי התיווך, למאגרי הלקוחות שלהם ולשיתופי פעולה."

אחד השיקולים המרכזיים בבחירת שירות של מומחה, הוא זהות האדם והמקצועיות שעומדת מאחוריו. עורכי המערכת שמחו להכיר ולשוחח עם תומר פליישר, שמוכיח כי ישנם בעלי עסקים מקצועיים שהם בני אדם לפני הכל.

תומר פליישר מתווך נדל''ן

ליצירת קשר 0586961688

לעמוד הפייסבוק

בשיתוף תומר פליישר
  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully