וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירוח דרוזי וטעמים אסייתים, חוויה קולינרית משובחת

בשיתוף סושינוש

3.9.2020 / 11:13

בשבועות האחרונים מתפתחת לה מהפכה של ממש בכפר הדרוזי ג'וליס. אם עד היום חשבתם כי תמצאו שם מאכלים של המטבח הדרוזי המהולל בלבד, יש מי שהחליטו לשנות את פני התמונה וכיום תושבי הסביבה ומי שמגיעים לבקר באזור מכל רחבי הארץ יכולים ליהנות מסושיה מופלאה

סושינוש. יח"צ,
סושינוש/יח"צ

מפיק חבר המערכת קפץ לצפון הארץ, לכפר הבדואי ג'וליס, על מנת לראות ולהכיר מקרוב את מי שמשנים את סדרי העולם הקולינרי המקומי מקצה לקצה, "סושינוש".

במערכת "הנבחרים" אנחנו אוהבים לגלות את הסיפורים הגדולים ביותר ואחד מהם קורם עור וגידים בימים אלו ממש. מכל המקומות שבעולם, ביישוב הדרוזי ג'וליס קמה לה סושיה, מי שעומדת מאחורי הרעיון הכביר היא רנא סלאמה.

סושינוש. יח"צ,
סושינוש/יח"צ

על התגלגלות האירועים היא סיפרה לי: "ידוע כי האישה הדרוזית מתמחה במטבח כבר מגיל צעיר, זה חלק מהתרבות וחינוך שהנשים מקבלות בבית ואני לא שונה מהן. יחד עם זאת, תמיד היה בי את הרצון לגלות עולמות וטעמים נוספים, לכן לאחר שהתמקצעתי במספר קורסים וסדנאות למאכלים שונים שהם לא המטבח הדרוזי, התחלתי לחקור לעומק את האוכל האסייתי שעשה עלי רושם עז בזכות רטבים וטעמים חזקים במיוחד, כך שבשנה האחרונה מכרתי סושי בטייק אווי לתושבי האזור כולו, ירכא, אבו סנאן, כפר יסיף וג'וליס וההצלחה היתה מרשימה. משם הדרך לפתוח סושיה של ממש היתה קצרה ובזכות תמיכה של בעלי גיבשנו תוכנית עבודה וזו התוצאה".

משבר הקורונה עיכב את ההרצה של "סושינוש" בכמה חודשים, אולם כעת כאשר ישנה הקלה בכל הנוגע להגבלות של התקהלות אנשים במקום אחד, המקום פתח את דלתותיו וישנה נהירה גדולה של תושבי המקום ושל מי שמגיעים לבקר בו. מדובר במיקום מושלם, מרחק דקות ספורות מהמרכז המסחרי המפורסם של ירכא, כך שלא הופתעתי למצוא ישראלים רבים צובאים על דלתות הסושיה לאחר שהגיעו למסע קניות באזור.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
סושינוש. יח"צ,
סושינוש/יח"צ

דקלה עומר מנתניה שהגיעה ביחד עם מספר חברות סיפרה לי: "אנחנו מתות על סושי והופתענו מאוד לגלות סושיה בג'וליס, אבל החלטנו לנסות ואין מה להגיד, מדובר בטעמים מושלמים והמחירים הרבה יותר טובים ממרכז הארץ".

גם איתן גלבוע מחיפה סיפר: "אכן צעד מפתיע, אבל לאחר שטעמתי מכמה קונוסים שונים אני יכול להגיד בפה מלא כי אלו הטובים ביותר שאכלתי מעודי, דיוק מדהים של האצות, תוספות ורטבים, פשוט כיף".

סושינוש. יח"צ,
סושינוש/יח"צ

בתפריט של "סושינוש" ישנם שלושה סוגי דגים: סלמון, טונה ושרימפסים כמו גם מוקפצים שונים של אורז, נודלס ואחרים.

על הפתעה אחת גדולה שמצאתי בסושיה, מנה בשם "דרוזרול" סיפרה לי רנא: "זו מנה שמייחדת את הסושיה כאשר מחברת בין הטעם האסייתי לאותנטיות והמטבח הדרוזי המפורסם, כך שבמקום לעטוף רול עם אצה של דג אני עוטפת זאת בפיתה דרוזית, היא יכולה להיות מטוגנת וגם שלא, לתוכה אפשר להוסיף בהרכבה עצמית לפי בחירה לאבנה ועד דגים כולל כל הירקות והרטבים השונים".

לצד כל מנות הסושי ניתן למצוא גם את התוספות האותנטיות של המטבח הדרוזי, זיתים, זעטר ועוד, כך שמדובר בבחירה מגוונת של עולמות נפלאים.

סושינוש. יח"צ,
סושינוש/יח"צ

שאלתי את רנא המהפכה שהיא שותפה לה, היא חייכה ואמרה: "אני מרגישה שזכיתי כאשר אני מביאה לפה משהו חדש שלא היה קיים פה קודם לכן. רבים מתושבי האזור מודים לי כי כבר אינם צריכים לנסוע כל הדרך לכרמיאל או לנהריה כדי לאכול מהמטבח האסייתי ואני מוכרחה לציין כי אני לא היחידה שמשנה את הקולינריה באזור. בכפר ג'וליס ישנם עוד מספר מטבחים חדשים שפתחו את שעריהם לאחרונה, כך שכולנו ביחד הופכים את הכפר למרכז קולינרי מגוון של אוכל משובח".

בפעם הבאה שאתם מגיעים לאזור קחו בחשבון, "סושינוש", אירוח דרוזי מזמין וטעמים אסייתים נפלאים.

אינסטגרם

פייסבוק

בשיתוף סושינוש
  • עוד באותו נושא:
  • סושי
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully